Over gaan op vlees hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Over gaan op vlees hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 19:07

Ik zit na te denken om over te gaan op vlees. Dan heb ik het over het vlees waar alles in zit, wat je in de vriezer bewaard,

Nu heb ik daar paar vragen over

1. Hoe neem je het vlees bevroren en wel mee als je op vakantie gaat? (Bijv naar Oostenrijk 2 weken)

2. Wat zijn goede merken waar alles in zit ?

3. Hoeveel kost het ongeveer per maand als je een duitse herder heb die ongv 30 kg weegt

Gr Willeke

Hhilde

Re: Over gaan op vlees hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:10

1. Tijdelijk overschakelen op blikvoer, brok of nog mooier een merk als K9.
2. Merken als Carnibest, Daily Meat, Naturis, Alaska, Bandit, Carnivoer, dat zijn prima merken.
3. Heel afhankelijk wat je gaat voeren.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:15

Onze honden gaan niet mee op vakantie naar het buitenland dus daar kan ik je persoonlijk weinig over vertellen. In Nederland gaat het gewoon in een koelbox mee.

Wij voeren lotgering en wisselen de smaken af. We zijn ongeveer 40 euro P.m kwijt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 19:16

Vergeten bij te zeggen mijn herder heeft soms last van gevoelige darmen. Dan is het toch niet verstandig om gelijk over te gaan op blikvoer? Ik heb altijd t idee dat daar nooit genoeg in zit. Maar miss zie ik dat helemaal verkeerd.

Is lotgering ook een goed merk?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 19:17

malih schreef:
Onze honden gaan niet mee op vakantie naar het buitenland dus daar kan ik je persoonlijk weinig over vertellen. In Nederland gaat het gewoon in een koelbox mee.

Wij voeren lotgering en wisselen de smaken af. We zijn ongeveer 40 euro P.m kwijt.

Heb jij een groot ras??

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:22

1 Wij gaan altijd naar zuid duitsland en we hebben een vriesbox die in de auto maar ook in huis tent ect kan. Als het op is halen we daar bij de jumper vlees bij.

2 Wij voeren lotgering

3 Bij lotgering voer je 1 a 2% van het gewicht van de hond per dag.
Laatst bijgewerkt door Rocco_Love12 op 19-02-16 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:23

Lotgering zijn de meni ng en over verdeeld. De leveringen zijn vaak half ontdooit als ze aankomen en ook de kwaliteit wisselt nohtgal. Ik ben tevreden over Carnibest en KIVO. Alhoewel kivo niet compleet is en ik af en toe nog wat ei, yoghurt en groenten bijvoer. Op vakantie voer ik blikvoer van Canis Terra of WOLF. Ik heb twee teven van 12-14 kilo en die eten allebei 250 gr per dag. Dus een worst van 1 kg per twee dagen. Dus 15 worsten per maand. KIVO zit rond 2,50 per kilo dus dat is 37,50 per maand. Carnibest is een stuk duurder. Daarom ben ik daar ook van af gestapt. Vind de kwaliteit van KIVO ook veel mooier.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:25

1. Hoe neem je het vlees bevroren en wel mee als je op vakantie gaat? (Bijv naar Oostenrijk 2 weken)
Van Naturis hebben ze houdbare worsten. Dit is ideaal hiervoor. Al drinken ze daar wat meer door ..

Naturis geef ik zelf; ben ik erg tevreden over. Afwisselen is altijd erg belangrijk. Dus Hert, Kip, Rund enzovoort.

3. Hoeveel kost het ongeveer per maand als je een duitse herder heb die ongv 30 kg weegt
Ik heb nu twee honden waarvan één pup. Denk dat ik rond de 40euro pm kwijt ben en dan voer
ik nu bijna hetzelfde als een hond van 30kg. (pup moet meer uiteraard).
Van Naturis voer je 20gr per kilogram lichaamsgewicht.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:29

Voeren sowieso op het oog. Vaak staat op de verpakking meer aangeven en dan heb je binnen nog time een tonnetje. Afwisselen is goed inderdaad. Ik voer meestal rund, kip, vis, lam en pens.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:38

Wij hebben een bouvier die ook last had van darmen, nu vlees, rodi en hij heeft nu normale stoelgang, hij krijgt 1 kg/dag en het kost 42 euro/12kg dus wel vrij kostelijk maar als hij er beter mee is ben ik tevreden :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:15

plutolover schreef:
malih schreef:

Heb jij een groot ras??

