Welk hondenvoer is goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Welk hondenvoer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 17:24

Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp, maar een voor mij bevredigend antwoord is er nog niet.

Voor mijn aanstaande Australian Shepherd pup ben ik op zoek naar kwalitatief goed hondenvoer. Het liefst geen supermarkt kwaliteit.
Ik ben op zoek naar voer voor tijdens de pup-periode, maar zeker ook voor de periode erna.

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar vers vlees, maar wegens een kleine vriezer kunnen we niet veel inslaan en komen we dus uit bij smuldier. Geen idee of de kwaliteit daar van goed genoeg is. En kunnen pups dit ook eten?

Kort gezegd mijn eisen:
* Goed betaalbaar
* Goede kwaliteit

;)

Verder heb ik er zo weinig verstand van, dat ik geen eisen op kan noemen :+ Mochten jullie ergens goede ervaringen hebben, hoor ik ook graag wat jullie ongeveer aan het voer kwijt zijn per maand/dag.

Bedankt alvast!
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 10-02-16 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindaonline

Re: Welk hondenvoer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:26

Ik geef mijn hond Energique. Ze doet het er goed op. Ze hebben ook voer speciaal voor pups.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:27

Qua vers en KVV ben ik er altijd erg tevreden geweest over Degomeat. Makkelijk online te bestellen en wordt bevroren aan huis bezorgd. Nu voerde ik ongeveer 4kg per dag en dan is met pakjes smuldier slepen ook echt geen grapje. Bovendien vind ik de kwaliteit van Degomeat vele malen beter dan Smuldier.

We zijn sinds kort gaan experimenteren met vleesbrok voor de vakanties etc. Daarvoor voeren we nu Acana. Dat bevalt ook enorm goed moet ik zeggen. Overstap tussen vlees en deze brok gaat ook zonder problemen, terwijl onze hond enorm gevoelig op de darmen is.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:27

Onze kruising aus x border krijgt brok van het merk dog Lovers gold. Het is een brok met een hoog % aan vlees en hij doet het er super goed op.

Hebben geloof ik geen apart puppenvoer maar dat weet ik niet zeker.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 17:29

Bedankt voor de reacties! Ik ga meteen googlen.
Weet iemand ook hoeveel gram vers vlees een hond per dag nodig heeft? :)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:30

Royal canin!
Zijn gewoon brokken, zit alles in en is goed uitgebalanceerd.
Ja wat is betaalbaar. Ligt er ook een beetje aan hoeveel je hond aan brok nodig gaat hebben.
Met mijn hond ben ik in een krappe 3wkn door een zag brok van 15kg. Maar ik heb dan ook een grote hond.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:31

Simbaa schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik ga meteen googlen.
Weet iemand ook hoeveel gram vers vlees een hond per dag nodig heeft? :)

Je kan hier online wel richtlijnen voor vinden. Maar mijn ervaring is dat je het vooral heel erg in de praktijk moet bekijken. En dat het bijvoorbeeld ook erg afhangt van de samenstelling van het specifieke voer wat je kiest. 100gram van het ene merk heeft niet altijd dezelfde energetische waarde als 100gram van een ander merk. En daarnaast is het natuurlijk heel erg afhankelijk van hoe actief je hond is.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 17:32

Over Royal Canin hoor ik eigenlijk niet veel goede verhalen. Er zou weinig vlees in zitten voor een relatief dure brok? Moet dit zelf nog uitzoeken overigens!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:36

Simbaa schreef:
Over Royal Canin hoor ik eigenlijk niet veel goede verhalen. Er zou weinig vlees in zitten voor een relatief dure brok? Moet dit zelf nog uitzoeken overigens!

Ow, dat is voor mij ook nog volledig nieuw.
Zou niet weten of dat waar is. Mijn hond doet het er goed op maar ik snap heel goed dat je het beste van het beste voor jou hond wilt :j

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:38

Onze jonge hond reageerde erg gevoelig op de geperste brok van cavom. Daarna een tijdje royal canin gevoerd maar daar deed ze het ook niet denderend op, erg veel (slechte) ontlasting. Wij voeren nu farmfood met zalmolie. Hier doen onze beide rottweilers het super op! Is ook een geperste brok.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:38

Mijn hond heeft jaren RC gekregen. Toen ik overstapte naar vers zag ik het verschil: betere vacht en veel meer energie.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:39

