Hond van vers vlees over op brokken, maar er is zoveel keus!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Hond van vers vlees over op brokken, maar er is zoveel keus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 11:13

Onze hond krijgt al bijna 2 jaar vers vlees. Hier doet hij het super op, geen vachtproblemen meer en een goede zachte vacht.
Nu kunnen we vanwege verbouwing de grote vriezer straks niet meer kwijt, dus dan maar gekozen om over te gaan op (goede!) brokken.
Onze hond is een gecastreerde labrador, hij wordt heel snel dik en sprokkelt overal wel wat voer op. Bij de paarden eet hij paardenbrokken en wortels bijvoorbeeld.

Het verse vlees kreeg hij samen met sperziebonen om zijn gewicht te beheersen. Hij woog toen we hem kregen (het is een 5e hansje) 42 kilo, en nu zo'n 37 kilo, 36 kilo is zijn ideaal gewicht.

Mijn eisen voor brokken zijn:
-Liefst geen granen
-Mager
-Goed vol gevoel zodat hij niet alles wat hij vindt gaat eten

Prijs maakt niet uit.

Een labrador van stal doet het super op farmfood, maar daar zit geloof ik niet zoveel vlees in. Orijen en Acana krijgen de katten ook, maar die worden er wel heel erg dik van vanwege het hoge vlees percentage.

Graag hoor ik jullie ideeën!

Afbeelding

Schuur_

Re: Hond van vers vlees over op brokken, maar er is zoveel keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:15

Canis purus is een brok zonder granen. Ik hoor er veel goede dingen over

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:18

Mijn hond krijgt Acana Grasslands, daar zit 70% vlees in en geen granen.
Hij heeft totaal geen last dat hij er dik van wordt, zoals jouw katten.
Hij is juist erg slank en gespierd.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:21

Mijn labrador staat ook op vers vlees en is ook eigenlijk altijd op dieet. Alhoewel haar gewicht laatste jaar stabiel is rond 34 a 35 kilo. Als onze hond mee op vakantie gaat neem ik altijd prins procare mee.doet ze het prima op en switchen tussen prins brokken en vers vlees is ook nooit probleem geweest.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 11:23

Barbet schreef:
Mijn hond krijgt Acana Grasslands, daar zit 70% vlees in en geen granen.
Hij heeft totaal geen last dat hij er dik van wordt, zoals jouw katten.
Hij is juist erg slank en gespierd.

Zitten daar vooral magere diersoorten in ofzo?
En deze? Dat is een light brok:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ight/29343

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:26

Ik voer Simpsons, moeilijk te verkrijgen (alleen via zooplus), maar wel echt topbrokken. sowieso granenvrij, ze hebben de 80/20 range met 80% dierlijke basis en 20% fruit, groente enz. Ik voer zelf ivm ernstige allergie van onze hond de eend en die is er alleen in 43% vlees maar er is veel keuze. Zooplus heeft wel een beperkt assortiment (had graag de hert nog geprobeerd van 60% vlees, maar die is niet te krijgen)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:28

CK88 schreef:

Ik heb de ingrediënten even opgezocht, maar persoonlijk zou ik hier niet voor kiezen.
Je voert voornamelijk mais en rijst, bietenpulp is alleen maar een goedkoop vulmiddel.

Samenstelling:
Mais, tonijn, rijst, maïsolie, biergist, visolie, bietenpulp, mineralen, bio mannan-oligosachariden en fructo-oligosacchariden, Yucca schidigera, choline chloride, vitaminen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:28

Purizon is denk ik ook een passend voer voor jouw hond. Daarvan is de Wild&Konijn de "light" variant, de variant met de minste kcal per kg (terwijl je er niet meer van hoeft te geven voor de vitamines en mineralen).

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ult/488015

Hij moet daar minimaal zo'n 320g van krijgen (advieshoeveelheid bij 35kg is 425g, daar 75% van om voldoende vitamines en mineralen te voeren).

Hoeveel vlees krijgt hij nu?

Bietenpulp is voor haar hond juist erg geschikt. Het is een caloriearm vulmiddel.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:29

waarom wil je graag graanvrij gaan voeren?
zelf kan ik Devotion of Ecostyle erg aanraden!

