Kat opvangen veldhoven ..spoed !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Kat opvangen veldhoven ..spoed !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 12:43

Is er iemand waar ik vanmiddag een lieve poes naartoe kan brengen ?
Op het werk loopt er al een paar dagen een zwarte poes rond bij de kantine. Heel lief dier dus waarschijnlijk wel van iemand.
Wij zitten echter aan een hele drukke weg en snelweg dus heel veilig is het niet.
Dierenambulance wil haar niet ophalen :n
Helaas krijgen we het idee dat er een aantal mensen zijn die dr willen vangen en iets aandoen. Hier blijven kan dus niet(ze komt telkens hierheen terug)(omgeving de locht) Vandaar de noodkreet of ze ergens terecht kan aangezien ik geen flauw idee heb hoe of wat.
Bij mij kan het niet ivm allergie van vriend en ben zelf op de fiets dus een heel eind fietsen is ook niet handig.
Wie oh wie kan me helpen ?

Afbeelding

Leffroi

Re: Kat opvangen veldhoven ..spoed !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:44

Asiel? Zij kunnen ook kijken of de kat een chip heeft, zo niet, kan de kat na enige tijd geplaatst worden. Je moet eerst zeker weten dat ze niet al van iemand is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:46

Als er huizen in buurt staan even een brief in de supermarkt en je kun haar zelf ook op amivedi plaatsen bij gevonden dieren.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 12:48

Asiel is een goede optie... Helaas heb ik daar het vervoer niet voor... ben op de fiets en moet haar in een doos zien te houden. Veldhoven is nog wel te lopen... maar verder is echt te ver.
bigone schreef:
Als er huizen in buurt staan even een brief in de supermarkt en je kun haar zelf ook op amivedi plaatsen bij gevonden dieren.

Die zijn er amper plus vrezen we dat dr wat aangedaan kan worden. Prioriteit is dus een veilig plekje.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:57

en anders vragen of de dierenambulance in ieder geval wil controleren op chip? ipv gelijk laten ophalen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 12:58

Doen ze niet. Komen niet daarvoor... :(
Was de vorige keer met een kitten ook al zo helaas en nu wederom.

Misschien als ik zeg dat het een zieke egel is :D

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:59

Weet je zeker dat het een poes is en geen gecastreerde kater? Ik ken iemand en die is z'n kat een paar maanden kwijt, lijkt hier precies op.

Edit: nvm, zie dat je in eindhoven woont, denk niet dat een kat die afstand kan afleggen vanaf Harderwijk :=
Laatst bijgewerkt door UhNee op 10-03-16 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:00

Dierenbescherming bellen ipv ambulance?misschien hebben die tips.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 13:02

T is een poes :)
Die zijn gebeld en gaven hetzelfde aan.
Mocht ik niks hebben/weten kreeg ik van een vriendin de tip m af te geven bij een dierenarts. Dus dat kan ik dan wellicht nog doen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 13:02

Uhnee... uhnee :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:09

meeste dierenartsen gaan haar niet aannemen want dan zitten hun er mee.
ze kunnen wel de chip uitlezen als ze die heeft

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:16

er is toch wel iemand die je kent die een auto heeft en je met doos en al even bij het asiel kan afzetten?
of het openbaar vervoer.. En in het uiterste geval een taxi tot aan het openbaar vervoer? of even naar een dierenwinkel fietsen voor een goedkoop reiskoffertje, dan ben je niet afhankelijk van een doosje?

je vraag is immers of er iemand is waar je een poes naartoe kunt brengen.. wat als diegene nu eens drie dorpen verderop woont? hoe ga je dat dan regelen?

hoe kom je bij de indruk dat er mensen zijn die haar willen vangen en wat aan willen doen?
heb je die mensen al gevraagd waarom ze de kat willen vangen? Voor hetzelfde geld willen ze haar ook gewoon naar het asiel brengen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 13:25

