herplaatsers: succesverhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FjordHorse

herplaatsers: succesverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 21:44

Hallo,

ik heb gezocht, maar heb nog zo geen topic gevonden. Al ben ik er zeker van - kan toch niet anders - dat ik niet de enige bokker ben die herplaatsers (hond of kat?) heeft rondlopen!

Zou het niet leuk zijn deze succesverhalen te verzamelen? Want wat is er nu leuker dan te weten dat een diertje zijn forever-mandje heeft gevonden! En, niet te vergeten, de eventuele vorderingen die deze dieren maken te delen!

Ik vind het jammer dat er vaak geroepen wordt "neen, voor mij geen herplaatser, dat zijn honden met rugzakjes, geef mij maar een pup" terwijl je best toffe herplaatsers hebt zitten dikwijls. Het zijn niet allemaal honden met een gigantische achtergrond natuurlijk.

Maar het is waar, niet alle herplaatsers zijn even gemakkelijk, maar daarom ook niet onmogelijk in de handen van de juiste persoon! Zelf heb ik zo enkele exemplaren rondlopen waarvan eerst gedacht werd "het is hopeloos" maar na de juiste training zijn het schatten van honden <3

Ik heb momenteel 1 herplaatser lopen dat het perfecte voorbeeld is van hoe een uitdaging ok goed kan aflopen. Een 5 jarige Jack Russell dat van een hyperactieve nerveuze bange hond (tot in extreme, wat we eerst niet door hadden maar als een ervaren gedragstrainer zegt "zo erg heb ik ze nog nooit gezien" dan zal het toch niet min zijn -O- ) gegaan is naar een rustige zindelijke stabiele hond dat de rust in zijn hoofdje weet te bewaren en elke dag steeds dapperder wordt. Het was een uitdaging dat kan je wel zeggen... en we werken er nog elke dag aan... maar oh zo fijn om nu te genieten van het eindresultaat!!

Een ander verhaal dat me bij blijft is hoe een vriendin van me aan haar kat is geraakt.
Op forum zag ik zoekertje van een kat die ter herplaatsing stond. Hij was een schat qua karakter maar aardde niet goed op zijn toenmalige thuis, het was te druk waardoor hij gemakkelijk plaste. Qua karakter paste hij top bij een vriendin dus ik heb hem doorgestuurd en we zijn samen gaan kijken. Het bleek ook een echte schat (zelfs ik geef toe dat ik verkocht was haha) en uiteindelijk besliste die vriendin hem een kans te geven. De kat leeft nu een luxe leventje als enig huisdier en heeft nog geen enkele keer problemen met zindelijkheid gehad. Nieuwe eigenaar is ook dolgelukkig met hem.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!!

truus1970

Re: herplaatsers: succesverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:56

Hier naast me op de bank ligt onze bruine lab. Wij zochten een andere hond, juist geen pup ivm drukke kinderen. Deze hond zocht een nieuw huisje..
Wat een heerlijk dier..2,5 jaar was ze toen ze bij ons kwam.
Met de kinderen gaat het heerlijk. Tophond.Afbeelding

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 21:57

Wat een prachtdier!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:00

Gho, waar moet ik beginnen. Hier zijn we al een hond, 4 katten, een shet en een paard verder. Diegene met het grootste rugzakje zijn nog de paarden. Voedernijd vanwege uithongering etc, maar vrij snel op te lossen door middel van meerdere voederplekken en onbeperkt eten.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:12

Ik ben een tussenstop voor herplaatsers (katten) :D ze komen ziek/gewond/schuw/enzovoort binnen, ik lap ze op (in hoeverre dat mogelijk is), beoordeel hun karakter, en beoordeel daarna de kandidaat-adoptant om te kijken of het een match is.

