Mijn vader geeft Whiskas, want het is een goede merknaam en ook wat duurder, dus dan moet het wel goed zijn toch?
Nou nee... Whiskas brokken die we hebben. De brokken met krokant laagje van buiten, zacht vlees van binnen is dikke onzin. Ten eerste, zo zacht is het niet. Als je zo'n brokje doormidden breekt zit daar haast geen laagje zacht/mals vlees in. De brokken zijn gewoon net zo krokant als elk ander brokje. Daar maakt dat minilaagje van 1 milimeter 'vlees' geen verschil in.. Maar het klinkt zo mooi en op de verpakking is dat laagje een halve centimeter dik, dus het ziet er goed uit... En weinig mensen die zo'n brokje nou eens echt openbreken om te zien wat erin zit
.. Maar zacht vlees van binnen is dus onzin. Om dan maar niet over de ingredienten lijst te spreken. Uiteindelijk zit er 4% vlees in, waarvan vast ook nog wel een deel gewoon afval vlees is... Maar 4% is het minimum dat er wettelijk in moet zitten voordat je het op de voorkant mag zetten. Whiskas met kip! Whiskas met wild! Whiskas met vis! Klinkt allemaal zo leuk, maar het is dan maar 4% vlees, vis of wild...
Er zijn wel brokken met hogere vlees percentages en sommige merken geven netjes aan welk deel ervan gewoon vlees is en welk deel afval vlees.. Maar dan nog al die toegevoegde stoffen.. Veel suikers, maar ook granen en groenten.. Iets wat helemaal niet nodig is voor een kat. Zeker granen niet... Maar op de verpakking staat het alsof het goed moet zijn. Ik bedoel, granen en groentes zijn voor een mens gezond, dus voor een kat vast ook.. En dus kopen we de mooie kattenbrokken waar op de voorkant een gezonde mooie kat staat en plaatjes van de bruine brokjes met wat groene brokjes er doorheen, met op de voorkant "Met groenten!" "Met granen!" Ja, en? Granen zijn zelfs slecht voor katten.
Maar wat moet er dan gevoerd worden? Ik zit dan al snel te denken aan rauw vlees, wat we onze hond ook voeren.. Maar aan de andere kant, brokjes zijn wel lekker makkelijk en mijn vader wil het graag lekker makkelijk houden. Sowieso vind hij het niet echt nodig om ze iets anders te voeren dan Whiskas, want Whiskas is een merk en dat moet dus toch wel goed zijn, volgens hem.
Niet echt... Dus ik ben op zoek naar een makkelijk te geven iets, brok dan, wat wel een beetje goed is voor de kat. Maar ik kan niet echt een merk vinden waar ik tevreden ben met de ingrediënten die er op staan.
Dus, mijn vraag, wat voeren jullie je katten en waarom dat merk wel of dat merk niet?
Brokken, maar zonder kunstmatige toevoegingen. Verder leuk geprijsd. Het is niet zo'n bekend merk, maar zeer goed. Volgens mij alleen niet online te bestellen, maar op de website kan je wel een verkooppunt vinden.
.