ik heb gezocht, maar heb nog zo geen topic gevonden. Al ben ik er zeker van - kan toch niet anders - dat ik niet de enige bokker ben die herplaatsers (hond of kat?) heeft rondlopen!
Zou het niet leuk zijn deze succesverhalen te verzamelen? Want wat is er nu leuker dan te weten dat een diertje zijn forever-mandje heeft gevonden! En, niet te vergeten, de eventuele vorderingen die deze dieren maken te delen!
Ik vind het jammer dat er vaak geroepen wordt "neen, voor mij geen herplaatser, dat zijn honden met rugzakjes, geef mij maar een pup" terwijl je best toffe herplaatsers hebt zitten dikwijls. Het zijn niet allemaal honden met een gigantische achtergrond natuurlijk.
Maar het is waar, niet alle herplaatsers zijn even gemakkelijk, maar daarom ook niet onmogelijk in de handen van de juiste persoon! Zelf heb ik zo enkele exemplaren rondlopen waarvan eerst gedacht werd "het is hopeloos" maar na de juiste training zijn het schatten van honden

Ik heb momenteel 1 herplaatser lopen dat het perfecte voorbeeld is van hoe een uitdaging ok goed kan aflopen. Een 5 jarige Jack Russell dat van een hyperactieve nerveuze bange hond (tot in extreme, wat we eerst niet door hadden maar als een ervaren gedragstrainer zegt "zo erg heb ik ze nog nooit gezien" dan zal het toch niet min zijn

Een ander verhaal dat me bij blijft is hoe een vriendin van me aan haar kat is geraakt.
Op forum zag ik zoekertje van een kat die ter herplaatsing stond. Hij was een schat qua karakter maar aardde niet goed op zijn toenmalige thuis, het was te druk waardoor hij gemakkelijk plaste. Qua karakter paste hij top bij een vriendin dus ik heb hem doorgestuurd en we zijn samen gaan kijken. Het bleek ook een echte schat (zelfs ik geef toe dat ik verkocht was haha) en uiteindelijk besliste die vriendin hem een kans te geven. De kat leeft nu een luxe leventje als enig huisdier en heeft nog geen enkele keer problemen met zindelijkheid gehad. Nieuwe eigenaar is ook dolgelukkig met hem.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!!