Naast de 'gewone' succesverhalen van bange/schuwe poezen die nu rasechte schootkatten zijn geworden, heb ik ook een kater in opvang gehad die een gebrek aan impulscontrole had of zo, hij beet echt iedereen, de hele tijd :') na enkele kandidaten die hem toch te heftig vonden (ik dacht al dat ik hem nooit geplaatst kreeg :+ ), kwam er een no-nonsense meid die niet snel onder de indruk was en die altijd honden heeft gehad maar nu in een appartement woont. Ik dacht "dit is ze"! Ik heb nog steeds contact met haar en ze zijn geweldig samen, hij is een heerlijke kater (met nog steeds een, eh, sterk karakter :') ) geworden, en zij kan àlles met hem. Dingen waarbij ik gegarandeerd enkele vingers was kwijtgeraakt :=
Van zulke succesverhalen word ik helemaal gelukkig <3

Bedankt aan iedereen die een herplaatser een kans geeft! Ze zijn het waard :D

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:14

Wij hebben 5 jaar geleden een 8 jarige labrador teef in huis genomen. Ze kwam uit een asiel in frankrijk en zat bij een gast gezin in Nederland. Ze woog bijna 50 kilo toen ze bij ons kwam, veel te zwaar dus.. We zijn toen met een diëtiste aan de gang gegaan en uiteindelijk woog ze nog maar 29 kilo. Geweldige hond & oh zo lief, ze wilde nog zoveel doen maar door haar overgewicht kon ze gewoon niets.. onwijs sneu.

Ze is helaas na 4 mooie jaren bij ons afgelopen december ingeslapen.. Door het overgewicht had ze ernstig versleten gewrichten en dit ging haar teveel pijn doen..

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:29

Gaaf topic! Ben er ook helemaal mee eens dat ook herplaatsers een kans verdienen!

Hier gelukkig ook een succesverhaal. 1 mei 2015 hebben mijn vriend en ik onze Loki geadopteerd. Een toen 5 jarige grote, dove kater die niet een erg goede reputatie in het asiel had. Hij had toen hij kwam ernstig voedernijd (sloeg naar je benen als je eten vast had, schrokte alles op en kotste het daarna weer uit) en sloeg ook geregeld naar je als je voorbij liep. Daarnaast was hij erg onvoorspelbaar en ging vechten als hij dat nodig achtte.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na een paar maanden wel even twijfelde of dit goed ging. Loki had mij inmiddels als een paar keer zonder aanleiding (zonder degelijke aanleiding) goed hard gemept en was eigenlijk niet te hanteren / op te pakken. Gelukkig hebben (en vooral mijn vriend!) we volgehouden en is Loki inmiddels dik een jaar bij ons. Geen voernijd meer (wacht nu braaf en begint pas op commando) en een echte knuffelkater. Hij heeft ook een hele speciale band met mijn vriend die hij zo'n beetje adoreert :D
Afbeelding

wij kunnen hem niet meer wegdenken :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:29

Bij mijn ouders zijn elk jaar weer "dumpertjes." Ik heb inmiddels 1 thuis lopen. Grijze was eerst een bange dikke kater, keek altijd vanuit de bosjes toe. Na lang proberen kregen we toch contact met elkaar. Uiteindelijk heb ik hem gevangen en nu is hij de grootste knuffelkat!

edit: foto's plaatsen doet het helaas weer niet...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:38

Ik heb 2 herplaatskatten lopen, allebei ruim volwassen en vnl de eerste was (en is) best een projectje.
Kat 1, Mowgli (in mijn avatar), kwam op ong 7 jarige leeftijd broodmager, halfkaal, met een dikke wormenbuik en als een wandelend vlooiencircus bij me. ;(
Bleek een voedselintolerantie te hebben, al denk ik dat dat kwam door de toestand waarin ze zich bevond omdat ze nu wel bijna alles kan verdragen, schrokte en kotste vervolgens alles uit.
Ik heb haar ontvlooid, ontwormd, goede brok gegeven in een voerlabyrint en verder veel tlc. :(:)
Na 3 weken verdraaide ze haar knie en lag haar knieschijf los, maar door haar conditie kon ze niet geopereerd worden dus hebben we (dierenarts en ik) overlegd en haar maar een tijdje laten lopen totdat ze iets was opgeknapt en toen alsnog de knie weer op z'n plek gezet.
Buiten haar lichamelijke toestand is het een angsthaasje en stond ze mentaal compleet in de overlevingsstand, ze leek van voren niet te weten dat ze van achteren leefde. :(:)
Inmiddels is ze een stuk stabieler, het angstige blijft maar door haar een tijdje overal tegen te beschermen en voor haar op te komen kreeg ze meer vertrouwen in mij, maar ook in zichzelf en moet ik haar tegenwoordig zelfs iets afremmen hierin. :D
En als ze een slechte dag heeft waarin ze overal van schrikt, dan komt ze vaak bij me onder een dekentje, slaakt een diepe zucht en ontspant dan volledig want in mijn armen is ze veilig. <3
Inmiddels is ze (ongeveer) 11 en echt mijn meisje, mijn prinsesje.
Zo lief en zachtaardig, een enorme knuffelkont en we hangen heel erg aan elkaar, maar stuur haar uit logeren en ze loopt met een paar dagen rond alsof ze niet anders gewend was. :+

