Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jennyxx schreef:De dominantie-theorie is achterhaald dus daarvoor hoef je het niet te laten![]()
Leren luisteren kan volgens mij ook prima overdag.
Mijn pups sliepen altijd op bed. Zodra ze moesten plassen stonden ze op en werd ik wakker. Heel handig. En anders zou een doos/bench naast je bed ook nog een optie zijn.
Succes!
Akshay schreef:Mijn Dwergschnauzer pup slaapt al vanaf dat ik hemheb opgehaald bij de fokker elke nacht in zijn bench naast mijn bed. Inderdaad omdat ik dan door heb wanneer hij eruit moet. Heb bij nachtelijke ontlasting acties wel heel bewust geen gezelligheid gecreëerd omdat het geen nachtelijke kroelfestijnen hoeven te zijn![]()
Maar het hem binnen laten doen nachts of erg laten brullen.. nee. Vind het al top dat hij het aangeeft.
Ik vrees dat hij straks een mand krijgt op mijn slaapkamer, gewoon omdat ik het wel fijn vind(hij is 4 maanden nu)
purny schreef:Haha volgens mij gaat het idd zo straksToen ik m'n hond nog had sliep ze ook bij ons in de slaapkamer. Toen ze namelijk een van de eerste nachten aan het piepen was is ze naar de slaapkamer gebracht.
Vervolgens had ze jarenlang een magische zin. Als m'n zus of ik tegen haar zei ga je mee naar bed liep ze vrolijk mee.
Avalanche81 schreef:Pupsel zal wel in mijn kamer moeten slapenik neem geen risico met een onder gepieste kamer
Thanks so far, really appreciate it
Jennyxx schreef:De dominantie-theorie is achterhaald dus daarvoor hoef je het niet te laten![]()
Leren luisteren kan volgens mij ook prima overdag.
Mijn pups sliepen altijd op bed. Zodra ze moesten plassen stonden ze op en werd ik wakker. Heel handig. En anders zou een doos/bench naast je bed ook nog een optie zijn.
Succes!
lol ik weet![]()
dat lijkt mij persoonlijk het gezelligst...... moet er wel bij vertellen dat hondlief een Malamute wordt..... ik weet niet zeker of het handig is als meneer op bed blijft slapen, maar voor nu is het een baby...... en ergens snap ik het gehuil 's nachts best, van je gezellige nest weg, helemaal alleen slapen..... nah, vind ik sneu......
Avalanche81 schreef:Akshay schreef:Mijn Dwergschnauzer pup slaapt al vanaf dat ik hemheb opgehaald bij de fokker elke nacht in zijn bench naast mijn bed. Inderdaad omdat ik dan door heb wanneer hij eruit moet. Heb bij nachtelijke ontlasting acties wel heel bewust geen gezelligheid gecreëerd omdat het geen nachtelijke kroelfestijnen hoeven te zijn![]()
Maar het hem binnen laten doen nachts of erg laten brullen.. nee. Vind het al top dat hij het aangeeft.
Ik vrees dat hij straks een mand krijgt op mijn slaapkamer, gewoon omdat ik het wel fijn vind(hij is 4 maanden nu)
Niks mis mee toch? Vreselijk leuk juist
Akshay schreef:Avalanche81 schreef:
Niks mis mee toch? Vreselijk leuk juist
Dat is het zeker! Ik heb afgelopen zomer de 3 katten verbannen van mijn bed omdat het raam op de slaapkamer dan niet open kon en dat warm was.. heeft een tijd geduurd voor ik weer fijn sliep
De enige hier met verlatingsangst ben ik geloof ik zelf :-P
StonedRomy schreef:Ik heb een groter bed gekocht zodat mijn akita pup naast me kan liggen
Ze is een bench gewoon, daar zat ze vroeger in als wij weg waren. Tegenwoordig ligt ze als ik weg ben ook gewoon op mijn bed of op de bank. Ze is nu net een jaar en heerlijk rustig. Komt pas van het bed af als ik mijn medicatie heb genomen ( ook gelijk een handige check om te weten of je die daadwerkelijk hebt genomen...).
Ik zie niet in waarom je het niet zou doen.
Floortz schreef:Gewoon in een bench naast het bed. Voor een pup is een verhuizing een enorme verandering, mama weg, broertjes en zusjes weg, andere geurtjes, mensen...
Lekker bij je laten slapen, en zodra ze lang kunnen doorslapen afbouwen, richting de overloop en daarna beneden bij de trap zodat ze je wel kunnen horen. Meestal gaat dat probleemloos als het in kleine stapjes gebeurt. Wij hebben 3 pups opgevoed, en met alle 3 ging dat uitstekend op die manier.
xSCWx schreef:Onze pups hebben de eerste weken in een dichte bench naast het bed gestaan. Inderdaad om, zodra ze gaan piepen uit te kunnen laten. Na een paar weken bleef het deurtje open en mochten ze gewoon door de kamer wandelen (waar ook een gewone mand nog staat).
En even laten zijn ze op bed komen liggen. Gezellig