Pipet voor kat tegen vlooien en teken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Pipet voor kat tegen vlooien en teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 21:42

Wie kan mij helpen want word van google niet heel veel wijzer.
Ik heb sinds 5maanden een zwerfkatje. Toen ze kwam gelijk pipet gegeven voor vlooien. En 2 weken terug weer ivm warmer wordende weer, en ze sinds kort ook buiten komt.

Maar nu wil ik dr eigenlijk ook graag beschermen tegen teken. Maar enige wat ik voor katten vind zijn bandjes en dit wil ik eigenlijk niet ivm kwijtraken of vast komen te zitten. Het liefste geeft ik dr gewoon een pipet wat tegen beide werkt. Voor de hond heb ik altijd advantix maar voor katten bestaat dit niet. Wie weet of er ook zo iets bestaat voor katten wat dus werkt tegen vlooien en teken? Een pil of pipet maakt niet uit kat is erg makkelijk met beide. Liefste niet heel prijzig zo rond de €20.

TurdusMerula

Re: Pipet voor kat tegen vlooien en teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:43

Ja, dat bestaat.

Gewoon even naar de dierenwinkel of dierenarts.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:44

Wij hebben bono gold ofzo iets, kun je gewoon bij de boerenbond halen!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:45

Melaflon. Ook nog natuurlijker, maar ook (veel) goedkoper.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:46

Voor katten heb je advantage, Dat is het zelfde als advantix maar dan voor katten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 21:48

Die laatste heb ik dus maar is alleen tegen vlooien.

Mijn dierenarts zit helaas niet vlakbij dus kan er niet ff langs gaan. Dus als jullie merken weten die ik ook eventueel online kan bestellen?

Bij advantage kon ik ook alleen maar vinden dat het tegen vlooien is en niet tegen teken.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:57

Laatst bijgewerkt door angrywolf op 11-04-16 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:58

angrywolf schreef:
Voor katten heb je advantage, Dat is het zelfde als advantix maar dan voor katten.

Niet helemaal.. Advantage is alleen tegen vlooien en advantix pakt ook teken. Lastige van katten is dat veel stoffen tegen teken giftig zijn voor katten.

Ts, Effipro is ook tegen teken.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 11-04-16 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:00

Je hebt voor katten flea free fiproline spot on kat, van exil wat ook werkt tegen teken. En Frontline zegt ook te werken tegen teken. Wat men daarvan gelooft is een ander verhaal, maar dit is wat ik qua pipetten verkoop in de dierenwinkel waar ik werk :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:06

Frontline raad ik echt aan!
Dood echt alles wat niet op je kat thuishoort.
1x per 6 weken aanbrengen tussen de schouderbladen. (vloeistofje)

Echt een wondermiddeltje! Geen slecht woord over Frontline! :P
Wij geven het om de 5/6 weken netjes, dus ze hebben nergens last van.
Alles wat ze meebrengen valt dood neer na _/-\o_

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:13

Broadline pipetten. Al ben ik er zelf geen fan van ivm de werkzame stof tegen vlooien (dezelfde als in frontline).

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 23:33

Sorry ben echt anti frontline, en beaphar weet ik ook niet of ik dat moet vertrouwen.

Effipro ga ik is naar kijken

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 00:21

Ik ben ook geen fan van Frontline :n
Is al resistentie bekend...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 01:36

gezocht op effipro maar dat werkt maar 2 weken tegen teken. Heb liever iets dat ong 1maand werkt, want elke 2 weken een pipet lijkt me niet erg gezond voor de kat?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:20

Wij hebben een seresto band tegen vlooien en teken. Zit speciale veiligheidssluiting en nog een stuk waar het sneller knapt in geval van nood. Deze is tegen teken en vlooien en schijnt heel goed te werken. Maar voor de zekerheid geef ik ook comfortis pillen van de dierenarts (1x per maand)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:22

Bij de DA anti vlooien spuitje halen.
Ik weet niet waar iedereen zo z'n merkjes weg haalt maar teken teken helpt werkelijk niks. Ze willen gewoon je geld en ik heb een dierenarts die dit soort dingen gelukkig netjes zegt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:21

Tekenbestrijding is heel lastig bij katten. Beste, als je de combin met anti vlo ook goed wil hebben, werkt de seresto, maar veel mensen willen geen bandje om ondanks de veiligheidssluiting. Effipro kan ook, maar is hetzelfde als frontline. Dan is t alternatief broadline, is een alles in 1 pipet (dus ook wormen erbij). De dosering fipronil is veel hoger dan bij frontline dus t zou beter moeten werken. Fipronil is wel de beste werkzame stof om teken tegen te gaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:23