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:29

Wij voeren sinds een aantal maanden ook Acana, maar dan de Wild Prairie variant. Hier ook een hond die er niet dik van wordt, integendeel, we zijn juist meer gaan voeren omdat ze af ging vallen toen we op een normaal activiteitsniveau voerden (en ze is absoluut geen drukke hond, ze ligt het liefst de hele dag te slapen).

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:32

Ik voer zelf momenteel:
Rocos hondenbrokken

http://www.rocos.nl

Hier zitten overigens wel granen in, maar op de site staat heel goed uitgelegd waarom.
Ik blijf er overigens nog altijd bij dat vers vlees voor mijn Golden de beste optie is/was.
Maar soms moet je keuzes maken (i.v.m. ruimte, financiën, etc.)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 14:11

Mizora schreef:
Purizon is denk ik ook een passend voer voor jouw hond. Daarvan is de Wild&Konijn de "light" variant, de variant met de minste kcal per kg (terwijl je er niet meer van hoeft te geven voor de vitamines en mineralen).

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ult/488015

Hij moet daar minimaal zo'n 320g van krijgen (advieshoeveelheid bij 35kg is 425g, daar 75% van om voldoende vitamines en mineralen te voeren).

Hoeveel vlees krijgt hij nu?

Bietenpulp is voor haar hond juist erg geschikt. Het is een caloriearm vulmiddel.

Bietenpulp caloriearm? Ik voer het mijn paard om dikker te worden :P
Hij krijgt 400 gram vlees per dag verdeeld over 2 voerbeurten.
En over Purizon was ik met de katten echt super ontevreden, allemaal aan de diaree.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:14

Ik voer de hond dog lovers gold.
Geen granen..
Voer het naar volle tevredenheid nu zo'n vijf jaar.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:18

Deze Carnifarm geperste brok met middelgrote bite is vrij van kleur-, geur,- smaakstoffen en bevat geen conserveermiddel. De ingrediënten zijn grotendeels van biologische oorsprong.

De natuurbrok heeft een vleesaandeel van minimaal 40% gedroogd rundvlees.
Vitamines, mineralen, en natuurlijke oliën, zijn afkomstig uit peulvruchten, schelpdieren, vis, zeewier en vruchten.
De brok wordt koud geperst (max. 70 C) waardoor voedingsstoffen niet verloren gaan. De binding van de brok ontstaat door het gebruik van zetmelen uit mais en roggevlokken.

De natuurbrok is een echte gezondheidsbrok en dus een verantwoorde voeding welke goed geaccepteerd en verteerd wordt.
Carnifarm natuurbrok is bovenal rijk aan mineralen en essentiele voedingsstoffen die een bijdrage leveren aan een gezond leven van uw hond.

Ruw eiwit 24%,Ruwe as 7%, Ruw vet 10%, Ruwe celstof 2%, Fosfor 0,8%,Calcium 1,2%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:19

Ik ben erg tevreden over lukullus brokken
Ik heb altijd de rund/ forel versie.

Samenstelling:
rundermeel (28%), volkorenrijst, forellenmeel (6%), rapzaadolie koudgeperst, zeealgen, alfalfa, bieten, rijstzemelen, specerijkruiden, peren, appels, eigeelmeel, kummel, lijnzaadolie, johannisbrood, steenaarde, kiezelgoer, Yucca Schidigera, bosbessen, sporenelementen, vitamines
Toegevoegde stoffen:
vitamine A (10.200 IE/kg), vitamine D3 (1.020 IE/kg), vitamine E (205 mg/kg), vitamine B1 (3,5 mg/kg), vitamine C (143 mg/kg), vitamine B2 (7,4 mg/kg), vitamine B6 (4,4 mcg/kg), vitamine B12 (44 mcg/kg), biotine (225 mcg/kg), foliumzuur (0,37 mg/kg), niacine (24 mg/kg), pantotheenzuur (9 mg/kg), cholincholoride (1.540 mg/kg)

