hond met een eetprobleem.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crazyshar

hond met een eetprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 18:31

Hallo!

We hebben een Franse Bull van bij a 9.
Die zijn hele leven al een iet of wat moeilijke eter is.

Een hoop merken geprobeerd maar ook een hoop waar ik niet aan wil beginnen.

Het probleem is dat hij vaak na 2weken het gewoon laat staan.
Zou je zeggen, goh eet hij niet dan eet hij niet, maar ook na 5 dagen opnieuw aanbieden ( blijft niet staan natuurlijk )
Weigert hij na 2-3 brokjes.

Het enige wat bleef was 3jaar lang farmfood zowel de gewone als met zalmolie.

Probleem daarmee is dat hij sinds kerst 2014 allergisch is getest op RUND ZUIVEL en EIWIT.
Farmfood is gebaseerd op rund dus helaas.

Wat ik al geprobeerd heb of niet meer wil geven in de afgelopen jaren:

Farmfood
Pedigree
Hills
Eukanuba
Frolic
Prins
Dado ( heeft hij nu)
Royale canin
Cavom
Bonzo
Clinic
Fokker
Pro plan
Huismerken van winkels.

Vers voer zou ideaal zijn dat eet hij wel, enkel is dit prijstechnisch, ruimtegewijs en praktisch niet haalbaar.

Dus de vraag, heeft iemand ervaring met slechte eters?
En wat was de oplossing?

Ik zoek een brok waar niet te veel troep in zit, op basis van alles behalve rund en kip (vanwege het eiwitgehalte in kip) en wat ook nog enigszins betaalbaar is.
Maar ook wat op lange termijn smakelijk blijft, of binnen hetzelfde merk te wisselen is van bv lam naar vis.

DA adviseerde zoveel mogelijk exotisch zoals fazant, vis, varken, schaap, struisvogel,....
Je begrijpt het Wss al , het meeste vind ik niet in brokken terug.

Dus alvast bedankt om te lezen, en hopelijk komt er wel iets nuttigs uit.

Wilawander

Re: hond met een eetprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:33

Honden die iets tijdelijk eten en dan ophouden. Krijgen 9 van de 10 keer teveel voer. Zou beginnen met een klein handje, niet op binnen 5 minuten, weg halen. Na een halve dag herhalen net zolang tot hij eet en dan weer iets opvoeren maar niet de hoeveelheid die hij kreeg. Heeft tot nu toe geholpen bij alle moeilijke eters die me om raad gevraagd hebben.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:35

Zie sanimed er nog niet tussenstaan. Helaas geen idee van de andere ingrediënten, maar die hadden wel wat exotische smaakjes in de hypoallergene optie.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 18:38

Hij krijgt al de helft minder als hij behoort te krijgen voor zij gewicht. Ongeveer 150-200 gr

Wordt 1x per dag aangeboden , na ons eigen avond eten.
Niet op is inderdaad weghalen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 18:39

Ga googlen op sanimed!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:39

crazyshar schreef:
Hij krijgt al de helft minder als hij behoort te krijgen voor zij gewicht. Ongeveer 150-200 gr

Wordt 1x per dag aangeboden , na ons eigen avond eten.
Niet op is inderdaad weghalen.

Dan probeer eens 2 x daags. Vaak is 1 x daags ook het probleem daar de portie te veel in één keer is. op de zak kijken doe ik persoonlijk nooit. Onze honden lopen zeer actief in de sport maar als ik volgens de zak voer dan zouden ze of tonnetje rond zijn of graadmager.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:41

Orijen? Daarnaast evt vers vlees van bijv naturis?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:47

Hoppit schreef:
Zie sanimed er nog niet tussenstaan. Helaas geen idee van de andere ingrediënten, maar die hadden wel wat exotische smaakjes in de hypoallergene optie.

