Wat heeft mijn hondje? loopt op 3 pootjes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Wat heeft mijn hondje? loopt op 3 pootjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 10:54

Vorige week donderdag toen me hondje [Chico] zat te poepen,begon die opeens heel hard te janken,en liep toen op 3 pootjes.Ik heb zijn pootje goed na gekeken,zooltjes niks te zien,pootje kon goed bewegen,deed hem geen pijn.
Ik heb s'middags de D.A. gebeld en verteld wat er gebeurd was.Ze zei dat hij een spietje verrekt kon hebben,kijk het aan tot morgen,dan moet het over zijn of stukken minder.
Maar het werd niet minder,nog steeds op 3 pootjes lopen,met stilstaan stond zijn pootje wel op de grond.
Volgende dag terug gebeld en we konden s'middags langs komen.D.A. denkt dat het in zijn heupje zit.
Chico kreeg een prikje met ontstekingsremmer en 4 tabletten,elke dag een halve tablet.Daarna zou het over moeten zijn.
Vandaag krijgt hij zijn laatste halve tablet,maar het is nog net zo erg.Vanmorgen droogde ik hem af en raakte zijn heupje verkeerd en hij jankte heel hard.Gerrum.
Morgen weer afspraak maken bij de D.A. die wilde dan een foto maken als het niet over was.

Herkend iemand dit? ben zo benieuwd wat het zou kunnen zijn. Zelf denk ik aan het heupje een stukje uit de kom.Ik weet dat ik de D.A. moet afwachten,maar miss. heeft iemand dit ook gehad met haar hond.

Hier zie je hoe mank die loopt.[slechte kwaliteit].
View My Video

Jolien87

Re: Wat heeft mijn hondje? loopt op 3 pootjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:05

Ah gossie, arm ding. Goed dat je direct naar de DA bent geweest. Het kan natuurlijk van alles zijn, dus ik denk dat het afwachten is of er iets zichtbaar is op de foto.
Hopelijk is het iets wat uiteindelijk zelf weer geneest. Succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 12:23

Ben bang dat het niet vanzelf beter gaat worden.Net liep hij iets te hard en jankte weer.
Hij zit nooit stil met poepen,dan schuift hij steeds een stukje verder,misschien is er daardoor iets verschoven?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:27

Zit het hem niet in zijn knieschijf? Mijn moeders hondje heeft dit ook en die loopt ook constant op 3 pootjes. Zijn knieschijf schoot er eerst altijd naast en is toen ingespoten maar nu is de knieschijf er constant uit. Met stilstaan doet hij ook zijn poot wel op de grond maar met lopen niet.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:35

weet je wat leuke is..met 1 rontgenfoto zie je gelijk wat er aan de hand is en kan er gelijk gericht iets aan gedaan worden ipv van diverse consulten medicijnen en hondje dagen pijn laten lijden,maar ja elk consult elk medicijn elke bezoekje da is kassa voor de da. foto kost wel iets meer maar je bent er veel sneller mee klaar, terwijl ie nu van alles kan geven om het te rekken

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:42

Kan in de heup zitten. Waanschijnlijk is z'n heup gewricht verkeerd gaan zitten. Dat kan heel veel pijn gaan doen als er niks aan gedaan word.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 12:45

speurneusc schreef:
weet je wat leuke is..met 1 rontgenfoto zie je gelijk wat er aan de hand is en kan er gelijk gericht iets aan gedaan worden ipv van diverse consulten medicijnen en hondje dagen pijn laten lijden,maar ja elk consult elk medicijn elke bezoekje da is kassa voor de da. foto kost wel iets meer maar je bent er veel sneller mee klaar, terwijl ie nu van alles kan geven om het te rekken

Dit is omdat het ook een spier kan/kon zijn die verrekt is.Dit komt n.l. erg veel voor bij kleine hondjes.
Hij heeft zo geen pijn,alleen als hij gek gaat doen.Hij kan wel van en op de bank springen zonder pijn.
De trap oplopen kan hij ook,maar niet eraf.
Zijn knietje is goed te bewegen,daarom denk ik niet zijn knietje.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 12:46

lolotjeh schreef:
Kan in de heup zitten. Waanschijnlijk is z'n heup gewricht verkeerd gaan zitten. Dat kan heel veel pijn gaan doen als er niks aan gedaan word.

