Ik heb even jullie raad nodig, ik vraag me namelijk af of er mensen zijn die vinden dat ik gelijk heb, of dat ik onredelijk ben.
Ik ga heel vaak naar de speelweide met m'n labrador teefje, daar lopen alle honden uiteraard los. Nu loop ik elke keer tegen hetzelfde probleem aan. Reuen bespringen m'n teefje. Ze laat merken dat ze het niet wil, maar ze negeren haar signalen. Ze gaat niet snauwen oid naar de reu, maar draait zich om, houdt haar staart laag/tussen de benen en probeert weg te lopen. Echter achtervolgen de reuen haar en blijven ze haar bespringen, vervolgens proberen de eigenaren hun hond er af te halen en proberen ze hem duidelijk te maken dat het niet mag, ofwel krijg ik reacties zoals vandaag. Baasje reageert niet dus ik trek de reu van m'n hond af, waarop ik een boze reactie krijg met 'Hij doet niets!'. Jawel, hij probeert m'n teefje te dekken en ik zit namelijk niet te wachten op puppy's. Maar dat begrepen ze kennelijk niet.
M'n teefje is overigens niet loops.
Als ze loops is ga ik uiteraard niet naar een losloop-plek.
Is m'n reactie nu echt zo overdreven, en moet ik de reu maar gewoon z'n gang laten gaan
? Volgens de baasjes wel...
en als het de geur van loopsheid kan neutraliseren zal dit ook wel lukken denk ik.