Hm dat aantal smaakjes heeft zich in mijn hoofd vermenigvuldigd. Hoop dat je wat vindt dat werkt!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:48

Ik vind voer van Prins erg prettig. Daar is ook een lam en vis variant van.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:52

wat brokken van de farmfood fijn malen en mengen met warm water en dat over het huidige eten strooien

wat is de levensverwachting van een franse bull? 10 a 11 gemiddeld dacht ik, zou je die laatste tijd het hondje willen blijven pesten met voer da tie niet lust met alle gevolgen van dien (want dat is ook heel slecht voor de organen van een hond) of toch regelmatig farmfood geven omdat ie dat wel eet en dan wat minder gezond is?

dan zou ik mijn eerste optie proberen en werkt dat dat gewoon vol blijven houden, je kan proberen het farmfood prutje stiekem beetje voor beetje te minderen en hem zo een beetje foppen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:53

Onze moeilijke eter eet nu ap jaaaren dit:
Afbeelding
Is ook het enige wat hij blijft eten...

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 18:56

Sanimed hypo heeft blijde bij vetten rund.
Droogvoer

rijst, gedehydreerde eend, dierlijk vet (rund, gevogelte), gedroogde bietenpulp, mineralen, gist, gehydrolyseerde kippenlever, lijnzaad

SANIMED Hypoallergenic LR
Droogvoer
rijst, maïs, gedehydreerd lam gedroogde bietenpulp, dierlijk vet (rund), gist, mineralen, zonnebloemolie, gehydrolyseerde kippenlever, visolie (zalmolie), lijnzaadolie

En van orijen vind ik geen eigen website ? Wel verkoopsites waar bij staat 80% vlees maar niet welk dier.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:58

En je lijstje herhalen?
Is dat geen optie?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 18:59

speurneusc schreef:
wat brokken van de farmfood fijn malen en mengen met warm water en dat over het huidige eten strooien

wat is de levensverwachting van een franse bull? 10 a 11 gemiddeld dacht ik, zou je die laatste tijd het hondje willen blijven pesten met voer da tie niet lust met alle gevolgen van dien (want dat is ook heel slecht voor de organen van een hond) of toch regelmatig farmfood geven omdat ie dat wel eet en dan wat minder gezond is?

dan zou ik mijn eerste optie proberen en werkt dat dat gewoon vol blijven houden, je kan proberen het farmfood prutje stiekem beetje voor beetje te minderen en hem zo een beetje foppen.

Probleem is dat hij Door de allergie gek wordt van de jeuk over zij hele lichaam, en pijnlijke ovale schilfer plekken krijgt die hij volledig kapot krabt of bijt Door de pijn/jeuk.

Dus tja waar pest ik hem dam het meeste mee?

Nu krijgt hij wat vaker vers gekookte bonen, of verse vis erdoorheen zodat hij van tijd tot tijd toch echt eens eet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:59

Ik vraag mij alleen af hoe het zit met zijn allergieën en zeker met de betrekking tot kip...
Je geeft namelijk aan dat hij een eiwit allergie heeft. En een allergie voor Rund, daarnaast voor zuivel.
Er zijn namelijk een hoop eiwitten:
melkeiwit
gluten (eiwitten uit graangewassen)
kippenei-eiwit
soja-eiwit
pinda’s
vis
schaaldieren

Het is een heel verschil of hij allergisch is voor dierlijke of plantaardige eiwitten. En van allemaal is het afhankelijk van welke soort hij wel of geen last heeft.
Bedoel het niet verkeerd. Maar je zegt alleen maar dat hij allergisch is voor eiwitten, en daarom wil je geen kip voeren. Voor mij is dat echt een rare beredenering. Bedoel ik echt niet verkeerd, alleen heel duidelijk is het niet om te helpen..

LisaaBloemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:00

Trovet hypoallergenic, is er in brokken met o.a. de smaken: Lam, konijn, struisvogel, paard, hert en kwartel. Veel af te wisselen dus :) en vrij goedkoop voor dieetvoer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:01

http://www.cpbenelux.nl/mobile/
Dit is de website van Orijen, maar even zoeken had je ook ''Zooplus'' opgeleverd. Die heeft van iedere soort de gehele samenstelling online staan. Zooplus is ook een van de weinige die Orijen levert.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 19:03

Kiwiwitje het is met name eiwit van echte eieren, aangezien hij met regelmaat een eitje kreeg, en da adviseerde daarom ook geen kip te geven vanwege de hoge eiwit concentratie.
Duidelijker is het voor mij ook niet geweest

