Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Danique schreef:Wat ontzettend naar TS... Heel veel sterkte.
Persoonlijk zou ik me afvragen of de Rottweiler wel een leuk leven kan leiden als zij continue zo gestrest raakt van andere honden. Die kom je namelijk nogal tegen, en als je nog meer honden hebt lopen en zij er nu 1 heeft gegrepen... Volgende keer is het misschien wel een kindje of een loslopende kat van iemand anders.
Ragdollcat schreef:Sterkte, het is erg naar.
Het is niet zo gek, want teven onderling in 1 huis................dat is vechten.
Molly was veel kleiner dan de rottweiler en ja dan is het ongelijk en is het snel gedaan, anders had je continu 2 vechtende honden die elkaar naar het leven staan.
Er hoeft maar iets heel kleins te gebeuren en dan wordt de ene woedend op de andere.........zelfs oogcontact is al voldoende..........
Komt helaas heel vaak voor bij de teven onderling in 1 huis.
Danique schreef:Denk jij zelf dat je de hond een hondwaardig bestaan kan bieden waarin je de omgeving en de hond zelf beschermt?
Danique schreef:De enige manier om dat 100% te voorkomen is de hond in een afgesloten tuin naar buiten
Denk jij zelf dat je de hond een hondwaardig bestaan kan bieden waarin je de omgeving en de hond zelf beschermt?
Evelijn schreef:Danique schreef:De enige manier om dat 100% te voorkomen is de hond in een afgesloten tuin naar buiten
Denk jij zelf dat je de hond een hondwaardig bestaan kan bieden waarin je de omgeving en de hond zelf beschermt?
Ik denk aan iets heel anders wat dat 100% voorkomt en dat zeggen er meer hier in het topic.
Carliijn schreef:Danique schreef:Denk jij zelf dat je de hond een hondwaardig bestaan kan bieden waarin je de omgeving en de hond zelf beschermt?
Ik denk het niet. Ze is een echt gezelligheidsdier. Haar ergens als waakhond neerzetten lijkt mij niet waardig. En altijd met muilkorf..moet je zoiets willen ?
Ik vind het zo moeilijk. Moreel gezien denk ik 'gevaarlijk!' Niet omheen draaien, maar emotioneel gezien. Je raakt gehecht aan zo'n dier.
lizy29 schreef:Ook wij hadden een hond die niet te vertrouwen was. Na twee dode katten ('gelukkig' van onszelf) hebben we de knoop doorgehakt en haar in laten slapen. Onze andere honden hadden tot die tijd geluk gehad en steeds weg gekomen met wat kleine wonden maar de situatie werd gewoon onhoudbaar en het risico te groot.
Het is een verschrikkelijke beslissing maar zij heeft nu rust en ook bij ons in huis is nu eindelijk weer een stabiele leefomgeving voor zowel ons als voor onze dieren. Pas nadat ze weg was merkten we hoe zeer we constant op onze tenen hadden gelopen en hoeveel spanning er in huis was geweest.