Wie helpt mij mijn poes haar grote liefde te vinden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Wie helpt mij mijn poes haar grote liefde te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 20:04

Afbeelding

Dat is hem dan, Krabbie, de grote liefde van mijn poes. Ze neemt hem overal mee naar toe, zelfs mee naar buiten :'). Ze kan zich uren vermaken met Krabbie en apporteert zelfs. Als onze andere kat in de buurt is als ze met Krabbie bezig is, gaat ze grommen. Het is ons inmiddels wel duidelijk dat ze gek is op Krabbie.

Maar helaas, aan al het moois komt een eind. Krabbie heeft waarschijnlijk niet lang meer te leven gezien de avonturen die hij meemaakt. Daarom wilde ik een nieuwe Krabbie kopen maar helaas is hij nergens te vinden. Ik ben volgens mij bij alle dierenwinkels en tuincentra in de buurt geweest. Ook op internet kan ik nergens krabbie vinden.

Nu zullen jullie wel denken, nou dan koop je toch gewoon een ander beestje. Dat hebben wij ook zeker gedaan, het hele huis ligt vol met leeuwtjes, aapjes, slakjes, muisjes etc. etc. maar Rebel (onze poes) kijkt er niet naar op of om.

Daarom dacht ik, wie weet kunnen de bokkers mij helpen. Gezien jullie allemaal dierenmensen zijn, kan ik mij voorstellen dat er veel bokkers in dierenwinkels komen. Daarom mijn vraag: zouden jullie, als jullie per toeval zo'n krabbetje tegenkomen in de dierenwinkel, dat aan mij willen laten weten?

Voor de beeldvorming een kort filmpje van Rebel en haar grote liefde.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Update! Krabbie is inmiddels gevonden door een oplettende Bokker, zie pagina 3.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-16 09:37, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Update toegevoegd

luuntje

Re: Wie helpt mij mijn poes haar grote liefde te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:10

Als ik een krabbie tegen kom laat ik het weten.
Kan mij niet herinneren laatst er een gezien te hebben.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:12

En als je nou een andere krab koopt? Misschien valt ze op scharen _O- _O- _O- _O- _O- Ik denk even met je mee!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:15

Weet je het merk? Of heb je een foto van Krabbie in originele staat :')

Ik werk in een dierenwinkel, als ik het merk en dus de leverancier kan achterhalen kan ik m misschien voor je nabestellen

Hilary

Op zoek naar een handige naaister die Krabbie kan namaken? Met een beetje van de originele vulling erin, zodat ie 'lekker' blijft ruiken?
Klinkt stom misschien, maar dat deed mijn moeder voor mij toen ik klein was :D

Mariett
Blogger

Waar is het krabbetje van gemaakt? Heb je al geprobeerd om andere speeltjes te vinden van hetzelfde materiaal, of werkt dat ook niet?
Ik zal ook even voor je kijken als ik hier een dierenwinkel in ga, we gunnen Rebel natuurlijk altijd een nieuwe liefde! :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:16

Hilary schreef:
Op zoek naar een handige naaister die Krabbie kan namaken? Met een beetje van de originele vulling erin, zodat ie 'lekker' blijft ruiken?

Hier hetzelfde idee...

Moest wel lachen om de titel btw....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:17

Zit er niet gewoon catnip in krabbie verwerkt? Dat is een stof waar iedere kat gek op is. Toen wij onze kat een keer iets met dat erin gaven was ze er ook dag en nacht mee op stap. Beestje met catnip erin kopen? Vast wel ergens in de dierenwinkel te vinden.

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:18

Gewoon speeltje weghalen en kijken of de kat een ander leuk gaat vinden. Of al geprobeerd?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:20

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:23

je kan ook kattenkruid in sprayvorm kopen en op speeltjes spuiten, vind die van ons geweldig!

Maar ze heeft inderdaad ook een favoriet knuffeltje, een groen met blauwe octopus. Ofte: haar octopoes :D

ik hou mijn ogen open voor een krabbetje!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:25

Ik denk dat dat nog een lastige wordt.
Onze poes had een lievelingsspeeltje, zo'n stok met een staart eraan. Vet onhandig ding, eigenlijk voor het baasje om met de kat te spelen, maar ze sleepte hem overal naar toe, speelde ermee, sliep ermee etc. Op een dag brak het steeltje af. Ik dacht, geeft niks, dan speelt ze alleen met de 'staart' zelf voortaan, alleen maar handiger. Maar helaas, vanaf dat moment was hij dood voor haar.
Heb me rot gezocht naar een vervanger. Eerst een die een beetje anders was, maar die vond ze doodeng. Daarna vrijwel dezelfde teruggevonden, maar dat was duidelijk niet haar 'baby'. Heeft hem geen blik waardig gegund. Nooit meer een speeltje gevonden waar ze zo dol op is...

