Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moi22 schreef:Hier meld zich een dierenarts.
Het is echt niet zo dat wij royal canin aanraden om eraan te verdienen. Het voer dat in winkels ligt is iets heel anders dan de veterinaire lijn die wij verkopen. Bij gezonde honden royal canin aanraden heeft dus financieel geen voordeel voor ons.
Natuurlijk is het zo dat wij aan voer verdienen maar dat is vooral bij zieke dieren met bijvoorbeeld een blaas of nier probleem.
Ik ben absoluut niet tegen kvv alleen zijn veel eigenaren hier half voorbereid mee bezig waardoor het regelmatig tot problemen lijdt zoals gebreksziektes en maag darm infecties.
Zeker bij huidallergieen e.d. kan een rauwvleesvoeding uitkomst bieden en raden wij het wel eens aan om te proberen. Het is alleen zo dat dit bij de ene patient uitkomst biedt terwijl de andere patient hier geen baat bij heeft en het juist weer goed doet op de hypoallergene brokken uit onze lijn.
Mizora schreef:Ik vind wel dat je weinig kvv geeft. Voor brokken wordt aangeraden minimaal 75% van de ADH te geven ivm alle voedingsstoffen die erin zitten. Energique raadt 200g per 10kg hond aan en dus zou ik eerst proberen of hij met 150g ook afvalt.
Er zitten nadelen aan kvv's en vooral aan barf. Als het mis gaat zijn de problemen vaak veel groter dan mis gaan met brokken. Het gaat wel minder vaak mis maar de dierenartsen zien juist die gevallen. En als je een hond hebt moeten laten gaan omdat er stukken darm afgestorven zijn door samengeklonterd bot omdat de maag van de hond onvoldoende aangepast was op rauw voer, dan hakt dat er wel in bij de dierenarts. En zo zijn er meer problemen.
moi22 schreef:Hier meld zich een dierenarts.
Het is echt niet zo dat wij royal canin aanraden om eraan te verdienen. Het voer dat in winkels ligt is iets heel anders dan de veterinaire lijn die wij verkopen. Bij gezonde honden royal canin aanraden heeft dus financieel geen voordeel voor ons.
Natuurlijk is het zo dat wij aan voer verdienen maar dat is vooral bij zieke dieren met bijvoorbeeld een blaas of nier probleem.
Ik ben absoluut niet tegen kvv alleen zijn veel eigenaren hier half voorbereid mee bezig waardoor het regelmatig tot problemen lijdt zoals gebreksziektes en maag darm infecties.
Zeker bij huidallergieen e.d. kan een rauwvleesvoeding uitkomst bieden en raden wij het wel eens aan om te proberen. Het is alleen zo dat dit bij de ene patient uitkomst biedt terwijl de andere patient hier geen baat bij heeft en het juist weer goed doet op de hypoallergene brokken uit onze lijn.
_San87_ schreef:Nogmaals, wordt hier KVV en BARF niet door elkaar gehaald?
Zwerte schreef:_San87_ schreef:Nogmaals, wordt hier KVV en BARF niet door elkaar gehaald?
Ja, dat gebeurd overal en niet alleen hier. Ook de gebruikers halen het door elkaar.
Ik denk dat als het echt goed en kritisch toegepast zou worden, weinig dierenartsen er nog problemen mee zouden hebben. Maarja, het is een hard groeiende wereld en veel te veel mensen gebruiken het dus niet goed en al die problemen zien de dierenartsen weer.