Wat magere hond bij voeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiindsaYxX

Wat magere hond bij voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 19:42

Hallo!

Ik heb een probleempje en hoop dat ik verder geholpen kan worden..
Ik heb een Stafford kruising net 1 jaar, met een voedselallergie..
Nu het probleem, ik krijg hem NIET op gewicht.
Alle medische dingen zijn overigens uitgesloten.

Hij krijgt nu prince lam & rijst brok, hypo allergeen. Hier doet hij het ein-de-lijk goed op, geen diarree meer en niet meer overgeven!

Maar nu, zijn ribben zie je overduidelijk en zijn heupbotjes steken ook uit (niet overdreven maar wel teveel).
Zodra ik hem eindelijk een beetje dikker krijgt, is hij weer een week aan de diarree of iets ( meneer steelt nogal eens wat, en is wat dat betreft heel slim!)

Hij is gecastreerd, als iemand tips heeft.. Heel graag!

annepaardoes

Re: Wat magere hond bij voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:47

Hoeveel brok krijgt hij nu? Is het een stressgevoelige hond?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:47

als hij goed eet dan 3x per dag voeren en dezelfde hoeveelheid blijven geven per maaltijd als dat je nu doet als je nu 2x voert tenminste ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:17

Ik lees mee, mijn hond is ook veel te mager. Plus dat hij dan nog eens lastig doet met eten zelf (ene dag eet hij niks, andere dag eet hij datzelfde voer met smaak..)

Ik had al gelezen dat schapenvet kan helpen. Er bestaan speciale snoepjes van. Zo geven als snack of in stukjes over z'n eten.
Misschien gekookte (droge) pasta, dat bevat ook veel energie.

AM01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:25

Als het kan de hele dag het voer aanbieden, zodat hij kan eten wanneer hij trek heeft. Niet te grote hoeveelheid, zodat het niet oud kan worden. Je kunt beter regelmatig verversen/verieuwen.

Een hond van net 1 jaar gaat zich ook nog zetten in massa, best kans dat hij dan iets voller lijkt.

Ik zou als hij het op dieet goed doet niet teveel gaan rommelen met allerlei andere voeren.

Ik neem aan dat je regelmatig ontwormt.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 22:52

Bedankt allemaal,
Echt stress gevoelig is hij niet, hij is heel nuchter.
Hele dag voeren gaat niet omdat hij dan blijft eten, hij schrokt ook alles ineens weg..
3x o dag voeren ga ik eens proberen, schapenvet hoorde ik ook al maar ben bang omdat hij zo snel op z'n kop staat.. Echt zo lastig

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 22:55

Hij krijgt nu 800 gram p dag, en ontwormen doe ik zeer zeker op tijd!
Vind het zo lastig, arm dier

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:03

800 gram, dat is wel heel erg veel!

Mijn hyperactieve Border Collie at toen ze net 1 jaar was 200 gram brok, Nutro lam rijst, en bleef daarmee netjes in conditie.
Van 800 gram zou zij modder-vet worden.

Inmiddels voer ik uitsluitend vers, voornamelijk Kivo en daarvan krijgt ze dagelijks zo'n 250 gram.

Als jouw hond van 800 gram brok niet aankomt zou ik eens een dierenarts laten kijken over een lichamelijke oorzaak is dat jouw hond niet dikker wil worden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:13

Eens met tiwi1969. Een uitgebreid bloedonderzoek is misschien wel op zijn plaats. Zeker ook de T4 laten onderzoeken.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 23:24

Bedankt, maar alles is uitgesloten.. Helaas.het enige wat we eruit gebben is die voedsel allergie, en daardoor is hij nu zoveel afgevallrn omdat hij toen maar bleef overgeven en diarree had.: dus eigenlijk gaat het er nu om dat ik iets heb waarvan hij snel aansterkt maar niet meteen z'n lijf weer op hol brengt!
Verder is hij vol energie en nergens last van gelukkig
Heb trouwens nog even gekeken maar hij krijgt 500 gram!! verkeerd gelezen, sorry!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:29

Gaat heel stom klinken, maar rauw voer gaan voeren!