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:31

Ik zie blauw maar weet niet of dat bruine gedeelte ook zo hoort?

Anders zou het misschien de "Sushi Catnip Cat Toy Crab" kunnen zijn, die is in meerdere buitenlandse webshops eventueel wel te krijgen.

Afbeelding Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:17

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 21:23

eclair98 schreef:
En als je nou een andere krab koopt? Misschien valt ze op scharen _O- _O- _O- _O- _O- Ik denk even met je mee!

Hahahah :')

Bedankt :P Andere krab helaas ook nog niet tegen gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:26

De titel is overigens best dubbelzinnig... :+

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:27

och jee!
Ik lag al onder tafel bij het lezen van de titel..
Tja katten zijn eigenaardige beesten. Meestal is niet-speelgoed veel leukerderder dan wél speelgoed.
Mocht ik een krabbie tegen komen, zal ik dat meteen laten weten!

Onze ene kat (helaas in moeten laten slapen) was helemaal dol van de ikea muizen (speelde daar precies hetzelfde mee als jouw kat met haar krabbie) en van die knutsel glitter bolletjes.. Die werden ook geapporteerd, onder de dekens in het bed gestopt (en dan met de poten onder de dekens ze weer weer gaan 'vangen' ) en in bad gestopt in de drinkbak. De ander heeft een voorkeur voor rondjes en veren..
Laatst bijgewerkt door jorretje op 12-01-16 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:27

Hilary schreef:

Dat lijkt mij ook het handigste, want zeker voor een kat gaat het om de geur. Ookal vind je exact zo'n Krabbie als ze had, dikke kans dat ze die ook niet moet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:28

Als je het lijkje tzt aan mij opstuurt, wil ik het best voorzien van een nieuw lichaam, zo ingewikkeld ziet het er niet uit :(:)

Ondertussen kijk ik uiteraard ook mee rond hier in de buurt!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 21:28

silvana84 schreef:
Weet je het merk? Of heb je een foto van Krabbie in originele staat :')

Ik werk in een dierenwinkel, als ik het merk en dus de leverancier kan achterhalen kan ik m misschien voor je nabestellen

Oooh wauw dat zou helemaal super zijn!

Ik geloof dat het merk Pet Products is. Rode verpakking (kartonnetje) met klein rond pet products logo bovenin.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 21:30

Hilary schreef:

Dat is een goed plan B! Liever een "echte" krabbie natuurlijk maar als we die echt nergens kunnen vinden denk ik dat we inderdaad maar opzoek moeten naar een goeie naaister.

Mariett schreef:
Waar is het krabbetje van gemaakt? Heb je al geprobeerd om andere speeltjes te vinden van hetzelfde materiaal, of werkt dat ook niet?
Ik zal ook even voor je kijken als ik hier een dierenwinkel in ga, we gunnen Rebel natuurlijk altijd een nieuwe liefde! :D

Haha bedankt! Krabbie is zo ver ik kan zien van dezelfde stof als de andere knuffeltjes dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Resistance schreef:
Zit er niet gewoon catnip in krabbie verwerkt? Dat is een stof waar iedere kat gek op is. Toen wij onze kat een keer iets met dat erin gaven was ze er ook dag en nacht mee op stap. Beestje met catnip erin kopen? Vast wel ergens in de dierenwinkel te vinden.

Daar heb ik ook al aan gedacht. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn, maar het knuffeltje werd niet verkocht als catnip knuffeltje.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje sceptisch ben tegenover het hele catnip gebeuren. Zag op tv ooit een filmpje van katten die in aanraking kwamen met catnip en schrok daar eigenlijk een beetje van, alsof ze helemaal high aan de drugs waren :')

SuusjevdB schreef:
Gewoon speeltje weghalen en kijken of de kat een ander leuk gaat vinden. Of al geprobeerd?

Krabbie is een poos weg geweest, Rebel speelde wel met andere knuffeltjes als we ze door de kamer gooide, maar niet zoals met Krabbie. Toen Krabbie terug was, was ze door het dolle heen _O-

Esther_ schreef:

Ja ik denk dat we echt precies dezelfde moeten kopen, maar als die echt nergens meer te krijgen is dan kunnen we altijd een ander soort krabbetje kopen. Bedankt voor het zoeken!

