vers vlees voor hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

vers vlees voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 15:58

Ik wil mijn hond graag overzetten
Naar vers vlees
Ik heb vandaag 2 soorten gehaald
1 van smulldier pens en
Rodi hart en rund van de jumbo
Zijn deze goed of moet ik de duure soort van de dierenzaak
En hoveel moet ik hem geven hiervan

Afbeelding

Afbeelding

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:14

Als je goed vers vlees wil is dat spul echt niks. Ik heb een tijdje stage gelopen in een voer winkel voor vers vlees, als je goede merken wil moet je kijken naar tamminga (goed voor grotere honden, beste naar mijn mening), honden eten gezond (kleinere honden), degomeat is ook goed en kiezebrink heeft ook goed vlees. Het beste kan je dan gewoon even naar een winkel gaan waar ze het verkopen en dan even om advies vragen.
Ik weet niet waar je woont maar als je in gelderland woont kan ik de winkel Kvv-Zevenaar aanraden. http://site.multoweb.nl/5507/

Edit; Deze merken zijn ook niet heel duur, ligt eraan welk vlees je neemt (diersoort) wat voor prijs het is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:19

Als je niet zo goed weet wat je moet voeren zou ik gewoon (etv bij de dierenwinkel, ze hebben het tegenwoordig bijna allemaal zelfs de welkoop ed) een kant en klaar compleet versvoer kopen en gewoon ongeveer de richtlijn op de verpakking volgens kwa hoeveelheden (als je hond dan ineens aankomt of afvalt kan je het altijd nog wat aanpassen natuurlijk). Als je dat zo doet is het in principe net zo makkelijk als brok (je moet het alleen ontdooien natuurlijk) als je gewoon los verschillende soorten vlees als pens koopt moet je echt zelf gaan opzoeken en uitrekenen wat je hond precies nodig heeft en in welke hoeveelheden en dat is veel ingewikkelder. (Ik kan van de rodi verpakking niet goed zien of het nu een compleet voer is of enkel gewoon vlees)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:22

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:25

Bij die van smuldier moet je de 'compleet' nemen. Dat zijn 2 verschillende.
Onze hond (groenendaeler) krijgr 1 pakje per dag. En dat is net aan genoeg. Wij doen er vaak wat brood doorheen.

Riddershow

Re: vers vlees voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:41

Ik raad je aan om op een kvv forum/vers vlees forum informatie in te winnen. Zij kunnen je het beste helpen en weten waarschijnlijk ook nog de beste adresjes voor je, evt acties ed.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 16:50

lotteElb schreef:
Bij die van smuldier moet je de 'compleet' nemen. Dat zijn 2 verschillende.
Onze hond (groenendaeler) krijgr 1 pakje per dag. En dat is net aan genoeg. Wij doen er vaak wat brood doorheen.

Oke ga ik die halen er zitten er 4 in
Mijn hond kreeg altijd 2x per dag brokken moet ze dan nu 4 plakken dus 2 sochtends 2 savonds

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 16:50

Riddershow schreef:
Ik raad je aan om op een kvv forum/vers vlees forum informatie in te winnen. Zij kunnen je het beste helpen en weten waarschijnlijk ook nog de beste adresjes voor je, evt acties ed.

Dankje ga ik daar kijken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:17

smuldier en rodi zijn prima merken hoor,dat ten eerste,maar je moet de complete versies nemen van deze merken,je mag ze ook gewoon door elkaar geven.

als je de niet complete varianten neemt dan moet je gaan zorgen dat je minimaal 4 diersoorten per maand voert,en dan zijn compleet gemaakte kvv's veel makkelijker om te voeren.

deze zijn makkelijk te herkennen,want op de verpakkingen staat : komplete voeding.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:37

Hoeveel je moet geven is afhankelijk van je hond. Ga uit van 2% van het lichaamsgewicht. Weegt je hond 30 kilo zou hij dus anderhalf pakje moeten krijgen. En dan moet je gewoon goed kijken naar je hond. Valt hij af dan ga je meer voeren, komt hij aan geef je hem wat minder.

