Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Resistance schreef:Als de eigenaar de hond gaat uitlaten, loopt deze vaak gewoon los in de straat. Het is "maar" 50 meter totdat je in een losloopgebied bent, en ik denk dat ze het daarom onnodig vindt om hek dan aan te lijnen.
We hebben er al meerdere keren wat van gezegd, maar er wordt even naar geluisterd en dan weer niet.
spicegirl schreef:tuurlijk zit er kwaad in, een ander dier doodbijten is niet echt normaal.
zelf je katten binnenhouden lost al een end op, en dan via de wijkagent, en desnoods de woningbouw, indien van toepassing..
geerke schreef:Resistance schreef:Als de eigenaar de hond gaat uitlaten, loopt deze vaak gewoon los in de straat. Het is "maar" 50 meter totdat je in een losloopgebied bent, en ik denk dat ze het daarom onnodig vindt om hek dan aan te lijnen.
We hebben er al meerdere keren wat van gezegd, maar er wordt even naar geluisterd en dan weer niet.
Normaal gesproken zou het ook geen probleem zijn die 50m....als hij alles niet zou vermoorden wat op zijn weg komt.
Vermoed dat de eigenaren vrij a-sociaal zijn,ook omdat ze dus geen blijk van medeleven toonden toen hij je twee katten had gegrepen.
Met dat soort mensen is vrij moeilijk communiceren.
spicegirl schreef:tuurlijk zit er kwaad in, een ander dier doodbijten is niet echt normaal.
Dat het niet wenselijk is is dan weer iets heel anders, maar normaal is het voor een roofdier en dat heeft niks te maken met kwaad.
Tigra_ schreef:Helaas denk ik dat je er weinig aan kunt doen. Hier in de omgeving ook last van een aantal honden maar meer dan praten kan een wijkagent volgens mij ook niet doen. De wijkagent hier is ook al meerdere keren bij die mensen langs geweest maar die hebben blijkbaar schijt aan alles en iedereen. En die hond ook want die luistert naar niemand.
Ook mogen ze officieel alleen loslopen op eigen terrein(hier dan). Maar daar kan de politie niets mee en moet je volgens hun bij de gemeente zijn. Maar die zullen er ook weinig mee kunnen denk ik zo.
Al met al zal er eerst iets serieus moeten gebeuren voordat er in gegrepen wordt en dan zal een kind of een volwassen die pineut moeten zijn. Of de hond die het moet bezuren.