Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
speurneusc schreef:is algemeen bekend dat het zo werkt daar, dus waarom dan voor een saarloos gekozen?
Palmera schreef:Heel vervelend dit. Ik heb eigenlijk geen ervaring met het ras, laat staan de vereniging.
Maar ik denk, als ik het zo lees, jij beter steun kunt zoeken bij hondeneigenaren in het algemeen (niet ras-afhankelijk dus) die een hond met epileptie hebben.
Die zullen je bezorgdheid en machteloosheid wel begrijpen, hebben misschien tips voor je en bieden een luisterend oor.
Veel sterkte ermee, het lijkt me vreselijk om je hond zo te zien
speurneusc schreef:is algemeen bekend dat het zo werkt daar, dus waarom dan voor een saarloos gekozen?
Amandavd schreef:Hier hielp routine en regelmaat goed. Zo min mogelijk prikkels en veel nieuwe indrukken ineens vermijden.
dierenfan schreef:Vervelend he een hond met epilepsiesterkte er mee. Helaas is de saarloos verre van het enigste ras waar men last heeft van epilepsie wat niet erkend wordt door diverse fokkers en de vereniging
![]()
Qua karakter ken ik zelf niet 1 stabiele saarloos helaas. Tsjechen vind ik al veel vrijer qua gedrag maar vind het beiden hele moeilijke rassen qua karakters. Idd misschien bach bloesem proberen maar ik zou dan bijv. Naar tannetje koning gaan. Zeker een hond met epilepsie zou ik niet zomaar mee gaan experimenteren