Voeren is helemaal niet zo ingewikkeld als het nu lijkt, hoor. Smuldier is prima voer. Het allerbeste? Neuh, vast niet, maar eet je dat zelf wel dan? Het is niet giftig of ongezond. Verder moet je vooral naar je hond kijken. Heeft hij een glanzende vacht, stinkt hij niet uit zijn bek, heeft hij energie, poept hij normale hoeveelheden en ziet dat er goed uit (niet slap en zacht, niet zo stevig dat 't hem veel moeite kost)? Goed voer = voer waar de hond het goed op doet. En dat hoeft echt niet altijd het duurste te zijn.

Vers voeren is vooral lastig als je het zelf samenstelt. Smuldier en Rodi hebben, zoals Kimmie al zegt, complete versies waar alles voor je hond in zit. Dan hoef je er dus verder niet over na te denken, elke dag zo'n complete versie en dan krijgt je hond alles wat hij nodig heeft.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:37

Er staat een richtlijn qua gewicht op de verpakking. Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar de onze krijgt dus maar 1 pakje per dag. (En wat brood)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 17:41

kimmie261 schreef:
smuldier en rodi zijn prima merken hoor,dat ten eerste,maar je moet de complete versies nemen van deze merken,je mag ze ook gewoon door elkaar geven.

als je de niet complete varianten neemt dan moet je gaan zorgen dat je minimaal 4 diersoorten per maand voert,en dan zijn compleet gemaakte kvv's veel makkelijker om te voeren.

deze zijn makkelijk te herkennen,want op de verpakkingen staat : komplete voeding.

Dankjewel
Ga ik als deze op is de complete halen het staat nu te ontdooien heb deze 2 door elkaar gedaan
Ik heb een amerikaanse stafford van 24 kilo

Ze kreeg altijd brokken van kenner en geef der 1x pw een rauw ei door der eten en ze krijgt elke dag 2 blokjes schapenvet ze is energiek en heeft een hele mooie glanzende vacht en poept goed
Maar hoor goeie verhalen over kvv dus nu dit proberen

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 17:42

lotteElb schreef:
Er staat een richtlijn qua gewicht op de verpakking. Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar de onze krijgt dus maar 1 pakje per dag. (En wat brood)

Ik heb een amerikaanse stafford van zo 24 kilo

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 17:43

Afbeelding
Afbeelding

Dit is der

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:57

Onze hond is net iets lichter. Ligt natuurlijk ook aan de beweging.
Wel rustig omschakelen! Niet in 1x overstappen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:08

lotteElb schreef:
Onze hond is net iets lichter. Ligt natuurlijk ook aan de beweging.
Wel rustig omschakelen! Niet in 1x overstappen.

Oke ik geef haar van rodi dan denk ik 2 plakke. Sochtends en 2 savinds en van de pens een klein stuk erbij dat blok.heb ik verdeeld in 4 stukken
Ze beweegt best veel 2 a 3 x per week fietsen en 3 x per dag maar het bos.

Hoe kan ik haar het beste laten wennen bijvoorbeeld sochtends brokken en savonds kvv tot ze gewend is

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:34

Is dit ook niet die drachtige teef?? Ik zou eerst goed inlezen en weten hoeveel je moet voeren en zeker weten dat je de juiste hoeveelheid voert. Ze is toch dragend....

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:44

somokkele schreef:
Is dit ook niet die drachtige teef?? Ik zou eerst goed inlezen en weten hoeveel je moet voeren en zeker weten dat je de juiste hoeveelheid voert. Ze is toch dragend....