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:04

Hm de Atopy Sensitive ook dit:Rijst (40,5%), gehydrolyseerde vis (31,7%), aardappeleiwit, dierlijk vet (gevogelte, rund), visolie (zalm), gedroogde bietenpulp, gehydrolyseerde kippenlever (2%), mineralen, borageolie, lijnzaadolie.
Meh, succes met je beessie, hopelijk vind je wat :/

Oh nu LisaaBloem het post... die gekke smaakjes waren idd Trovet! Damn, ben echt al lang uit de eerstelijns hond en kat :p

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:06

die van mij krijgen al jaren van natural health , lam&rijst.
Is op natuurlijke basis :)
Ze krijgen er allebei karnemelk over (eentje had last van zijn huid en nu willen ze niet meer zonder :+ )
is wel prijzig, geloof bijna 60,- voor 12,5 kg maar werkt super voor onze hond met artrose (zit iets van glucosamine in)
ingredienten:
Gedehydreerde lam 30%, Bruine rijst 28%, Witte rijst, Zonnebloemolie, Lijnzaadolie, Glucosamine, Chondroitinesulfaat
Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit 23,0 %
Ruw vet 14,0 %
Ruwe celstof 3,1 %
Ruw As 8,3 %
Toevoegingsmiddelen: Vitamine A: 20.000 IE/kg Vitamine D3: 2000 IE/kg Vitamine E: 300 mg/kg Nutritionele toevoegingsmiddelen / Spoorelementen: IJzer II sulfaat monohydraat 208 mg/kg Mangaan II oxide 63 mg/kg Koper II sulfaat pentahydraat 11 mg/kg Zinksulfaat monohydraat 225 mg/kg Calciumjodaat, watervrij 1,2 mg/kg Natriumseleniet 0,2 mg/kg Taurine 1000 mg/kg Antioxidanten: Sterk tocopherol-houdend extract (vitamine E en C) van natuurlijke oorsprong. Zonder Conserveermiddelen.
Laatst bijgewerkt door JenteC op 02-01-16 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:10

crazyshar schreef:
Kiwiwitje het is met name eiwit van echte eieren, aangezien hij met regelmaat een eitje kreeg, en da adviseerde daarom ook geen kip te geven vanwege de hoge eiwit concentratie.
Duidelijker is het voor mij ook niet geweest

Dan kan het zomaar, dat eiwit van kip prima te voeren is. Aangezien de eiwitten in kip uit spiervlees komen, en dat is een ander soort eiwit dan van kippen ei.
Met voer proberen zal je een lange adem moeten hebben omdat je alles meerdere weken moet proberen. Ook heeft het voeren van bonen geen zin. Die hebben namelijk geen voedingswaarde, alleen buikvulling..

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 19:19

Dat klopt en daar ben ik me ook van bewust.
Bonen is idd puur als lokker om de rest van de brokken mee op te eten, zonder dat hij extra binnen krijgt...

Trovet ook even zitten kijken, wat me dan altijd vreemd blijft is dat je idd lekker veel variatie hebt!fijn, maar dat je dan eigenlijk tegengestelde dingen leest,

Zoals Hypoallergeen dieet gebaseerd op één dierlijke eiwitbron (paard) en één koolhydraatbron (aardappel).terwijl er bij ingrediënten staat :gevogeltelever (hydrolisaat), vitaminen en sporenelementen, visolie.

Tjah :o?
Laatst bijgewerkt door crazyshar op 02-01-16 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:22

Altijd brokken, brokken en brokken is wel erg eenzijdig! Dan zijn er wel meer honden die stoppen met dat eenzijdige voer. Ik denk dat je het moet vermengen met ander eten en afwisselen. Vers vlees is het beste wat er is.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 19:24

Desiree schreef:
Altijd brokken, brokken en brokken is wel erg eenzijdig! Dan zijn er wel meer honden die stoppen met dat eenzijdige voer. Ik denk dat je het moet vermengen met ander eten en afwisselen. Vers vlees is het beste wat er is.

Even terug lezen, hij heeft vers gehad, krijgt nog steeds ter afwisseling vers gekookte bonen erbij of verse vis....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:29

Wolf of wilderness is vrij nieuw en heeft brok maar ook blik op vreemd vlees zoals rendier, wild zwijn enz. En acana heeft ook brok en blik met meerdere soorten vlees.

Zooplus kun je makkelijk heel veel soorten nakijken wat erin zit.
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-01-16 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt