Sinds gister avond hebben wij een Bordeauxdog teefje van 7 maanden oud.
Veel over haar weten we echter niet...
D'r eigenaren (we hebben haar opgevangen en ze blijft voorlopig hier of wie weet wat de toekomst brengt) vertelde dat ze zindelijk was en goed luisterde...
Nou hier is niets van te merken of je haar nu roept of met iets speelt of weet ik het ze geeft 0,0 reactie.
Zindelijk is ze niet echt ze doet alles binnen hoevaak we ook na buiten gaan daar is ze zo onzeker en bang dat ze niet eens denkt aan poepen en plassen...
En dan vervolgends zit ze binnen d'r behoefte te doen. In t begin heb ik d'r gewoon d'r riem om gedaan en mee na buiten genomen en daarna alles opgeruimd, en verder geen aandacht aan geschonken omdat ze juist zo bang/onzeker is.
Net was ik d'r eigenlijk een beetje klaar mee en het was al de zoveelste keer dat ze het binnen deed dat ik dus "boos" werd
Heb foei! Nee! Geroepen en d'r opgepakt en mee na buiten genomen
Hier maakte ze d'r plasje af en heb d'r direct beloond met wat lekkers
Want als ik blij/uitbundig doe dan duikt ze helemaal in elkaar.
Verder is ze totaal niet zoals onze andere Bordeauxdog en ons griekshondje op die leeftijd waren
Ze ligt eigenlijk de hele dag achter onder de eet tafel en achter de stoelen (denk dat dit een veilige haven is voor d'r ze heeft wel n benche maar daar ligt ze eigenlijk niet in alleen Snachts)
Spelen doet ze totaal niet ze is zelfs bang voor balletjes ook al rol je ze heel voorzichtig na d'r toe...
Met de eigenaren heb ik heel slecht contact ze laten niet veel los alleen dat ik d'r moet straffen voor t binnen plassen en poepen...
Want dat mag echt niet
Ja dat snap ik zelf ook wel en vind het ook niet prettig dat ze het binnen doet
Maar juist omdat ze zo bang en onzeker is wil ik d'r ook niet echt straffen...
Hier zijn alle honden met n paar weken wel zindelijk maar die honden komen rechtstreeks van de fokker met geen naar verleden
En die durfde ik prima streng toe te spreken met een NEE!
Maar als ik dat bij deze dame doe krimpt ze helemaal in elkaar
Even ter informatie we gaan elk uur / 2 uur wandelen en als ze opstaat na t slapen (alhoewel ze dat niet echt doet we proberen d'r een beetje uit d'r schulp te lokken met wat lekkers en als ze dan bij ons is wat kriebels en daar lijkt ze van te genieten maar ze is wel op d'r hoede en heeft ook d'r staart tussen de benen)
En maandag hebben we een afspraak staan bij de dierenarts voor te chippen/paspoort/enten en een gezondheids check-Up omdat we ons toch wat zorgen maken omdat ze zo lusteloos lijkt
En we medici willen uitsluiten
Met wandelen is ze gewoon braaf ze trekt niet enz maar ze is gewoon erg met d'r omgeving bezig en schuilt continu achter mij of m'n vriend
Iemand tips hier voor? Wij hebben veel ervaring met honden en dit ras maar niet met onzekere/angstige honden
Dit is ze