Onze eerste Aussie was een anorexia gevalletje, wilde niet eten en was vermagerd etc terwijl hij wel in de groei was.
Heel heel lang lopen zeulen, maar uiteindelijk bij rauw voer uitgekomen, Carni Best.

Binnen no-time was ie weer gezond. Nog steeds voeren we het ze meestal in het weekend of als ze ziek zijn, ze doen het er onwijs goed op. De darmen worden in principe weer een soort van opgeschoond. Het hele technische verhaal durf ik niet op te hangen maar proberen kan geen kwaad.

Zeker ook omdat je verteld dat hij aan de diarree gaat, dan zit er toch iets niet goed.

Mocht je niet op rauw voer over willen gaan zou ik wel gaan kijken naar je brok. Ben zelf niet helemaal weg Prince.. Heb je Hill's Natures Best al eens geprobeerd? Of eventueel Royal Canin?

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 23:41

Hoi hoi
Dank je! Deze brok heb ik op aanraden van de dierenarts en doet hij het juist erg goed op!
Sinds hij deze krijgt heeft hij geen diarree enz meer, enige is wel dat hij NIKS anders mag hebben..: krijgt of pikt hij wel iets is het weer feest..
Vlees heb ik geprobeerd maar ga ik zelf (letterlijk) van overgeven haha.. Dus daar ben ik vanaf gestapt, en nu hij het hierop gied doet ben ik tevreden.. Mocht het écht nodig zijn ga ik wel weer terug hoor, maar liever niet..
Nu moet meneer alleen wat aan sterken.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:41

Ik zou ook eens naar rauw kijken. Zijn zeebaak niet allergisch voor enmet alle voedingsstoffen kunnen ze wat. Daarbij is het nog geweldig voor z'n tanden ook.

Op Voerwijzer.nl kan je veel informatie vinden. Ik bestel zelf het eten op Versvoer.nl

Edit: niet al het vlees is vies hoor. Probeer vis soorten en pens te vermijden en je ruikt nauwelijks was.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:44

Dat zou ik persoonlijk ook niet overgaan op een andere brok.
Heb je misschien een foto van en hond? Ik ben toch wel benieuwd hoe zijn conditie nu is.
Je zou kunnen kijken hoe hij het doet als je nog iets meer bijvoert. Als dat niet helpt kun je overwegen of een homeopaat je misschien verder kan helpen.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 23:47

die hills is dat die met kip en aardappel of konijn en aardappel enz? Iets op basis van aardappel in ieder geval.. Of zit ik dan in de war met een ander nature merk..
Royal Canin heeft hij ook al op gestaan, ook geen succes.. Nog 8 kg van staan, die ik nu maar op voer aan mijn chihuahua ( doet ze nog wel even mee)

Paulina, dank je wel! Dat wist ik niet..
Die geur, en dat bloed en hoe het eruit ziet... Bah dat kan ik écht niet hendelen... Dan ook die scheten en lucht uit z'n bek van dat vlees... Word spontaan weer misselijk bah haha

Annepaardoes, ik heb geen idee hoe ik die plaats hier, kun je in pb even je mail adres geven?
Ik durf ook omdat hij het nu goed doet niet over, vind alles momenteel even spannend..
Homeopaat heb ik nog biet eens aan gedacht! Ik kijk het nog even aan, of hij nu wat aansterkt en anders ga ik daar eens achteraan!! Bedankt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:48

Misschien een keer een afspraak maken met Tannetje Koning, zij is dierenarts en bekijkt dit soort problemen op een holistische manier.
Wellicht dat zij de vinger op de zere plek krijgt.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 23:49

Dank je wel! Als er mensen in omg Brabant iemand kunnen aanraden, graag!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:06

Tsjah over die geur en het aanzicht moet je je even heen zetten. Mocht het echt niet lukken dan heb je ook nog Duck, ziet er uit als vegetarische hamburgers. Een tip is om niet door je neus te ademen maar door je mond.

