Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xChantal94 schreef:Dit is geen Rabiës enting. Maar zo te zien is de hond niet goed gevaccineerd gezien er na 3 weken een herhaling nodig is maar er vervolgens niets meer staat. (Tenzij op de volgende pagina). Dus als je van plan bent te reizen met de hond zal ik dat ook in orde maken.
xxCYNNxx schreef:Rabiës moet je toch zelf apart aanvragen? Zit niet standaard in de normale enting, want is in Nederland nu ook niet echt nodig.
Rabiës ent je hier voornamelijk voor in als de hond naar een land gaat waar rabiës nog wel veelvuldig voorkomt.
Dani schreef:xChantal94 schreef:Dit is geen Rabiës enting. Maar zo te zien is de hond niet goed gevaccineerd gezien er na 3 weken een herhaling nodig is maar er vervolgens niets meer staat. (Tenzij op de volgende pagina). Dus als je van plan bent te reizen met de hond zal ik dat ook in orde maken.
TS kan nu al gewoon reizen met de hond. De L4-enting is tegen de ziekte van Weil, en is geen verplicht vaccin.
. Maar dit is geen Rabies dus als de hond die niet heeft kan ze niet reizen. En daarbij heb ik het met deze vakantie niet over kunnen reizen, want daarvoor is deze niet verplicht. Maar over bescherming, en die heeft de hond niet gezien er geen herhaling heeft plaats gevonden. KimD schreef:Die herhaling is niet meer nodig sinds 1 januari, het vaccin is aangepast. Ik had die 5 december namelijk en wij hoefde de herhaling ook niet meer te zetten.
Edit: Rabiës staat op een andere pagina aangegeven.
Sjolvir schreef:Hoe lang een vaccin wel of niet bescherming vind kan je vinden in de bijsluiters op internet (moet je wel het goede merk en type opzoeken).
Niet alle hebben even lange bescherming en verschillen in boosteren, je kan ook titeren om te kijken of je hond voldoende beschermd is.
En als je geen bijsluiter kan lezen of toch twijfelt, vraag het na bij je dierenarts.