Eerst even een klein achtergrondverhaal. Vorig jaar maart mijn kanjer Delia uit het asiel opgehaald. Eerste tijd met ontvlooien Exil druppels en Exil ontwormpilletjes gebruikt. Na een tijd was ik zo dom om druppels van Action te gebruiken. Gevolg? Flinke vlooienplaag, zelfs zo erg dat mijn enkels onder de bultjes zaten, alleen had ik geen idee dat het door vlooien kwam.
Om het te bestrijden Beaphar Vlokill pil gebruikt en ontvlooit met Exil Twinspot. Het hele huis op de kop gegooid en daarna ingesprayt met Exil omgevingsspray. Katje is weer rustig, krabt niet meer en ik word ook met rust gelaten
. Dit is sinds ongeveer november zo.Nu mijn probleem; Ik kom in haar witte mandje nog steeds relatief veel zwarte stipjes tegen die bruin worden als ik ze vochtig maak. Volgens de dierenarts assistente vlooienpoepjes. Ik stofzuig voor de zekerheid vaker dan normaal en spray iedere keer alle plinten en achter de bank en zo. Vanochtend even een vlooienkammetje er door en er komen geen neten af, alleen de donkere stipjes.
Kan dit een restant aan vlooienpoepjes zijn of is de plaag nog niet voorbij? Doe ik iets nog niet goed of moet ik voorlopig gewoon nog volhouden?
Sorry als mijn verhaal niet 100% duidelijk is. Vragen beantwoord ik graag
In elk geval kon ik geen andere manier vinden om mijn kat te bedruppelen.