Thea_Ste schreef:
je kan ook kattenkruid in sprayvorm kopen en op speeltjes spuiten, vind die van ons geweldig!

Maar ze heeft inderdaad ook een favoriet knuffeltje, een groen met blauwe octopus. Ofte: haar octopoes :D

ik hou mijn ogen open voor een krabbetje!

Hahaha octopoes :')

Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-16 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:37

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 21:39

Cerilene_ schreef:
Ik denk dat dat nog een lastige wordt.
Onze poes had een lievelingsspeeltje, zo'n stok met een staart eraan. Vet onhandig ding, eigenlijk voor het baasje om met de kat te spelen, maar ze sleepte hem overal naar toe, speelde ermee, sliep ermee etc. Op een dag brak het steeltje af. Ik dacht, geeft niks, dan speelt ze alleen met de 'staart' zelf voortaan, alleen maar handiger. Maar helaas, vanaf dat moment was hij dood voor haar.
Heb me rot gezocht naar een vervanger. Eerst een die een beetje anders was, maar die vond ze doodeng. Daarna vrijwel dezelfde teruggevonden, maar dat was duidelijk niet haar 'baby'. Heeft hem geen blik waardig gegund. Nooit meer een speeltje gevonden waar ze zo dol op is...

Ahhhh wat een triest verhaal Y;(
Zonde zeg! Het is zo leuk om te zien dat een kat zo gek is met een speeltje. Zou bij Rebel ook heel goed zo kunnen lopen, maar laten we hopen van niet!

Rawr schreef:
Ik zie blauw maar weet niet of dat bruine gedeelte ook zo hoort?

Anders zou het misschien de "Sushi Catnip Cat Toy Crab" kunnen zijn, die is in meerdere buitenlandse webshops eventueel wel te krijgen.

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Haha ja dat bruine gedeelte is eigenlijk paars :Y)
Dit krabbetje komt wel heel erg in de buurt, leuk!! Zit dat catnip er al in of moet je dat er zelf nog in doen? Ben daar namelijk niet zo weg van.

annepaardoes schreef:
Tja niet een krab, maar qua vorm wat vergelijkbaar: http://www.obobo.nl/katten/spelen/balle ... urtle.html

Bedankt! Komt inderdaad in de buurt.

jorretje schreef:
och jee!
Ik lag al onder tafel bij het lezen van de titel..
Tja katten zijn eigenaardige beesten. Meestal is niet-speelgoed veel leukerderder dan wél speelgoed.
Mocht ik een krabbie tegen komen, zal ik dat meteen laten weten!

Onze ene kat (helaas in moeten laten slapen) was helemaal dol van de ikea muizen (speelde daar precies hetzelfde mee als jouw kat met haar krabbie) en van die knutsel glitter bolletjes.. Die werden ook geapporteerd, onder de dekens in het bed gestopt (en dan met de poten onder de dekens ze weer weer gaan 'vangen' ) en in bad gestopt in de drinkbak. De ander heeft een voorkeur voor rondjes en veren..

Hahaha ja ik verklaar Rebel soms echt voor gek :'). Naast Krabbie is ze ook gek op haarelastiekjes jammergenoeg. Voorheen moest ik altijd al het halve huis overhoop halen om een elastiekje te vinden, maar nu zijn ze helemaal in geen velden of wegen meer te bekennen. En bedankt!

LindyH schreef:
Hilary schreef:

Dat lijkt mij ook het handigste, want zeker voor een kat gaat het om de geur. Ookal vind je exact zo'n Krabbie als ze had, dikke kans dat ze die ook niet moet.

Kan ik mij inderdaad voorstellen. Maar hoe kan het dan dat de rest van de diertjes een andere geur hebben?

Shirley schreef:
Als je het lijkje tzt aan mij opstuurt, wil ik het best voorzien van een nieuw lichaam, zo ingewikkeld ziet het er niet uit :(:)

Oooh super!!! *\o/* Daar zou je mij, maar vooral Rebel heel erg blij mee maken! Maar hopelijk blijft hij nog lang in leven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-16 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:50

Remark schreef:
Shirley schreef:

Oooh super!!! *\o/* Daar zou je mij, maar vooral Rebel heel erg blij mee maken! Maar hopelijk blijft hij nog lang in leven.

Bij deze beloofd dan :D

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:23

Misschien gek. Maar kan je niet een qnder knuffeltje/lapje er aan vast maken./naaien. Denk dat het ook aan de geur ligt dat ze hem fijn vind. Maar dan krijgt het nieuwe speeltje ook steeds meer de vertrouwde geur. Dan word deze misschien ook beter opgenomen.
Succes