Jaa klopt ben erg druk aan het lezen en vandaar ook hier advies vragen

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:22

Ik heb het gewoon gemixt met de brokken. Eerst 1/4 toen 1/2 enzovoorts. Dit in een goede week. Onze hond is wel gevoelig voor diaree dus vandaar de voorzichtigheid. Ze is wel helemaal wild van vers vlees. Ze vind t fantastisch!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:37

Okee dankje ze heeft net haar eersje posie op en ze vond het echt heerlijk

Ze heeft niet zo gevoelige darmen dus denk niet dat ze diaree krijgt

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:58

lotteElb schreef:
Ik heb het gewoon gemixt met de brokken. Eerst 1/4 toen 1/2 enzovoorts. Dit in een goede week. Onze hond is wel gevoelig voor diaree dus vandaar de voorzichtigheid. Ze is wel helemaal wild van vers vlees. Ze vind t fantastisch!

Als je dat doet moet je wel oppassen welke brok je gebruikt om mee te mixen, niet al het brok kan gecombineerd worden met vlees.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:44

Alle brok kan gecombineerd worden met vlees. Dat alleen geperste brok gemengd kan worden kan zonder problemen naar het land der fabeltjes vertrekken. Het is door Farmfood de wereld ingeholpen en andere fabrikanten die enkel geperste brok leveren hebben er gretig op ingestapt. Maar voerfabrikanten die zowel geperste als geëxpandeerde brok verkopen hoor je er nooit over, raar maar waar. En zowel in de praktijk als in de theorie zie ik geen enkele reden waarom het niet kan.

Voor een drachtige teef zou ik zeker een betere kwaliteit kvv gebruiken en altijd compleet voeren. Het rijtje dat scooby007 noemde is een goede. Daar wil ik Darf en Carnibest aan toevoegen. Het gaat hier om een stafford dus ik zou zeker ook openstaan voor kvv's met een koolhydraatbron zoals rijst (Carnibest), of als je meer dan 1000g kvv zonder koolhydraten moet voeren om haar op gewicht te houden, een koolhydraatbron zoals gekookte rijst toe gaan voegen. Bij Staffords zie je vaker dat ze die koolhydraten echt nodig hebben (terwijl er andere honden/rassen zijn die het juist beter doen zonder koolhydraten).

Overigens hoef je niet per se kvv te gaan voeren om goed voor de hond te zorgen, een goede brok werkt ook prima, bijvoorbeeld Nutro Choice, Purizon, Taste of the Wild, Acana, Wolfsblut of Platinum.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:07

Een zoekfunctie doet wonderen, echt genoeg over te vinden op bokt...

Hier krijgen de honden smuldier, complete versie. Hond van 40kilo krijgt 2 pakken per dag en de hond van 13 kilo 2/3 pakje per dag. Hier overigens altijd in 1x over gestapt, nooit geen problemen mee gehad.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:37

Smuldier is op zich wel een goed voer, zij maken het een compleet voer door het toevoegen van een premix voor de vitamines en mineralen.
Andere merken KVV zijn ook goed, al komt prijsverschil wel ergens vandaan, duurdere merken hebben vaak een constantere kwaliteit.
Het goede voer is het voer waar je hond het goed op doet. Mijn honden doen het bijvoorbeeld niet goed op Tammenga, zij krijgen dus een ander merk. Ondanks dat vind ik Tammenga wel een goed voer, anders zou ik het niet verkopen, ook aan mensen met kleine honden overigens ;-).

Qua hoeveelheid ga je voor een volwassen hond uit van 2% van het gewenste lichaamsgewicht, je voert meer als de hond te mager wordt en minder als je hond te dik wordt.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:57

Qua hoeveelheid heb ik altijd geleerd dat ze per kilo lichaamsgewicht 20-25 gram mogen en als je hond erg actief is en je er bijvoorbeeld mee aan sport doet dat ze ban wat meer mogen zo'n 30 gram per kilo lichaamsgewicht, maar ik weet even niet hoeveel je een drachtige teef moet geven.