Onze Iemand Anders van 4,5jr bleef alleen achter en ik ben diezelfde week nog op zoek gegaan naar een nieuw maatje voor haar. Na een ontmoeting op een kinderboerderij hier in de buurt, ging geholpen hangoor ventje Willem van ongeveer 3jr met ons mee naar huis

Thuis was het of ze hun hele leven al samen waren, het gaat hartstikke goed en ik ben dus heel blij dat ik het besluit heb genomen om een nieuw vriendje aan te schaffen

Onze nijnen zitten in een ruime buitenren in onze achtertuin en hebben beschikking tot een degelijk nachthok op poten, dus ze kunnen van de grond af en uit de weersomstandigheden schuilen.
Het zijn geen optil- en knuffelkonijnen maar we hebben wel dagelijks meerdere keren contact met ze. Nou viel het me gisteren op dat Willem een stuk dunner is dan toen hij hier kwam. Hij was niet vet, maar wel wat zwaarder dan onze Anders. Nu echter kan ik zijn rug en heupjes goed voelen. Andersje daarentegen blijft altijd keurig stabiel op gewicht.
Zou het nog met de verhuizing te maken kunnen hebben? We hebben ook een hond(je), die door de tuin scharrelt maar zich verder niet met de nijns bemoeit. Willem vond dat in het begin wel spannend en stampte dan, nu lijkt hij er helemaal aan gewend. Hij blijft bijv. gewoon gestrekt in het zonnetje liggen, als de hond in de buurt is.
Willem en Anders krijgen onbeperkt goed hooi, elke dag een handje of twee korrels (hier valt Willem wel echt op aan) en vrijwel dagelijks groente/fruitrestjes. Af en toe een uitgedroogde boterham, hele winterpeen, vers gras, een tak van de hazelaar of perenboom om aan te knagen.