Maartje1990 schreef:
Wij hebben een seresto band tegen vlooien en teken. Zit speciale veiligheidssluiting en nog een stuk waar het sneller knapt in geval van nood. Deze is tegen teken en vlooien en schijnt heel goed te werken. Maar voor de zekerheid geef ik ook comfortis pillen van de dierenarts (1x per maand)

Ik heb een katje met vlooienallergie en die doet het super op de serestoband :j Andere middelen er naast heeft zij echt niet nodig. Wel doe ik haar elk halfjaar een nieuwe ipv om de 8 maanden.
Seresto heeft idd een veiligheidssluiting en werken tegen vlooien en teken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:35

Effipro is hetzelfde als Frontline zoals zoveel pipetten. Deze zijn allemaal op Fipronil basis.

Advantix heeft een werkstof die giftig is voor katten. Er is dus geen vergelijkend middel. Advantage, Frontline enz. werken allemaal tegen vlooien maar beperkt tegen teken. Helaas zijn er niet echt andere opties. Door elke 4 weken te behandelen ben je aardig zeker. Onze katten hebben niet vaak een teek.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:40

Bravecto heeft ook iets in ontwikkeling voor de kat hoorde ik laatst. Weet alleen niet op welk termijn ze er mee komen. Echter heeft bravecto niet zoveel nut tegen teken, gezien de teek alsnog zijn speeksel uitspuugt als hij de hond bijt. De teek gaat echter wel dood, maar als het al te laat is.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:54

Bij mijn kat werkte frontline ed voor geen meter, hij zat altijd onder de teken.
Maar nu heeft hij al een jaar dezelfde band om en nog geen teek gehad _/-\o_

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:56

Leffroi schreef:
Bravecto heeft ook iets in ontwikkeling voor de kat hoorde ik laatst. Weet alleen niet op welk termijn ze er mee komen. Echter heeft bravecto niet zoveel nut tegen teken, gezien de teek alsnog zijn speeksel uitspuugt als hij de hond bijt. De teek gaat echter wel dood, maar als het al te laat is.

Geld bij alle ont tekings middelen.

Net een cursus gehad, zowel bravecto, nextgard spectra, als pipetten.

Beest moet eerst bijten, en gaat dan dood.

Broadline, werkt goed tegen teken, momenteel ook nog tegen vlooien.

Het fipronil probleem is een bekend probleem.
Hier zijn de fabrikanten hard mee bezig.

Fipronil heeft nog wel een vlo dodende werking máár!! dood niet binnen 2 uur zoals beloofd.
Helaas dood fipronil nu pas, met 24 uur.
Hierdoor kunnen vlooien nog een prachtig orkest met elkaar spelen, en 20 eitjes per vlo droppen.
Binnen no time dus weer nieuwe vlooien! Leuk joh!!

Voor katten zijn dus maar weinig anti teek producten.
Je hebt tegenwoordig producten voor de hond met permethrin, die fipronil versterken! voorbeeld hiervan is de Vectra. Maar, deze moet je absoluut niet voor katten gebruiken, want permethrin is voor katten giftig als dodelijk!

Ze zijn inderdaad heel hard bezig om ook teek werende/dodende producten voor de miauww te krijgen.
En dat gaat nog niet zo makkelijk.

:') katten zijn gewoon te gevoelig!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:06

Frontline Combo doodt vlooien en Teken. Het heeft als werkende stof Fipromil/ methopreen.

Advantage heeft als werkende stof imidoclopridi. Dat doodt volgens mij wel vlooien maar geen teken.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:07

Kat heeft hier een Seresto band, met breekpunten vorig jaar is ze hem een keer kwijt geraakt, als ze blijft haken breekt dat ding dus af.

Werkt tegen vlooien en teken, acht maanden lang. Sindsdien heeft ze nooit meer een teek gehad. Was ook erg argwanend met betrekking tot bandjes en blijven haken maar vind dit toch ideaal!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:34

maralyn schreef:
Leffroi schreef:

Geld bij alle ont tekings middelen.

Net een cursus gehad, zowel bravecto, nextgard spectra, als pipetten.

Beest moet eerst bijten, en gaat dan dood.

Verschil met bravecto exter is dat ze eerst hun 'gif' nog in de bloedbaan brengen, wat bij andere middelen niet gebeurd. Gister net ontdekt, staat zelfs in de bijsluiter. Honden die dus bijv. Naar Frankrijk gaan, hebben geen belang bij bravecto, maar meer bij advantix.

Weet zo niet meer welk middel ook een werende werking heeft..