Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:Die laatste twee ken ik niet, wat is het en waarvoor gebruik je het?
Oogzalf ligt hier ook wel ergens rond denk ik
Dreamybol schreef:Ik ben verbaasd over antibiotica of novacam standaard in huis. Hoe weet je welke je moet geven? en eenmaal aangebroken (novacam) is dat toch ook niet meer zo lang houdbaar? Poes krijgt al 2 weken AB en een week novacam, en morgen beginnen we met een andere AB kuur, omdat die andere niet echt voldoende deed/doet.
Buiten anti haarbalpasta, antivlo en antiworm heb ik dus niets echt medisch in huis. Voor paard heb ik betadine, groene klei, vaseline en een thermometer op stal.
Duhelo schreef:bij knaagdieren is dat wel meer de gewoonte om antibiotica standaard in huis te hebben (een baytril ofzo, dat is breedspectrum, dosering 0.5 ml / kilo lichaamsgewicht. Bij knaagdieren is het eigenlijk vrij simpel: krijg je het hiermee niet goed, dan krijg je het nergens mee goed)
Melody: Cavia's kun je prima dwangvoeren met hun eigen voer (is vaak nog beter ivm diarree door overschakeling, en het dwangvoer van de dierenarts zitten vezeltjes in die blijven steken in het pipetje). Ik week de groene stokjes uit hun voer in kamille of vruchtenthee (bij zwakke dieren een lepel honing erdoor voor instant energy). Wat ook kan zijn de wortelpotjes voor baby's. Die gaan er vaak ook vlotjes in en spuiten gemakkelijker dan geweekte brokjes...
Ehbo spullen mogen uiteraard ook gedeeld worden, we kunnen maar bijleren van elkaar