Ik voer mijn hond van 15 kg 1 pakje smuldier op een dag. De vlees compleet versie. Ik ben dit gaan geven toen hij 13 weken was omdat hij veel diarree had en zijn brokken niet at.
Ik heb hem enorm zien opknappen van smuldier. Hij kreeg weer eetlust, heeft goeie regelmatige ontlasting die niet stinkt zijn vacht glanst super mooi en hij heeft een mooi gezond gebit. Ik ben in ieder geval enorm tevreden!!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:44

Hier ook gebruiker van vers vlees Energique en daar is ook een pup versie van.
Ons hond krijgt dit al vanaf de fokker en altijd goed op gedaan mooie ontlasting ook.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:47

Onze jonge honden en sport honden krijgen Royal Canin en Josera en niks geen slechte vachten en conditie. In tegendeel...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:52

Om wat voorraad vers vlees in huis te kunnen hebben, heb ik een vriezer gekocht op MP voor 15 euro en laat dus 1x per 3 maanden door Lotgering het vlees thuis afleveren..
Vroeger altijd brokken gevoerd, maar ruim twee jaar geleden bleek mijn grote hond allergisch voor granen te zijn en nu is ze er weer helemaal(gelukkig).

Ik gebruik 3 pond per twee dagen met twee Jack's en mijn 25kg hond en een pond kost rond de 75ct

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:55

Ik voer mijn border collie x friese stabij ook smuldier. Ze weegt 14 kilo en krijgt elke dag een pakje smuldier, 400 gram dus. Dit verdeel ik wel over twee keer, omdat ze anders gaat overgeven doordat het te veel in één keer is. Ik wissel heel erg met smaken. Ik zorg er voor dat ze minstens 3 keer per week een complete versie krijgt, dus de vlees compleet of de pens compleet. En verder krijgt ze de andere dagen een andere smaak, vlees, kip of hart. Mijn hond at zeer weinig brok en was vaak te mager, maar nu ik dit voer is ze mooi bijgekomen. Ze glanst enorm en is mooi op gewicht nu. Ik train haar overigens intensief, ik doe behendigheid met haar en we lopen ook wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door Siepie op 10-02-16 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:56

Wij hebben onze pup ook kvv gegeven maar helaas kreeg ze groeipijn daarna overgestapt naar hills jd voor volwassen honden ze had vrij snel geen last meer.
Bij een volgende pup zou ik gelijk met brok beginnen in ieder geval het eerste jaar een goede brok geven waarin de calcium fosfor waarde gewoon altijd gelijk is. dat verschilt bij kvv gewoon.
Laatst bijgewerkt door Tooske op 10-02-16 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:56

Dog lovers gold is indd een vrij goed merk naast een hoog percentage vlees ook graanvrij.

Je zou eventueel ook voor een geperste brok kunnen gaan. De (meeste) farmfood gespersge brokken hebben wel granen. Maar ze hebben ook een graanvrije variant

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:59

Vers voer is altijd het beste. Wij bestellen ons vers vlees altijd bij vriesvoer.nl. Ze hebben hier veel keuze en het word netjes ingevroren en bezorgt. Maar andere sites waar ze vers vlees verkopen zullen ongeacht ook goed zijn.
Omdat vers vlees voor ons ook niet altijd mogelijk is voeren wij onze honden (duitse herders) ook brokken van Bosch. Onze oude teef van 10 krijgt bosch adult, en onze reu van 5 krijgt bosch bio adult. Beide honden zitten in de sport ( teefje natuurlijk flink minder ivm haar leeftijd, maar ik train nog steeds regelmatig met haar omdat ze een en al bom energie is) en ze blijven door dit voer ook mooi op gewicht en glimmen behoorlijk. Onze reu heeft granen intolerantie en doet het erg goed op de bosch bio. Natuurlijk hebben ze ook puppybrok en andere types brok.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:03

Ik voer al jaren Farmfood. Dit is een geperste brok wat ik perse wil. En dan die met zalmolie.
Zij geloven in een goed voer en niet tien soorten zoals sensetive senior etc
Wel hebben ze met en zonder zalmolie en minibrokken. Mini is kleinere brokken en voerde ik toen hij pup was.