De tweede, Jhula, heb ik officieel pas een maand maar loopt hier al sinds eind februari.
Meneer zou hier als opvanger blijven nadat het in de opvang gigantisch uit de hand liep met een andere kat, maar matchte zo goed met Mowgli dat ik hem zelf heb geadopteerd.
Hij is 13 jaar, helemaal zwart en een heerlijke clown die Mowgli respecteert maar haar ook op d'r plek zet als dat eens nodig is. :))
Hij is de stabiele kat die Mowgli nodig heeft om zich aan op te trekken en hij is hier als een blad aan de boom omgedraaid qua speelsheid en knuffeligheid enzo, hij wilde ook overduidelijk niet meer weg en ondanks dat hij voor mij niet de kat is die ik zelf had gekozen is hij van harte welkom hier en mag hij blijven tot hij overlijdt, heb dan ook geen spijt van zijn adoptie. :)
En dankzij hem ben ik nu een failed foster. :+

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 23:53

Wat een prachtige kat!!

Labrador heeft ook erg lieve blik. Veel sterkte met het verlies.

Ik dacht het eerst niet te doen, maar gezien iedereen hier foto's plaatst ga ik ons linkje toch ook plaatsen.
Hier lees je het verhaal van onze herplaatser die ik in de OP vermeld had.
(vandaag pas opgericht dus er staat nog niet heel veel uitleg en tekst, maar volledige verhaal kan je wel bij "info" lezen) https://www.facebook.com/HouseOfDeus/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:02

Kat van broer was enorm agressief op den duur , dus hop naar mijn ouders en nu hij ruimte heeft en buiten spelen kan is het een enorme knuffel. Tuurlijk zitten nog wat streken in maar hij is wel enorm leuk :P

Maar over algemeen , asieldieren kan je enorm veel plezier mee hebben

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:10

De hond van mijn pleegouders. Een kruising golden retriever en ierse setter. Was 12 toen die bij ons kwam. Zijn baasje was overleden door ouderdom. De dierenarts schatte dat de hond nog een half jaar zou leven. Nu istie bijna 16 :D
Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:20

Hier 2 herplaatsers, tommy een westie die met 8 maanden bij ons kwam. Heeft een hekel aan kinderen(hij is gepest) maar daar valt goed mee te leven als hij met rust gelaten wordt.

En Pepper een husky die al 3 baasjes heeft versleten en op 1 jaar en 2 maand naar me toe kwam. Geen rugzakje, gewoon een doodnormale eigenwijze puber die is uitgegroeid tot een eigenwijze rustige volwassen vent :D

Afbeelding

Edit:

Inmiddels is Tommy alweer 12 jaar geworden dit jaar en Pepper wordt eind september alweer 5 jaar <3 nog steeds aan het genieten van mijn onzettend verwende stinkerds!
Laatst bijgewerkt door xTiffani op 19-05-16 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:22

Hier ook iemand!!
Zelf anderhalf jaar in een dierenasiel gewerkt en toen was ik er zeker van dat als ik een hond of kat zou nemen, deze uit het asiel moest komen.
Nu anderhalve maand bij mij, jessie en james. James (de blauwgrijze) is veeel schichtiger er onzekerder (is dat een woord?) dan Jessie (de driekleur). Bij de minste beweging schoot/schiet hij weg. Ik was dan ook megablij dat ik gister de laatste foto van het rijtje kon maken!

Dag 1
Afbeelding

Ze zijn voor mij bij elkaar gezet/gekoppeld en ze kunnen t super met elkaar vinden. As we speak liggen ze nu heerlijk op mn bed met zn tweeen te knuffelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de foto waar ik nu het meest trots op ben <3
Afbeelding

Ik krijg zoveel liefde van ze, echt zo leuk!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:32

Ach, er zijn aan mijn (appartement) deur heel wat kleine knagertjes gedumpt.

