Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xniieeenke schreef:Mijne is ook alleen. Ze oogt niet ongelukkig, soms misschien wel als we druk zijn maar goed is elk konijn wel eens.
Het allerliefste zou ik een hele 'kudde' konijntjes nemen om ze gezellig te laten rondhuppen maar soms gaat dat niet.
Citaat:Gebruiker is geband, permanent
. Doef schreef:Helaas word ik alles behalve serieus genomen door mijn ouders, zoals verwacht...
Desiree schreef:Tevens zijn ze helemaal niet gemakkelijk in het matchen met een ander konijn. Een konijn van het andere geslacht is het ideaalst, maar dan moet er een castratie plaatsvinden, en dan na een aantal weken kun je met een hoop gedoe het konijn laten kennis maken met een ander konijn.
Zelf doe ik dat door de konijnen via tralies kennis te laten maken met elkaar en steeds van ruimte om te wisselen en dan ze voor het eerst bij elkaar doen in een ruimte die neutraal is voor beiden. Veel gedoe dus.
Desiree schreef:Dan heb ik tegen wil en dank nog een dwergrammetje. Deze heb ik tweede kerstdag gevonden omdat hij gedumpt was in het bos. Hij heeft een gebitsafwijking en ik denk niet dat ik voor dit konijn iemand ga vinden die het hebben wil. Hem castreren zie ik al helemaal niet zitten, want ik ga sowieso al niet investeren in een konijn met een gebitsafwijking. Als ik hem ooit in de opvang kan doen, dan denk ik dat ik dat maar doe.
Geryon schreef:@Desiree, Vind het erg naar om te lezen dat je niet in het rammetje wilt investeren, breng hem dan gewoon meteen naar de opvang waar hij wel een gezellig vriendinnetje krijgt..