Vergiftiging hamster?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fritser

Vergiftiging hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 13:10

Hoi Hoi,

Vanmorgen ging alles nog prima met onze hamster, hij liep zijn rondje los, was erg vrolijk en at goed.
Hij staat sinds gisteren morgen in een andere kamer staan ivm de hitte.
Net wilde ik even bij hem kijken en tot mijn schrik hing hij levenloos over de kleine veranda van zijn huisje, met zijn kopje naar beneden.
Ik pakte hem voorzichtig op, hij ademde wel maar rolde zich verkrompen op in mijn hand. Ik vermoedde dat hij zijn ruggetje gebroken zou kunnen hebben. Gezien hij onder zijn huisje zijn eten verzameld en de doorgang erg nauw is en en hij zo misschien zijn rug bezeerd heeft.

Ik keek op Google en las over vergiftiging, mijn vriend en ik gingen kijken bij de kamerplant die naast zijn kooi in de huiskamer staat. Die heeft hij te pakken gekregen, aan het uiteinde van 1 van de blaadjes heeft hij duidelijk zitten knagen. Het gaat om de Schefflera kamerplant, giftig voor alle huisdieren stond op Google.

Duidelijk vergiftiging zou je denken dan? Maar hij staat al sinds gisteren ochtend in een andere kamer. Treden die symptomen dan zo laat pas op? 2 uurtjes terug was hij nog kip lekker!
We hebben hem verscholen neergelegd. Hij ligt erg rustig, wel maakt hij af en toe een paar (het lijkt op) graafbewegingen.
Gezien het zondag is krijg ik ook geen dierenarts te pakken die kan vertellen wat ik het beste zou kunnen doen.

Kan iemand mij helpen? Groetjes, Michelle

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:11

Dierenarts.. Dat kan ook prima op zondag..

AlwaysH

Re: Vergiftiging hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:13

DA inderdaad.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:13

Dierenarts. Bellen 100% zeker en liefste daarna heen gaan,

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 13:24

Meerdere dierenklinieken al geprobeerd hier in de buurt, niet te bereiken helaas..

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:28

AY AY wat een ellende op de zondag :(
Misschien Googlen op dienstdoende DA in de buurt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:29

Fritser schreef:
Meerdere dierenklinieken al geprobeerd hier in de buurt, niet te bereiken helaas..

Helemaal niet? Niet telefonisch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:29

Wanneer je ze belt en er word niet opgenomen, krijg je nog altijd via een bandje een alternatief te horen voor spoeddienst.
Ik geloof niet dat alles nou spontaan op zondag niet te bereiken is...
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-05-16 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:31

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:33

Als het goed is krijg je als je de da belt gewoon een bandje met het telefoon nummer van de dienstdoende spoedarts

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:56

In welke omgeving zit je? Dierenkliniek Zwarte zee in Maassluis ligt op 15 minuten van Rotterdam en is voor spoed te bereiken. Een paar maanden terug heb ik ze zelf nog nodig gehad voor een van mijn gerbils op een zondag (ook vergiftiging, mijne had teveel zout gegeten), dat was geen probleem, ik kon meteen terecht.

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 15:00

Bedankt voor de reacties. Ik heb een dierenarts uit Zeist aan de telefoon gehad. Niets aan te doen, gewoon laten gaan, geen enkele dierenarts zou hier wat mee kunnen zei hij.

Met de hamster nog steeds drama, kruipt soms rond onder het zaagsel en hooi, meer niet.
Ik denk dat er niets aan te doen is helaas.. Wel maf dat die symptomen dan pas zo laat optreden?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:07

Gewoon laten gaan???
TS alsjeblieft neem je verantwoordelijkheid en laat het diertje inslapen, of als je er geen geld aan wil spenderen zorg dan dat iemand het voor je wil afmaken..

Dit is echt triest.. je laat het diertje toch niet zo creperen?!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:08

Laat dit dier aub inslapen... Je gaat hem toch niet zo aan zijn lot over laten?
Kom op TS, je bent 18. Wees een beetje assertief... Arm dier..
Een dierenarts kan hem nog altijd laten inslapen. Dus hup, terug bellen en zeggen dat je langs komt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:11

Fritser schreef:
Wel maf dat die symptomen dan pas zo laat optreden?

Niet maf, een hamster hamstert eten en eet wanneer hij daar trek in heeft. Mijne is alleen 's nachts actief, maar hoor hem regelmatig overdag eten.
Als het mijn dier was geweest was is al bij de dierenarts geweest om hem te laten inslapen (dierenartsen werken ook gewoon op zondag en als ze niet werken hebben ze een bandje met waar je terecht kunt).

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:11

Niet gewoon extreem last van de hitte?
Mijn knaagjes zijn dan ook vaak lusteloos en suf...

Hoe is het nu met zijn ruggetje? Kan zeker gebroken zijn.
In dat geval zou ik kiezen om hem toch te laten inslapen.

en vergiftiging.. Valt idd weinig aan te doen..
Maar beestje laten lijden zou ik ook niet doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:15

Als je op de site van je dierenarts kijkt staat er meestal wel waar je terecht kan. Ik zou met het diertje naar de spoedarts gaan, beter dat dan laten lijden

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:20

Is er nog kans op genezing of is het een aflopende zaak? als er nog een kans is zou ik het ook nog wel wagen maar zo niet dan zou ik ook een spoedafspraak maken voor euthanasie.

Wat er ook gebeurd... sterkte :(:)
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 08-05-16 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 15:53

O jee de drama bokkers weer.. Alsof ik geen geld wil spenderen. Ach houd toch op joh. Alsof jij vanuit dit topic zulk soort dingen kan opmaken. Jeetje zeg.

Ik ben zo juist bij de dierenarts geweest, assertief genoeg? Houd toch eens op zeg en ga van het weer genieten of zo..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:56

Fritser schreef:
O jee de drama bokkers weer.. Alsof ik geen geld wil spenderen. Ach houd toch op joh. Alsof jij vanuit dit topic zulk soort dingen kan opmaken. Jeetje zeg.

Ik ben zo juist bij de dierenarts geweest, assertief genoeg? Houd toch eens op zeg en ga van het weer genieten of zo..

Hmm, klein uurtje geleden kon je nog nergens terecht en nu ben je al bij een DA geweest?

Maar goed, wat zei de DA?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:59

Fritser schreef:

Iedereen in dit topic wil je helpen, ik weet dat je stress hebt door je hamster, maar trek het je allemaal niet zo aan.

Hoe is het gegaan bij de DA, kon hij helpen?

Ianrowan2009

Fritser schreef:

Helemaal mee eens!!
Ik kan nergens uit jou berichten opmaken dat het een geld kwestie is of dat je niet je verantwoordelijkheid neemt.
Jammer dat er dan toch nog zo heftig gereageerd wordt vanachter meerdere schermen -O-

melody7

Wat sneu dat hij zich zo ziek voelt :(:)

Volgens mij is het duidelijk dat je aan het rondbellen was.. Ik ben benieuwd wat de dierenarts waar je bent geweest heeft gezegd/gedaan.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:01

Ianrowan2009 schreef:
Fritser schreef:

Helemaal mee eens!!
Ik kan nergens uit jou berichten opmaken dat het een geld kwestie is of dat je niet je verantwoordelijkheid neemt.
Jammer dat er dan toch nog zo heftig gereageerd wordt vanachter meerdere schermen -O-

Het berichtje van de betreffende bokker was denk ik niet veroordelend bedoeld ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:06

Is alles ok gegaan bij de DA? is hij nog bij je of heb je alsnog afscheid moeten nemen? :(:)