Nu:
Herplaatste blinde kat
Herplaatste en ook georven panische straatkat (die bij mij vreselijk aanhankelijk is)
Gedumpte rat (nee, vriendjes geprobeerd, lukt niet)
Muizen mannetje uit een nestje van geredde moeder- hij werd constant aangevallen, dus hij is gebleven in zijn paleisje.

Vorige kat was een opvanger, ik mis hem elke dag. Mijn ouders hebben een opvang hond, mijn oom en tante 3 honden, de kat weet ik niet zeker of hij opvanger is.

1 ding is zeker: 'opvangers' zijn bij ons de meest lieve, dankbare gezinsleden die je je kunt wensen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:55

Wij hebben 8 jaar geleden een Golden Retriever geadopteerd.
Hij was afgekeurd als blindengeleidehond.
Over 2 weken wordt hij alweer 10 jaar.

Eerder honden uit Spanje gehad. Helaas kon ik er 2 binnen 1,5 jaar laten inslapen omdat ze zo ziek waren.

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:00

Vroeger thuis ook een herplaatser uit het asiel. Was anderhalf toen ik hem met mijn moeder uit het asiel haalde, en 15 toen hij ingeslapen moest worden (lymfeklierkanker).
Was wel een hond met een flink rugzakje, maar verder een schat van een dier.

Later zelf een herplaatser, deze kwam wel via een fokker. Schat van een dier. Ze was 3 toen ze bij ons kwam en net geen 8 toen we haar moesten laten inslapen.

Ook hebben we een paar katten uit het asiel gehad. Allemaal ook stuk voor stuk super lieve dieren.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:16

Wij hebben er meerdere :P

Onze hond heeft wel een rugzakje, had ook al meerdere eigenaren gehad. Maar het is echt een super hond, super lief en rustig in huis, ik doe behendigheid met haar wat ze erg leuk vind. In het begin was ze voor heel veel bang, maar dat is nu helemaal niet meer zo, soms iets te waardoor loslopen niet meer echt gaat. Met andere honden is ze nog wel heel onzeker. Dus wel een kleine gebruiksaanwijzing maar voor ons is dat geen probleem.

Dan hebben we nog een herplaatser kat. Echt een super beest, heel lief en lui maar vind even spelen ook leuk. Sociaal met de buurkatten en hij is nog knap ook. Betere kat kan je niet wensen.

En ook nog 2 konijntjes, die mogen lekker konijn zijn buiten in hun ren.

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:19

Ik heb thuis drie katten rondlopen die we van andere mensen overgenomen hebben. Twee kwamen samen aan, en die zijn ook echt ALTIJD samen, super schattig. En de andere hebben we nu twee weken, alleen die ik heb ik nog niet zoveel gezien verder. Ze hebben namelijk heel veel ruimte (5 hectare per kat oid) dus als die kat ergens in een hoekje de kat uit de boom zit te kijken (haha) dan zie je hem soms een tijdje niet. Die twee die er al langer zijn voelen zich wel op hun plekje, nu ze wat meer ruimte hebben en nog steeds samen zijn :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:22

Als een verhaal van 30 jaar geleden ook mag.
Via de dierenbescherming kregen wij toen een erg mishandelde lab van 8 maand. Een dier dat erg veel moeite had met sommige mannen, leren jassen en riemen en ontzettend verdedigend naar 'haar mensen'.
Heel lief, gehoorzaam en wij konden er alles mee (op haar liggen, haar aankleden enzovoorts :P zou ik nu niet meer doen natuurlijk). Maar heeft wel eens een hap uitgedeeld in alle eerlijkheid (altijd oppervlakkig) naar mensen die te dicht kwamen bij mij of mijn broertje tijdens het wandelen (wij waren toen een jaar of 10), altijd mannen in leren jassen. Duidelijk vanuit trauma. Dat zou tegenwoordig niet meer geaccepteerd worden maar toen kon dan (gek eigenlijk) nog wel. De dorpsmensen wisten dat ze niet te dicht bij ons moesten komen en niet kwaad naar ons moesten doen want dan werd Lika boos. Het was zelfs zo dat een vriendinnetje dat gepest werd een paar keer per week met Lika ging wandelen. Lika had haar geaccepteerd als gezinslid en beschermde haar net zo sterk.

Geweldig dier voor het gezin en ik heb er goede herinneringen aan, maar dat zou tegenwoordig niet meer kunnen zo.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:27

Leuk dit topic zeg!

