Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dimphyl schreef:Ik zou het heel even aankijken. Je hebt kleine wondjes gezien zeg je, misschien is het dus toch die rangorde en dan is het binnen een paar dagen over.
Wel even goed in de gaten houden welke van de 2 aanvalt, en als het te erg wordt (echt wonden en geen rust meer in de kooi) moeten ze uit elkaar.
kwita schreef:tja ik heb ook zo een vechter ...die woont nu al 2 jaar alleen.
En zijn beide maatjes kunnen het juist wel goed vinden, die zitten dan weer samen.
En hij is echt niet zielig zijn kooigenootjes die met hem opgescheept zitten juist wel, het is echt beter zo!
Dimphyl schreef:kwita schreef:tja ik heb ook zo een vechter ...die woont nu al 2 jaar alleen.
En zijn beide maatjes kunnen het juist wel goed vinden, die zitten dan weer samen.
En hij is echt niet zielig zijn kooigenootjes die met hem opgescheept zitten juist wel, het is echt beter zo!
Dat is dus wél zielig. Cavia's zijn groepsdieren en horen dus niet alleen te zitten.
Waarom doe je het diertje dan niet naar een opvang om te koppelen, jij bent zelf toch ook geen beste vrienden met iedereen die je tegenkomt?
*edit 3 beren samen.. Ja das best wel gedoemd om te mislukken. Geef het diertje dan een kans op een nieuw baasje in plaats van zijn leventje alleen te moeten slijten..
MarlindeRooz schreef:Maar TS waarom hebben jullie niet gekozen voor een castraat? En een uur rijden voor een fatsoenlijk huisdier is niks.![]()
Ik zou ze castreren voordat het echt erg wordt.