Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Nelleke_ schreef:Blikbonen zit vaak zout in kiwiwitje.
Kuggur schreef:Gewoon minder eten geven. Het verbaast me steeds weer hoe blijkbaar de honden uitmaken hoeveel er gegeten wordt.
eclair98 schreef:Kuggur schreef:Gewoon minder eten geven. Het verbaast me steeds weer hoe blijkbaar de honden uitmaken hoeveel er gegeten wordt.
Daarmee sla je een beetje de plank mis in mijn ogen. De hond moet ook voldoende voedingsstoffen binnen krijgen anders krijg je een zieke hond. En van voer wisselen is ook niet altijd makkelijk.
Zinzi_jewel schreef:Gewoon terug naar t oude voer !
Is dat geen vlees in blikken ?
Overweeg anders een kompleet vers .
Daar heb je ook lams en rijst van of andere licht verteerbare vlees soorten .
Vul t evt wat aan met verse gekookte/ gestoomde bonen . Of rijst .
Zo doe ik t ook met mijn border collie van bijna 10 .
Mooi gewicht zou voor haar rond de 22 kg zijn maar ze weegt 31
Alles is onderzocht en in orde qua organen
Ze is niet afgevallen maar ook niet meer aangekomen nu
kiwiwitje schreef:eclair98 schreef:
Daarmee sla je een beetje de plank mis in mijn ogen. De hond moet ook voldoende voedingsstoffen binnen krijgen anders krijg je een zieke hond. En van voer wisselen is ook niet altijd makkelijk.
Dat is met bonen ook niet opgelost. Maar ik vind het gewoonweg echt belachelijk om een hond met honger te laten zitten..
Ceetje_bokt schreef:Tien wij onze Cockers uit het asiel haalden, was er eentje veel te dik en de andere te mager. De 'dikke' een tijd veel minder eten gegeven en dat aangevuld met sperziebonen. Gewoon uit blik. Werkte prima. Het verbaast me wel dat jullie hond niet afvalt van metabolic, de cocker van een vriendin is er mooi op afgevallen. Je schrijft dat de hond weinig conditie heeft: daar valt ook nog iets mee te doen. Lekker wandelen en ga aan het werk met je cocker. Speuren, puzzelen wat dan ook waar je hond plezier en voldoening aan beleeft. Probeer of je hond wil werken voor stukjes komkommer of wortel, dat vult ook en levert geen calorieën. Succes!
kiwiwitje schreef:Dat is met bonen ook niet opgelost. Maar ik vind het gewoonweg echt belachelijk om een hond met honger te laten zitten..
Sjolvir schreef:kiwiwitje schreef:Dat is met bonen ook niet opgelost. Maar ik vind het gewoonweg echt belachelijk om een hond met honger te laten zitten..
Dan moet je bepaalde honden rassen niet kopen, daar zit zo ongeveer een ik heb altijd honger gen ingefokt, naar hun idee moeten ze altijd eten. En dat is niet echt goed voor ze, als mens zul je daar dan toch iets in moeten reguleren of je krijgt een bijzettafeltje.
Heb er ook ooit 1 gehad die vond dat het leven maar draaide om 1 ding.. FOOD, maar dat zegt niet dat we daar in mee zijn gegaan, beestje is nooit te dik geweest, maar wel haar leven lang geobsedeerd door eten. (indien die de kans kreeg vrat ze de voorraadkast leeg inclusief de halve verpakkingen).
Meer bewegen minder eten, dat is het enigste wat je ermee kan indien medisch oke, net zoals bij mensen. En bij kan niet meer bewegen door blessure zal het grootste deel toch van minder eten moeten komen. Links of rechts om, ieder pondje gaat door het mondje.