Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eoweyn_x schreef:Heel simpel: twee voedsters, een te kleine ruimte en voorjaar. Dat geeft problemen.
Wat ik zou doen is ze meer ruimte en meer schuilplaatsen geven. Maar hou er rekening mee dat het gewoon niet klikt samen, zoals wel vaker voorkomt bij voedsters.
Ze klein en "basis" gaan huisvesten zal alleen averechts werken.
ellepel schreef:Ik vind dit hok niet te klein hoor, heb ook 2 zusjes gehad, en die zaten nog kleiner,zijn wel 10 en 11 geworden.
(Overdag wel los in de tuin hoor)
Hadden soms ruzie,maar dat hou je nou eenmaal.
Wat misschien wel mooi zou zijn is om aan de andere kant er nog een hok tegen aan te zetten,dan hebben ze elk hun eigen kant?
_Blacky_ schreef:Eoweyn_x schreef:Heel simpel: twee voedsters, een te kleine ruimte en voorjaar. Dat geeft problemen.
Wat ik zou doen is ze meer ruimte en meer schuilplaatsen geven. Maar hou er rekening mee dat het gewoon niet klikt samen, zoals wel vaker voorkomt bij voedsters.
Ze klein en "basis" gaan huisvesten zal alleen averechts werken.
sorry maar heb je mijn openingspost wel gelezen? Ze zitten al 3 jaar probleemloos samen, hiervoor in een nog kleiner hok. De ren is hetzelfde gebleven het hok is het dubbele geworden. dus ben het niey eens met je reactie
Eoweyn_x schreef:_Blacky_ schreef:
sorry maar heb je mijn openingspost wel gelezen? Ze zitten al 3 jaar probleemloos samen, hiervoor in een nog kleiner hok. De ren is hetzelfde gebleven het hok is het dubbele geworden. dus ben het niey eens met je reactie
Dat heb ik gelezen. Maar ik merk hier dat het voorjaar er erg inhakt. En ik heb gecastreerde rammen met gecastreerde voedsters, de rammen zijn constant bezig met rijden en de voedsters erg onrustig. Dus het kan best zijn dat het dat is. En dat nu dus het probleem is.
Overigens, twee van mijn voedsters, zusjes, gingen ook 2 jaar hartstikke goed samen, in een 2 verdiepingenhok. Toen ik ze overnam was die vrede gauw voorbij. Grotere ruimte, verhuizing, etc. Er kan zomaar iets spelen of veranderen waardoor dit gebeurt, zeker bij twer ongeholpen voedsters.
Is de voedster die de dupe is, wel helemaal gezond?
Ik ben benieuwd hoe je dit op wil gaan lossen. Castreren kan maar zoals ik aangeef, geen garantie.