Sporenelementen:
zink als zinkoxide (70 mg/kg), ijzer als ijzer-(II)-sulfaat, monohydraat (220 mg/kg), mangaan als mangaan-(II)-sulfaat, monohydraat (52 mg), koper als koper-(II)-oxide (11 mg/kg)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:19

Je kan kijken voor orijen, maar dan in mindere mate geven. Orijen hoeven ze ook lang niet zoveel van als bv een ander merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:22

Onze reu kreeg na de castratie Hill's science plan light. Hij deed het hier super op, hij was ondanks de hoeveelheid niet hongerig en zag er super uit. Inmiddels is hij overleden, maar tot het laatste heeft hij het hier goed op gedaan. Onze nieuwe hond (leonberger) krijgt naast vers vlees ook Hill's science plan, de speciale variant voor grote honen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:16

Hier voeren we acana, taste of the wild, purizon, simpsons en wolf of the wilderness. Die laatste is niet zo goedkoop maar wordt wel erg graag gegeten.
Uiteraard kun je ook nog de sperziebonen blijven bijgeven.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:16

xJitskee schreef:
Onze reu kreeg na de castratie Hill's science plan light. Hij deed het hier super op, hij was ondanks de hoeveelheid niet hongerig en zag er super uit. Inmiddels is hij overleden, maar tot het laatste heeft hij het hier goed op gedaan. Onze nieuwe hond (leonberger) krijgt naast vers vlees ook Hill's science plan, de speciale variant voor grote honen.

Hills is absoluut niet granenvrij, noch natuurlijk (hun nieuwe variant is wel granenvrij, maar de grondstoffen zijn ook maar erbarmelijk. In die prijsklasse kun je kwalitatief veel beter vinden.)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:25

de lab x rotweiler teef van ons krijgt nu pinnacle. dit voer is graan vrij en de herkomst van de producten is allemaal te achterhalen en natuurlijk. hiervoor heeft ze op wilderness van bluebuffalo gestaan. ook een natuurlijk voer maar zijn de producten soms van twijfelachtige komaf. ze heft in de winter veel last van een droge huid. dit voer verhelpt dat zo goed als helemaal. ze glanst als een Spiegel en is fit.

http://bluebuffalo.com/for-dogs/product ... -dog-food/
http://www.pinnaclepet.com/

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:34

Duhelo schreef:
xJitskee schreef:

Hills is absoluut niet granenvrij, noch natuurlijk (hun nieuwe variant is wel granenvrij, maar de grondstoffen zijn ook maar erbarmelijk. In die prijsklasse kun je kwalitatief veel beter vinden.)

Hill's is er ook graanvrij; http://www.docbooff.nl/product/hill-s-i ... Arju8P8HAQ

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:48

XxDiandraxX schreef:
Duhelo schreef:
xJitskee schreef:

Hill's is er ook graanvrij; http://www.docbooff.nl/product/hill-s-i ... Arju8P8HAQ

zei ik toch ook? hun nieuwe variant is wel granenvrij, maar het vleesaandeel is nihil.
wel 14 % verse kip! (waar er na het onttrekken van het water niet zoveel meer van overschiet, dus als er 10 % vlees in de brok blijft is het veel.)
rest van de ingrediënten ziet er niet heel slecht uit, maar toch ga ik liever naar voer met minstens 50 % vlees of liever 80-90 %...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:51

Dog lover gold vond ik erg fijn, nu heb ik al even weer ideal balance no grain

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:52

ivm de bietenpulp: ik denk niet dat honden de structurele suikers van bietenpulp kunnen afbreken, dus voor hun is het echt "vulmiddel".

van koud geperste brokken vond ik Markus Muhle Black angus wel een fijne brok (bevat wel bruine rijst).

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:57

Citaat:
zei ik toch ook? hun nieuwe variant is wel granenvrij, maar het vleesaandeel is nihil.
wel 14 % verse kip! (waar er na het onttrekken van het water niet zoveel meer van overschiet, dus als er 10 % vlees in de brok blijft is het veel.)
rest van de ingrediënten ziet er niet heel slecht uit, maar toch ga ik liever naar voer met minstens 50 % vlees of liever 80-90 %...

Sorry, overheen gelezen.. O:) ben er geloof ik niet helemaal bii..