Elena Hoe vervelend ook... ik kan en wil niet iets gaan kopen waar ik verder helemaal niks aan heb :)
Vandaar een doos. 3 dorpen verderop kan inderdaad ook niet..vandaar veldhoven in de oproep.
Qua vervoer is het niet even makkelijk om zo op en naar te gaan. Ik werk ruim een uur fietsen van mijn huis. Om dan eerst het ov te pakken naar Eindhoven en daarna weer terug om mijn fiets te pakken en vervolgens weer naar knegsel en dan weer eindhoven te gaan vind ik een beetje gekkenwerk.
Vandaar de oproep of er iemand is die wel in de buurt woont.
Qua vangen ..er werken hier heel veel mensen..ene helft vind t sneu maar komt verder ook niet verder dan dierenambulance bellen (niemand heeft er al mee genomen) en er zijn er al een aantal die de kat een schop gegeven hebben of roepen dat ie wel uit de weg geruimd kan worden .
Veelal grootspraak... maar ga je daar op wachten is de vraag.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:31

ik kan mij voorstellen dat je niet iets wilt kopen waar je niets aan hebt.
anderszijds, als iemand hier voor je de kat komt ophalen en naar het asiel brengt, dan koopt hij/zij toch ook benzine waar hij/zij niets aan heeft ;).

iemand zal iets moeten investeren om de kat in een asiel te krijgen natuurlijk.. reismandje kun je daarna gewoon aan het asiel doneren of verkopen op marktplaats voor de helft van het geld.
Maar ik snap je punt, het is ieders eigen keuze hoeveel je wilt doen voor een dier.. En een oproepje plaatsen is al meer dan 'laat maar lopen'.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:37

Als er zoveel mensen werken is toch wel een collega met auto die jullie even kan helpen, je kunt problemen zien of in oplossingen denken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 13:40

Ik wil er graag alles voor doen en doe ook regelmatig wat met loslopen of gewonde dieren. Helaas is mijn budget er gewoon niet naar nu om überhaupt iets extra te kopen.
Gezien bokt heel erg groot is hoeft er maar net die ene te zijn die wel de mogelijkheid en tijd heeft toch ! Niet geschoten altijd mis.

bigone schreef:
Als er zoveel mensen werken is toch wel een collega met auto die jullie even kan helpen, je kunt problemen zien of in oplossingen denken.

Dat klopt... maar op een of andere manier is dat toch echt teveel moeite schijnbaar :D Poes loopt er al de hele week en de hele week hebben mensen er al last van of vinden ze het zielig.. vandaag haar pas voor het eerst gezien dus zelf niet eerder de mogelijkheid gehad iets te proberen.
Het zou zomaar kunnen dat ze vanmiddag toch door iemand meegenomen is dus dan is het helemaal super natuurlijk :j

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:44

Heb je wel al contact gehad met de da? Weet zo ook niet waar je m kunt laten,helaas heb ik hier een hond die ze op eet nml dus kan je er ook niet mee verder helpen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 13:46

Die ga ik straks even bellen om te vragen of ik haar daar kwijt kan :j
Zodat ik niet voor niks met haar ga slepen als ze haar niet aannemen zoals dancertje opmerkte.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:52

Belachelijk he, die dierenambulance. Ik vind altijd zielige dieren en wat blijkt? Ze rijden alleen nog voor dieren met een eigenaar, zodat die de 20 euro direct betalen.. Geen eigenaar bekent of wil dier? Dan heb je dikke pech.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 13:55

Ja klopt... ik snap dat ook niet goed. Je wil toch dat zo'n dier een veilig plekje heeft :j
Zeker omdat dit duidelijk geen verwilderde is.

Al komen ze wilde .. Zoals egels wel altijd halen !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:01

Tja, je kunt het dier vangen en de dierenambulance bellen en gewoon domweg liegen door te zeggen dat de kat erg ziek lijkt!!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:06

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:12

Wat een schatje!! <3
Hoop van harte dat ze een chip heeft en er een baasje naar haar op zoek is!
het is helaas totaal niet bij mij in de buurt, want ik had haar zo voor je opgehaald.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:13

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:16

:n Die kat heeft ook rood.