Er zijn hier vast wat hondenfokkers die hier antwoord op kunnen geven. Ik heb een Cane Corso reu die af en toe mag dekken (Ja ik ben verstandig bezig, ja er zitten veel honden in het asiel blabla, geen commentaar hierop).
Vorig jaar heeft hij zijn 1e nestje gefokt, 11 super mooi en gezonde puppy's die allemaal een goed huisje hebben gekregen, en nog steeds contact met de eigenaren

De eigenaar van de teef wou mijn hond graag als dekreu gebruiken, ik kreeg als compensatie 1e keus voor een pup uit het nest. Ik vind 1 Cane Corso genoeg in huis, dus daar begon ik niet aan. We hebben toen afgesproken dat ik de prijs van een pup zou krijgen, bij de eerste pup die verkocht werd. De puppy's werden voor € 750,- per stuk verkocht. Echter heb ik dit nooit gekregen.. Nadat de 10e pup verkocht was kreeg ik met heel veel moeite € 500,- en meer heb ik nooit gehad. Terwijl ik ook alle advertenties heb geregeld, en met de reu kwam als er mensen voor een pup kwamen kijken zodat ze ook de vader konden ontmoeten.
Nu heeft er iemand interesse met een Cane Corso teef, en wilt graag mijn hond als dekreu gebruiken. Ik wil weer de prijs van 1 pup. Ik verwacht dat deze ook rond die prijs verkocht zullen worden, en ik snap ook dat als eigenaar van de teef je misschien niet even zoveel geld vooraf aan de dekking geeft (kunt geven). Uiteraard heb ik de regel niet zwanger = niet betalen. Dit wordt het eerste nestje van de teef, en hun weten eigenlijk ook niet wat gebruikelijk is.
Mijn idee was als volgt; Een contract opstellen, die we beide tekenen. Met de afspraak dat bij het verkopen de opbrengst van de 1e pup naar mij gaat. En dan bijvoorbeeld de zin erin zetten: met een minimum van € ...........
Maar hoe weet ik dat diegene de pup voor € 700 of € 900 heeft verkocht? Moet ik dan maar van die eerlijkheid uitgaan?
Ik ben benieuwd hoe andere bokkers dit doen