In de winter woont ze binnen en eet ze normaal, is steeds mooi op gewicht. Dik heb ik haar nooit geweten (is een 12-jarige gesteriliseerde kattin).
In de zomer weigert ze binnen te komen en woont buiten. Heeft schuilplaatsjes te over en ligt graag te zonnebaden, 's avonds gaat ze vaak in haar mandje met kussen liggen slapen. Alleen... Ze eet dus veel te weinig in de zomer. Tegen dat we eind september zijn, is ze echt gewoon ongezond mager.
De laatste 3 jaar heb ik zelfs al elke zomer gedacht dat het haar laatste zou zijn. Zeker als er een hittegolf komt, pffft, dat zie ik haar zo vermageren.

We zijn nog maar eind mei en ik merk nu al dat ze veel minder eet. Ik koop kleine verpakkingen brok (ze krijgt Sanabelle of Orijen, maar die laatste lijkt ze niet zo graag te eten) zodat ze steeds verse brokjes krijgt (maar ze laat ze vaak gewoon staan), ze krijgt af en toe een zakje vlees met jus (slobbert ze de jus op en laat de vleesbrokjes gewoon liggen, terwijl ze in de winter zowat in het zakje zou kruipen om alles op te vreten), vers voer lukt af en toe kleine beetjes maar vaak haalt ze haar neus op (ze kent het ook niet, heeft vroeger nooit vers gekregen).
Iemand tips hoe ik haar aan het eten kan krijgen ? Dwangvoederen lijkt mij niet echt de bedoeling.