hallo, aangezien ik een topic zag met een ras dacht ik dat het leuk was om een topic te maken over honden zonder een ras, mijn hond heeft geen ras, hij heeft stippels en heeft wat weg van een engelse setter, wat vinden jullie dat de nadelen zijn aan een vuilnisbak hond en voordelen? ik vind t voordeel dat je hond de enige uit de hele wereld is, speciaal is, bijzonder is:) t nadeel vind ik dat als je hond overlijd, je geen zelfde ras hond kan kopen.
hier kan je er ook over discussieren.
Kuggur
Geplaatst: 04-04-16 19:43
Als ik een hond met als gebruiksdoel "huishond" zou willen zou ik weer een vuilnisbakkenras of kruising nemen (we hebben er al aardig wat gehad).
Maar helaas sinds we schapen hebben is het alles bordercollie wat de klok slaat hier
Nou ja, mijn dochtertje heeft een chihuahua/dwergpicher mix, en er loopt hier tijdelijk een mix van "van alles" (bc/ijslandse schapenhond/silky terrier) die binnenkort uitgevoerd wordt naar mijn schoonzus in Duitsland.
Mijn ouders hebben een kruising schnauzer x maltezer en ik heb zelf twee middenslagpoedel met welke ik ieder een kruisingsnest wil fokken (puli en italiaanse windhond) en dan ook van ieder één wil aanhouden. Ik weet niet of dat rasloos genoeg is of dat je echt onherleidbare kruisingen bedoelt?
kevinsky
Geplaatst: 04-04-16 21:16
Wij hebben ook een super leuke kruising Haar mama was een Chi tzu x maltezer. En haar vader een onbekend ras. Ze is zelf een half langharig super rank hondje en een stuk groter als haar moeder. En met korte vacht krijgt ze allemaal stipjes en als het groeit word ze weer wit Maar bovenal een super lieve hond
pinto_1
Geplaatst: 05-04-16 18:45
Hier ook twee vuilnisbakkes...
Het enige wat ze zeker wisten is dat er een kruising labrador in zit, maar die zie ik dus echt niet.
Kruising was onbekend, dus een DNA test laten doen en ze is een kruising tussen een mix van vnl rat terrier en aan de andere kant een mix met vnl coonhound.
Ze jaagt veel, is eigenwijs, maar ook heel sportief en lief!
Donna89
Geplaatst: 05-04-16 18:57
Ik heb een kruising bordeaux dog x dogo canario. Is dat ook een vuisnisbak? of bedoel je inderdaad niet herleidbaar Buffel is vandaag jarig en 1 jaar geworden. Zie topic in mijn onderschrift!
billionache
Geplaatst: 05-04-16 19:01
Ik heb ook een vuilnisbakje, geen idee wat er in zit... In het asiel dachten ze keeshond of sheltie (maar daar is hij toch wel een maat te groot voor).
Voordelen aan kruisingen vind ik vooral qua gezondheid: bij enorm veel rassen zit een hoop genetische problemen 'ingefokt' en met kruisingen heb je dat een héel stuk minder.
Ohja het leuke aan een mix vind ik dat mensen geen idee hebben welk ras het is. Hij is als puppy zijnde veel uitgemaakt voor boxer. Vind ik hem nu toch echt niet meer op lijken. Verder is het afwachten. Hij is nog jong Nadeel, het zou een top vader dier zijn. Hij heeft zo'n goed karakter. Nooit bewust willen fokken hoor en hij blijft nu ook wat te klein. Maar met een mix fokken vind ik eigenlijk ook geen optie
Ik heb een krullenbol, verder heb ik geen idee wat het is hahaah. Mn tweede hondje is een jack russel kruising. Dus officieel wel rasloos maar ik weet wel wat erin zit. Ik vind jouw hondje zo leuk hittepit_12! zag hem ook in het kleine honden topic.
KittyDylan
Geplaatst: 05-04-16 19:21
Lei is een Mechelse Herder (37,5%) × Tervuerense Herder (12,5%) × Argentijnse Dog (25%) × Syberische Husky (25%)
Eloya
Geplaatst: 05-04-16 19:22
Ja ik heb kruising bordercollie- mechelse herder
Hij heeft van beide het drukke en ook wat neurotisch. Maar ook erg lief
CharIsabella
Geplaatst: 05-04-16 19:44
ik heb ook een kruising Boxer X Amerikaanse staffort ze is inmiddels 9,5 en haar karakter is ontzettend arrogant ik volg wel verder wat een leuke kruisingen !!
Florale
Geplaatst: 05-04-16 20:05
Dank je har166. Ben ook stapelgek op ze. Mex is mijn maatje,m'n vriendinnetje. Erg lief voor mensen naar honden is ze terughoudend
En Sepp is nu 5 maanden eersteklas boef en deugniet. Gelukkig wel zindelijk vanaf 3.5 maand ongeveer. En samen zetten ze de boel heerlijk op stelten en ploegen ze samen bij voorkeur door de bagger heen..
Tigress
Geplaatst: 05-04-16 20:10
Hier ook een rasechte mengelmoes
Storm is een adoptant uit Kroatië. Als pup al aangereden, waardoor rechter achterpoot en heup kapot waren.Tevens mist hij door de aanrijding ook een stukje staart, aangezien daar de bandensporen nog in stonden van wat we hebben begrepen Voor de betere zorg is hij naar Nederland gehaald, en vanuit zijn pleeggezin waar hij kort heeft gezeten hebben wij hem weer geadopteerd
Anoniem
Geplaatst: 05-04-16 21:43
Wij hadden een rasechte VuBaRa! (VUilnisBAkRAs) Mando! Wintervacht Geplukt, zomervacht Zijn moeder was 50 Bouvier en zijn pa was een mengeling tussen Briard x Herder x Collie Helaas in moeten laten slapen door hart- en nierproblemen op 12-jarige leeftijd
Hier 5 vuilnisbakken allen uit hetzelfde asiel haha en 1 stamboomhond ook daar vandaan
Nooit bewust gekozen voor een kruising of look a like van een ras in plaats van een stamboomhond. Deze kwamen op ons pad en zijn gebleven Het asiel is helaas weg bezuinigd en geen idee hoe of wat volgende honden gaan worden. Het zullen zeer waarschijnlijk herplaats husky (achtige) zijn en mij maakt het niet uit met of zonder boomstam als het maar klikt.
dierenfan
Geplaatst: 05-04-16 22:54
geerke schreef:
[ [url=m/UslcB4.jpg]Afbeelding[/url] ]
tja...links iets met terrier,rechts iets met saarloos/husky?Geen idee is aan komen lopen...
Ohhh die rechtse wauwww
Rosannee_
Geplaatst: 05-04-16 23:06
Hier ook een kruising, engelse springer spaniel x boerenfox, hij komt uit het asiel. Is een druktemaker en gaat echt zijn neus achterna, dat heeft ie van allebei
Incroyable
Geplaatst: 05-04-16 23:10
Mijn kleine boef. Hij is een beagle x jack russel maar we vermoeden dat er meer inzit (oa teckel). Hij is eigenwijs maar ontzettend slim, leert snel en gaat er graag op uit. Ik doe behendigheid met hem en verder kent 'ie veel trucjes.
melanie0906
Geplaatst: 05-04-16 23:11
Onze hond zou een labrador x golden retriever moeten zijn.. Geboren op een koeien boerderij dus onze enige logische verklaring is is dat er koe in zit..