Wij hebben een golden retriever en een een kruising dwerg snauzer. Samen eten ze voor ongeveer 40 euro per maand.

Ze eten samen de 1e dag 1 kilo andere dag samen 500 gram.

Wij vinden lotgering een fijn en prettig merk. Half ontdooit vlees hebben wij nooit. We halen het af in Zaandam en rijden dan naar Almere. Dat gaat prima. Hebben ook andere merken gehad daar van ging de golden aan de schijt. T is denk ik een beetje uitproberen qua merk.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:22

Wij hebben ook lotgering.
Ik ben heel tevreden en laat het bezorgen. Nooit half ontdooit vlees gehad.

Ik ben voor een friese stabij ongeveer 15 euro per maand kwijt.
Zijn vacht en conditie is er enorm op vooruit gegaan.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:31

Ik heb een border collie van 18 kilo hij krijgt lotgering 500 tot 600gram perdag
en een border collie labrador kruising zij weegt ook 18 kilo +- krijgt 400 tot 500 gram lotgering per dag

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:50

over meenemen op vakantie kan ik je niets zeggen.

Goede merken vind ik Kivo (heeft wel complete varianten en met de smaken wisselen is het ook compleet), dogmeat, alaska en timlobarf menu.

Met kvv was ik voor mijn bouviers (eten samen 1250gr per dag) op kivo en dogmeat 126 euro kwijt. Nu ik barf (zelfsamenstel) ligt dat tussen de 90 en 100 euro. Moet ik wel bij opmerken dat ik geen rund voer, omdat mijn ene hond daar niet goed tegen kan.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:14

Heb lotgering gevoerd gehad . Werd thuis bezorgd . Ging allemaal best oké totdat ze ineens een dag eerder geleverd hadden als dat ik door gekregen had via mail .
Het heeft dus uren in de bakkende zo'n buiten mijn poort gestaan .
Lekker met strontvliegen enzo erbij .
Ben daarna overgestapt naar Dego meat .
Is completer en de kwaliteit is constanter .
Ik voer ook geperste brokjes . Deze kunnen icm met vlees . Dit doe ik om ze gewend te houden Aan ook brok zodat ik tijdens vakanties geen vlees geef even maar alleen brok

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 06:48

Edit : als ik vlees mee moet nemen en t moet nog bevroren blijven doe ik vanuit de vriezer wat krant eromheen en wat zilverpapier en dan in een koeltas .
Blijft lang bevroren .
Maar je kan ook altijd tijdelijk van die pakjes Smuldier compleet nemen vanuit de supermarkt . Is minder hoogwaardig maar voor even geen probleem hoor

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:08

Als wij op vakantie gaan dan voer ik (goed!) blikvoer. Ik voer zelf TamRo en Kiezebrink maar dat is vooral omdat ik daar makkelijk aan kan komen (vind het zelf ook prima kwaliteit). Kosten voor mijn hond (15kg) rond de 35-40 per maand. Maar dat zou evt. ook best goedkoper kunnen.

Dat blikvoer heb ik standaard staan ook voor als ik een keer ben vergeten te ontdooien oid.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:19

Hier een schema van smuldier en tinlo.
Daarnaast ook wat animonda blikvoer, in de ochtend.
Heb dogmeat ook geprobeerd, maar daar was ik niet tevreden over.

Op vakantie neem ik renske mee.
Dat hoeft niet in de vriezer, en valt goed bij mijn hondje (heel gevoelige maag).