Info:
Farmfood hondenvoer is een 100% natuurlijke, lichtverteerbare en energierijke hondenbrok, zonder kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. Farmfood hondenvoer wordt uitsluitend gemaakt van vleesmeel en vet uit rundvlees en voldoet aan de dezelfde hoogwaardige kwaliteitseisen die ook gelden voor menselijke consumptie. Farmfood hondenvoer gelooft in één soort voer voor alle soorten honden. Farmfood is dan ook geschikt iedere viervoeter; van pup tot senior, van groot ras tot klein en van werkend tot rustend

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:08

Wij voeren Canagan aan zowel kat als hond. Er zijn brokjes met een hoog vleesgehalte (geen graan) en blikjes (die heb ik alleen voor de kat geprobeerd, is puur vlees, net alsof je zelf een blikje vis hebt bijvoorbeeld).
De zakken brok lijken erg duur in verhouding maar door het hoge vleesgehalte zijn de brokken wel voedzaam en eten ze er in verhouding minder van dan 'rommel' brokken waardoor je op termijn goedkoper uit bent.

Royal Canin is veranderd, dat was lang een goed merk maar is steeds meer graan e.d. gaan toevoegen (de zak werd een aantal keer achter elkaar een klein beetje veranderd en als je dan goed oplette kon je zien dat de ingrediënten lijst mee veranderde).

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:57

Als je op zoek bent naar een goede brok:

Applaws bijvoorbeeld. Ik gaf deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ult/354569

Tijdje die van Jumper graanvrij geprobeerd, Devotion maar die brok was voor de kleintjes van ons moeilijk te eten.

Ik geef nu Dog Lovers Gold. Ook een fijne brok! :)

Daarnaast krijgen die van mij ook af en toe vers (KVV + Barf)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:11

Kijk eens hier http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... =5&t=58724
Hier vind je een lijst met merken kvv
Zo kun je ook kijken wat er bij jouw in de buurt het te krijgen is. Handig als je geen grote hoeveelheden kwijt kan in je vriezer.

Zelf eigenlijk altijd verschillende merken gevoerd als bv:
Barf, Kivo, AHV Breda, Smuldier, Energique, Carnibest, Herby, Rodi
Let er wel op dat je zo veel mogelijk de complete varianten kiest. Een enkele keer een enkelvoudige kan prima, maar kies dan bij voorkeur voor een soort dat niet standaard in de complete varianten zit.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:28

Wij voeren deels vlees en deels brok. Vlees vooral Herby en Kivo, beide tevreden over en vooral Herby heeft betaalbaar veel verschillende diersoorten.
We hadden ook weinig vriesruimte dus hebben op marktplaats een vrieskist gekocht die nu in de garage staat. We bestellen 1x in de 3-4 maanden en dan wordt het thuisbezorgd.

Brok voeren we Taste of the Wild en ook een periode Dog Lovers Gold passion gevoerd. Beide prima kwaliteit en imo goed betaalbaar. Redelijk hoog percentage vlees en geen granen.
Gizmo heeft als pup een tijdje royal canin gehad maar hij at het niet graag. Uiteindelijk na overstap had ie ook een stuk minder ontlasting dus voor hem de goede keuze.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:55

Ik heb ook een kleine vriezer en voer ook gewoon kvv. Ik heb wel een redelijk kleine hond (15kg) dus dat scheelt ook wel. Ik weet niet hoeveel ruimte je ongeveer hebt? Maar ik deed het eerst ook met 1 lade, heb er nu 2 tot mijn beschikking maar daar zit nu ook kvv voor de kat in. Mijn hond krijgt zo'n 330gr per dag (1 kilo rollen verdeel ik in 3 porties) ik kan nu ongeveer een maand met mijn voorraad. Daarvoor was dat denk ik een week of 3. Het is prima te doen zo hoor, al ga ik straks als ik ruimte heb gemaakt wel voor een grotere vriezer :P Maar dat is eigenlijk vooral omdat ik ook graag prooidieren voer en dat past er nu met het kattenvoer erbij gewoon niet meer in. Ik zou dus gewoon even op zoek gaan of er een leverancier van een redelijk merk bij jou in de buurt zit. Op voerwijzer.com staan ook verkooppunten, zo heb ik mijn adresje ook gevonden. Ik voer meestal TamRo en Kiezebrink (en de kat Alaska) dat is toch wat betere kwaliteit dan de smuldier uit de supermarkt. Als ik dan door mn voorraad heen ben en mijn nieuwe bestelling er nog niet is dan haal ik wel eens gewoon smuldier om die dagen te overbruggen. En ik heb altijd ook wat goede kwaliteit houdbaar blikvoer staan voor zulke dagen of als je eens vergeet om de kvv te ontdooien.