Ik heb een american Stafford teef van 7 jaar, als pup zijnde gekocht. Mijn vriend had een Cane Corso x Mastino, ook als pup gekocht. Deze lieve hond hebben we helaas in Februari in moeten laten slapen op 4.5 jarige leeftijd ivm milt en leverkanker....

Hierop wilden we graag een hond erbij, maar het liefst geen pup. En dus een herplaatser!
Juist omdat het karakter dan al meer bekend is en omdat we het prettig vinden om een herplaatser een thuis te bieden.

We zijn in eerste instantie naar een pitbull reu wezen kijken. 18 maanden oud, 3 huizen gehad, maar in geen enkel adres opvoeding gehad. Deze hond was dus té zelf verzekerd, vertoonde rijgedrag, maar was verder wel erg lief.
Op andere honden reageerde hij wisselend. Bij kennismaking vertoonde hij binnen 5 minuten rijgedrag en heeft hij mij de hele avond aan liggen staren... Maar dan ook echt strak in mijn ogen kijken.

Hierop heb ik aangegeven (bij mijn vriend in eerste instantie) dat dit hem niet ging worden. Als hij, of ik alleen was geweest zonder andere hond of eventuele partner, dan zou het met deze hond goedkomen. Maar we zijn met z'n 2 en nog een andere hond.

Nu hebben we een paar keer kennis gemaakt met een Boerboelreu van nu 11 maanden. Zit nog bij de fokker, enorm lief dier en zijn helemaal verliefd op hem. Lichte artrose in voorbenen, maar dit is voor ons geen probleem en zullen hem dan ook zo goed mogelijk gaan ondersteunen hierin waar nodig.

Over 4 a 5 weken komt hij onze kant op <3
Tussen door nog een keer kennis maken met onze huidige hond (zij is niet de makkelijkste). Maar deze reu is zo rustig en kalm, dat ik geen problemen verwacht.

Al met al, enorm veel zin in!!

Foto's en namen plaats ik zodra we hem hebben :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:29

Ik heb een paar honden hier in de tussenopvang hebben gezeten, bij elkaar 6, deze kwamen uit Nederland, Griekenland en Spanje, vanuit mij hebben ze allemaal een gouden mandje gevonden.
Was super om te doen en van sommigen hoor ik soms nog wat.
De oudste is inmiddels overleden op 14 jarige leven is hij in het harnas ( kippenopjagen ) gestorven.
Heeft zijn forever home nog 10 jaar geleefd.

Mijn hond is inmiddels oud en kan het niet meer aan.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 19-05-16 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:30

Wij hebben thuis 4 herplaatsers lopen :o

2 katten, eentje uit het asiel gehaald (was toen nog maar 3 maandjes oud) en eentje kwam bij mensen weg die zeiden dat hij de hond aanviel en daarom weg deden ?? Geen problemen met onze honden in iedergeval ! :?

En onze twee honden, Saphir die bij een jong stel weg kwam die gingen verhuizen naar een huis waar geen honden getolereerd werden dus moest ze weg ..

En Sacha, mijn hondje die helemaal vanuit Roemenië is gekomen. Zij is speciaal, zo bang als ze was toen ik haar heb opgehaald, zo aanhankelijk is ze nu aan mij <3

Afbeelding

Ze is nog geen jaar oud, en bang voor alles en iedereen ! Het gaat gelukkig al een stuk beter, in het begin als we bezoek kregen zag niemand haar, dan verstopte ze zich en kwam pas een paar uur later weer tevoorschijn. Nu ijsbeert ze heen en weer door de kamer en soms gaat ze gewoon in haar mandje zitten. Er werd mij vanaf het begin geadviseerd om haar niet los te laten lopen maar ze loopt altijd los, als we naar de paarden gaan loopt ze lekker rond te struinen en is er niks aan de hand. Ze luisterd ook super naar mij :D

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:35

Wa hebben in 2014 een oudere Amerikaanse bulldog opgevangen.
Enorm lief dier, helaas hebben we haar vorig jaar laten inslapen omdat ze op was.
Alles in goed overleg met haar oude eigenaar en hij kwam ook nog een aantal keer langs om haar te zien.Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:43

Wat een knapperd Roostinker!! Wij hebben echt een zwak voor dogachtigen!

Ben gek op mijn Staffie, maar voor mezelf al besloten dat als zij op is, er wederom een boerboel bij komt. Opgegroeid met de boerboel en dat is zo'n heerlijk ras!