Overigens ben ik maandelijks niet veel kwijt, het gaat hier maar om een hondje van 7 kilo.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:22

Wij voeren Energique en dat kost p/m 40 euro voor een Franse bulldog van 15 kg. Dus je zou het dubbele kwijt zijn in dat geval. Ik ook, maar dat komt omdat we er twee hebben ;)

Op vakantie neem ik, net als _CS_, Renske mee. Vinden ze heerlijk en doen ze het ook goed op!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:34

Als niet mogelijk is om rauw te voeten, dan krijgt mijn hond brokken van Kjen's

Ik voer Naturis. Veel variatie en mijn hond doet het er uitstekend op.

Mijn Saarloos Wolfhond (38 kg) eet een kilo per dag. Per maand ben ik aan voer ongeveer €90,- kwijt

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:38

Ik voer het huismerk van mijn leverancier maar ik geloof dat dit door naturis geleverd wordt. Verschil tussen dit en naturis zelf is een stukje kwaliteitscontrole (kip kan bv de ene keer wat donkerder van kleur zijn als andere keer).
Naturis heeft ook houdbare worst voor buiten de vriezer, dit is gestoomd dus kun je gewoon buiten de vriezer bewaren, ideaal voor op vakantie.
Ik ben voor mijn honden rond de 35-40,- per maand kwijt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:04

plutolover schreef:

1. Niet. ;) Onze hond krijgt naast de kvv ook brokken (Taste of the Wild), dus dan neem ik daar wat van mee en haal ik in de lokale supermarkt gewoon vlees voor hem (kippenpoot of zo).
2. Echt heel slechte kvv is er volgens mij niet, je moet alleen opletten dat je als basis een complete versie voert (waar 'compleet' op staat). Die kan je natuurlijk wel afwisselen met enkelvoudige versies, maar als je uitsluitend enkelvoudig geeft moet je opletten dat je verschillende diersoorten afwisselt. Ik geef Smuldier, te koop in de supermarkt, en mijn hond doet het daar prima op.
3. Mijn herder van 30 kilo krijgt één bakje per dag (400gram) en dat kost 60-70 cent. Hij krijgt daarnaast dus nog brokken, als ik uitsluitend kvv zou voeren zou hij waarschijnlijk anderhalf bakje nodig hebben.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:55

1. Voor de eerste dagen in koelbox die op de aansteker gaat en dus goed koud blijft. De rest BARF (zeker in zuidelijkere landen heel goed te doen) en Carnivoer2Go mee. (en zo zijn er ook andere goede alternatieven, PETT heeft houdbare worsten, Belcando heeft geperst in blik.)
2. In het begin is een compleet voer, of premix wel prettig misschien. Daar zit sowieso alles in. Voer zelf naar alle tevredenheid Carnivoer en bestel altijd variatiedozen. Daar zitten alle diersoorten in en weet ik ook zeker dat ik goed afwissel. En wissel ook nog af met wat BARF dingetjes tussendoor. (de merken die al veel genoemd zijn, Naturis, Degomeat, Bandit, Darf, Kivo etc zijn ook allemaal prima.)
3. Hoeveel het kost, geen idee :o Onze hond van 22 kilo krijgt tussen de 200-250 gram per dag. En we doen iets langer dan een maand met zo'n variatiedoos.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:12

Wij nemen onze hond niet mee als we naar het buitenland gaan dus dat durf ik niet te zeggen. Wij geven onze Amerikaanse stafford lotgering, hij weegt rond de 28 kilo en krijgt 750 gram per dag. We zijn rond de 40 euro in de maand kwijt.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:19

_CS_ schreef:
Hier een schema van smuldier en tinlo.
Daarnaast ook wat animonda blikvoer, in de ochtend.
Heb dogmeat ook geprobeerd, maar daar was ik niet tevreden over.

Op vakantie neem ik renske mee.
Dat hoeft niet in de vriezer, en valt goed bij mijn hondje (heel gevoelige maag).

Overigens ben ik maandelijks niet veel kwijt, het gaat hier maar om een hondje van 7 kilo.

Wat kost tinlo?