Dit denk ik dus ook! hij heeft er zo geen pijn aan,wat dat betreft is het een hele erge piepert w.b.t. pijn.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:57

speurneusc schreef:

Woow, wat is dat een bevoordeelde post. Kassa voor de DA? Je gaat vaak uit van het meest simpele, afgaande op wat een eigenaar verteld en wat er geconstateerd wordt. in 90% van de gevallen werkt dat. Helaas werkte dit in geval van TS niet, dus is voorgesteld om eventueel foto's te maken. Niks geen kassa voor een DA, want op medicatie verdienen ze vaak al (bijna) niks en ze zitten er niet voor jan met de korte achternaam.

Laat, voordat je overweegt om een foto te maken, zijn knietjes eens nakijken, weten of de knieschijfjes op de juiste plek blijven zitten. Dat kan vaak een hele pijnlijke reactie geven, maar als je dat vervolgens wil controleren, zijn ze misschien net weer op de juiste plek teruggeschoten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:59

speurneusc schreef:

Een röntgenfoto laten maken is ook echt niet goedkoop en niet de meest simpele manier om te kijken wat er aan de hand is. Daarnaast is ook niet alles zichtbaar op een röntgenfoto.
Als jij ergens pijn hebt dan wordt je ook niet direct op de foto genomen. Erg flauw om een DA zo af te schilderen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:00

zielig beestje!
Het zou ook een blessure kunnen zijn aan de kruisbanden, geeft ook veel pijn.
Veel succes ermee!

edit: dit kun je inderdaad op een röntgenfoto niet zien

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 13:10

Zijn knietje en pootje zijn heen en weer bewogen en hij gaf geen krimp. Toen de D.A. bij zijn heupje voelde piepte hij zachtjes.D.A. vond het moeilijk om te zeggen wát er precies mis is,is het de heup óf is het toch een spier. Vandaar eerst met medicijnen proberen.
Kijk als Chico bij rust ook erg veel pijn heeft,dan werd er gelijk een foto gemaakt.
Mijn D.A. is een van de weinige die niet op geld uit is.
Ik weet wat @speurneusc bedoeld.Zulke D.A.sen zijn er zeker ook.

Het rare is,soms loopt die wel gewoon op 4 pootjes,hele korte stukjes.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:24

oke, jammer he, dat hij niet kan vertellen wat er aan de hand is :(

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:41

Jolien87 schreef:
speurneusc schreef:

Een röntgenfoto laten maken is ook echt niet goedkoop en niet de meest simpele manier om te kijken wat er aan de hand is. Daarnaast is ook niet alles zichtbaar op een röntgenfoto.
Als jij ergens pijn hebt dan wordt je ook niet direct op de foto genomen. Erg flauw om een DA zo af te schilderen.

puur mijn ervaring in zeker 30 jaar met honden werken en sporten

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:44

Heeft hij ook niet een ieniemienie splintertje tussen zijn tenen? Nageltje wat niet goed doorgroeit Ofzo?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:47

speurneusc schreef:
Jolien87 schreef:

En nooit eens bedacht naar een andere DA te stappen? Echt niet alle DA's zijn asociale geldvreters. Meeste klanten wel, in mijn ervaring en ik zie dagelijks toch behoorlijk wat klanten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 14:06

nontie schreef:
Heeft hij ook niet een ieniemienie splintertje tussen zijn tenen? Nageltje wat niet goed doorgroeit Ofzo?

Had op zijn zooltje gedrukt overal en tussen de teentjes,maar gaf geen reactie.Nageltjes zijn goed,die knip ik ook regelmatig bij,vooral dat zij nageltje.
Ik dacht als eerste ook dat er wel een doorntje onder zijn pootje zou zitten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:51

Jolien87 schreef:
speurneusc schreef:

Ik vind dat ze gelijk heeft. Mijn DA is eerste röntgenfoto 35 elke volgende 15 euro. Ik zou die direct laten maken! !
Als ik ergens zo n pijn heb dat ik er niets meer mee kan dan wordt daar echt wel zsm een foto van gemaakt hoor.

Iets wat op zo n manier ontstaat als bij de hond van TS is maar zeer zelden met pijnstillers op te lossen. Ik vind het een rare actie van hun DA

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 00:01

Het eerste waar ik aan dacht bij het lezen van je verhaal is een insectensteek/beet. Misschien is hij tijdens het poepen met zijn pootje op een hommel gaan staan en heeft deze hem gestoken/gebeten. Dit geeft een pijn reactie bij je hond wat hij misschien wel associeert met het poepen. Onze hond kreeg vorig jaar een klap van het stroomdraad terwijl wij de wei aan het uitmesten waren. Sindsdien wil hij niet meer mee als we gaan uitmesten terwijl hij wel gewoon meeloopt als we zonder kruiwagen etc de wei op gaan.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 00:13

speurneusc schreef:

Hou eens op. Ten eerste kun je alleen botten zien op een foto, dus als de hond iets heeft met banden, spieren, kraakbeen, meniscus dan ga je dat niet zien op een foto.
Ten tweede neem je niet "zomaar even een foto" bij een hond. Er zijn honden die daarvoor onder narcose moeten.
Ten derde is de straling die er bij iedere foto vrijkomt niet goed voor je... Dus zo min mogelijk heeft voorkeur.

En als de DA denkt dat het in de weke delen zit (wat niet gek is gezien de manier van ontstaan -wie breekt er nou wat bij het poepen-), dan hoeft ie dus niet direct een foto te nemen.

TS, ik kan je video niet zien, maar ben wel erg nieuwsgierig. Kun morgen even met laptop. Kan ook nog heel goed zijn dat er in zijn rug iets vast geschoten is, of een SI-gewricht dat vast geschoten is...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 00:16

ahgossie ik raad je toch aan een foto te laten maken, onze poes had ooit ineens een enorme ontsteking daar die klapte was zo zielig en ze had heel veel pijn, door die foto wisten wij meteen wat er was.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 00:25

speurneusc schreef:

Mee eens! Ook mijn ervaring met verschillende dieren en verschillende dierenartsen. Telkens van alles proberen, medicatie geven terwijl er nog niet duidelijk is wat er precies is, vele kosten verder... Ik doe het niet meer! Direct echo of foto en dan zien we wel verder. Met een lichte pijn kan je het nog aankijken maar als ze echt goed tonen dan had ik het wel geweten.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 02:05

060606 schreef:
speurneusc schreef:

Mee eens! Ook mijn ervaring met verschillende dieren en verschillende dierenartsen. Telkens van alles proberen, medicatie geven terwijl er nog niet duidelijk is wat er precies is, vele kosten verder... Ik doe het niet meer! Direct echo of foto en dan zien we wel verder. Met een lichte pijn kan je het nog aankijken maar als ze echt goed tonen dan had ik het wel geweten.

inderdaad, hier ook niet een da maar meerdere, enne nog nooit een hond onder narcose geweest voor enige foto of echo, altijd eerst proberen zonder als dat niet gaat kan een roesje altijd nog, zelfs bij de officieele hd-ed foto´s altijd zonder narcose laten maken. Zelfs honden die bij ons in training kwamen of tijdelijk bij ons waren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 08:57

Wat Rindin zegt,de weke delen zie je niet op de foto,en de D.A. vermoed echt iets aan de weke delen.Hij zei dat het niks gebroken kan zijn op de manier hoe het is gebeurt.
Het is niet zo dat me hondje vergaat v.d. pijn hoor,hij loopt nu soms op 4 pootjes,maar bij ver lopen op 3 pootjes.Als hij heel veel pijn zou hebben,loopt hij geen stukjes op 4 pootjes lijkt me.
Gister de laatste pil gegeven,vandaag ist Koningsdag,dus morgen bellen voor een afspraak.
Er zit in ieder geval iets niet goed denk ik.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:31

Hoe oud is Chico?

Bij kleine rassen kan deze ziekte voorkomen: http://www.dierenartsonline.nl/index.php?id=460

Ziekte Legg Calve Perthes. Sommige dierenartsen denken daar in eerste instantie niet aan. Een röntgenfoto kan dit aantonen. Kon bij mijn vorige hond gewoon zonder narcose gelukkig :-)