Als hij er vanachter gaat stinken is er iets niet goed. Ik verwacht dat je dit langere tijd blijft voeren dat hij niet meer zo stinkt. Je gooit in het begin namelijk weer alles om.
En tjsah uit de bek stinken.. Dat hoort ook met een uurtje of wat wel weer weg getrokken te zijn hoor. Gewoon niet voor zijn bek gaan hangen met je neus ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:49

Welk dierlijk eiwit is de hond allergisch voor ?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:25

tiwi1969 schreef:

Mijn hyperactieve Border Collie at toen ze net 1 jaar was 200 gram brok, Nutro lam rijst, en bleef daarmee netjes in conditie.

Inmiddels voer ik uitsluitend vers, voornamelijk Kivo en daarvan krijgt ze dagelijks zo'n 250 gram.

Als jouw hond van 800 gram brok niet aankomt zou ik eens een dierenarts laten kijken over een lichamelijke oorzaak is dat jouw hond niet dikker wil worden.

Mijn chi krijgt al 125 gram kvv per dag. En hij komt geen gram aan.

Elke hond is anders.

Ts heb je een foto van je hond?

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 08:25

Hij verdraagt geen rund, en tarwe ook niet..
Maar qua brok ga ik niet meer overstappen omdat hij het hier goed op doet, en dit ie aangeraden door de dierenarts, ik zoek alleen nog iets waarmee hij wat kan aansterken

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 08:25

Ja heb ik(moet ik wel even maken) maar moet ik even in pb het mail adres hebben want ik weet niet hoe dat werkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:28

Onze Tootsje zat eerst op dure brok.
En bleef maar afvallen met kvv hebben we hem wel op gewicht gekregen.
Maar hij krijgt dus wel meer dan de standaard. Hij krijgt denk ook meer beweging en heeft geen allergièn. Kvv heb je in verschillende smaken ook zonder rund en ook voor dieren met een dieet.
kijk hier eens

http://www.degomeat.nl

O ja dierenartsen raden bijna altijd brokken aan daar hebben ze zelf belang bij en vooral van bepaalde merken.

Maar kennelijk heeft jou hond iets anders nodig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:44

waxmeltsenzo schreef:
tiwi1969 schreef:

Mijn chi krijgt al 125 gram kvv per dag. En hij komt geen gram aan.

Elke hond is anders.

Ts heb je een foto van je hond?
Klopt inderdaad. Mijn Weimaraner krijgt 750 gram vers vlees per dag en is in supergoede conditie. Hem train ik ook actief. Kijk wel goed naar je hond. Is hij echt te mager, of heb je een ietwat vertekend beeld door de dikke propjes die op straat voorbij komen?

TS, mocht je je eroverheen kunnen zetten, vers vlees is echt een aanrader. Die van mij is er enorm van opgeknapt (betere tanden, glanzende vacht, enorm gespierd), en ik zie eigenlijk alleen maar mensen die overstappen met hun honden. De hond van een kennis (anorexiahond, zoals ze genoemd werd) is door het voeren van vers vlees enorm bijgekomen en door de afwisseling blijft ze ook eten.

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:45

Klinkt misschien raar maar ga eens minder voeren. Je stopt er zoveel in dat er eigenlijk meer gepasseerd in de darmen dan word opgenomen qua voedingsstoffen.
De brok die je voert is prima, alleen de hoeveelheid is wel enorm.
Er staat op de advies tabel op de zak een hoeveelheid voor actieve honden, hou dat aan ga desnoods iets hoger zitten. Maar 800 gram is wel enorm veel.

Wat je dus zou kunnen proberen is minder brok, 3x per dag en evt bij elke maaltijd een vers vlees schijf van prins. Deze zien er niet uit als vers vlees maar als compacte hamburgertjes van 100gram. Deze zijn ook in de lam en rijst versie.
Een andere optie qua vlees bij de brokken is Renske gestoomd vlees. Dat zijn kuipjes met gestoomd vlees en er word geen rund in gebruikt.

Ik heb zelf ook een skinny billie Engelse Stafford gehad(enorm actief, puur spier en geen gram vet) en op deze combinatie (brok+vlees 3x pd) ging het nog het beste.
Mn collega past dit nu ook toe bij haar weimaraner en die begint nu ook rustig aan te zetten.