Kat buiten met oud en nieuw.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Kat buiten met oud en nieuw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 20:55

Hi,

Elk jaar doe ik mijn best om mijn katten binnen te houden. Echter is er aan het eind van de middag een poes naar buiten ontsnapt. Ik heb haar al een paar keer geroepen maar ze komt niet terug. Het zal waarschijnlijk wel goed gaan en ze red zich wel maar ik voel me er niet prettig bij. Er wordt hier nonstop geknald.....

Is julie kat wel eens buiten met oud en nieuw? En kwamen ze weer heel thuis?

Lightmare

Re: Kat buiten met oud en nieuw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:57

ik heb hier geen ervaring mee,
maar is ze niet voor eten thuis gekomen? Of even met een voerbakje rommelen?

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:58

De kat van kennissen komt geloof ik ook altijd of deels van de avond gewoon buiten tijdens oud en nieuw als het hard gaat knallen

En hier knalt het al heel de dag en sinds vanavond non stop

Misschien even een rondje lopen of je haar kan vinden? Meestal gaan ze niet ver weg

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:03

Die van ons kwam pas na 3 dagen terug... Ze zoeken zelf een veilige plek!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:06

Hier is hetzelfde aan de hand, ts.
Alleen liet mijn man onze kat bewust naar buiten gaan, de _-:( -:(-
Ik heb geen rust, dieren houden al niet van vuurwerk, onze kat is altijd schichtig en bang aangelegd.
Ik had haar heel graag de angst bespaard.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 21:10

Ik ben al zeker 5 keer naar buiten geweest om haar te zoeken. Aan het rammelen met voer en maar roepen:"Poewiieee". Nu ben ik vast de buurtsgek :')

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:11

vorig jaar op oudejaarsdag kreeg ik 1 van m'n katten niet te pakken. Hij is een echte buitenkant maar desondanks dat vond ik het niet fijn. Gelukkig is het goed gegaan. Ik heb hem daarom vanochtend heel vroeg naar binnen gelokt. Hij wil nu graag naar buiten maar hij heeft pech gehad.

Ik zou nog even proberen om hem/haar te roepen/lokken met iets wat hij/zij heel lekker vindt......Waar veel geur vanaf komt.....

Hoop dat ie gauw terug is :j

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:12

Mijn kat zit al vanaf 9 uur vanochtend onder het bed, maar die van mijn vader geeft er niks om, die is al drie keer naar buiten geweest en komt vanzelf weer naar binnen. Ik zou rond half 12 nog gaan zoeken als ik jou was, dan is het vaak even wat rustiger en dan kan ze je ook horen roepen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:13

Rond 11 wordt het altijd even wat rustiger, dan nog een keer proberen.

Vroeger hebben we het met onze bangste kat ook gehad, kwam gelukkig zonder problemen de volgende dag weer terug.

Sterkte iig :(:)

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:13

Ja hier hebben wij wel eens mee te maken gehad. Onze kat is nu lekker binnen. Ze zoeken inderdaad zelf een veilig plekje maar ik snap uiteraard dat je ongerust bent! Wij hebben een grote pot voor de schuur staan waardoor we hem op een kier kunnen zetten, zo kon onze kat toch nog in de schuur schuilen mocht hij willen. Misschien is dat een optie?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:15

Ik ken je kat niet en ik weet niet hoe je woont maar ik hoop voor je dat de kat een veilig plekje zoekt en vanzelf weer tevoorschijn komt als de rust is weer gekeerd. Een vriendin van mij is ooit hetzelfde overkomen en ook haar kat is weer boven water gekomen. Ik snap dat je ongerust bent maar je kan niet meer doen dan wat je nu hebt gedaan. Je kan af en toe nog eens roepen maar meer kan je niet. Probeer je bij de situatie neer te leggen, het is niet anders. Ik duim voor je dat het goed komt!

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:17

Vaak komen ze wel terug, ze vinden zelf wel een veilige plek.
Anders over een tijdje nog eens zoeken. En vooral lekker rustig blijven, in de stress schieten helpt helemaal niet en constant buiten lopen schreeuwen ja dan word je straks inderdaad als dorpsgek gezien :+
Over een tijdje maar nog eens proberen, misschien iets in huis wat zee heel lekker vind? Neem dat eens mee. Bijv. Worstje of vis ofzo?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:24

Onze kat is vandaag ook nog niet thuis. gekomen maar hij was er vorig jaar ook niet dus hoop dat ie het red maar een fijn gevoel is het niet.
De poes is gelukkig wel binnen.

Hopelijk komt die van jou straks thuis.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 21:32

Bedankt voor jullie reacties en goede tips. Ik ga rond elf uur nog eens naar buiten met een bakje blikvoer. Dat ruikt erg sterk, misschien helpt het. Ik heb ook de garage open gezet, dan kan ze in elk geval ergens veilig naar binnen glippen.

Mala26 & Boras ik hoop dat jullie katten ook veilig thuis komen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:32

Die van mij is ook buiten. Voormalige zwerver.... wou vanochtend naar buiten en als ik haar binnen houd gaat ze slopen.
Maar nu is ze nog niet terug en ik denk dat ze een rustig plekje heeft gezocht.voelt niet fijn. Maar tot nu toe komt ze altijd de volgende ochtend binnen lopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:35

De onze zijn net weer even naar buiten gegaan.
Ik roep ze straks wel binnen, en als ze niet komen duiken ze meestal de schuur in als het vuurwerk losbarst.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:36

die van ons was ook naar buiten geglipt komt gewoon goed hoor :)

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:39

Bij ons ontsnapt er ook altijd wel eentje tijdens oud en nieuw (we hebben er 3) en allemaal veelal buitenkatten. Ik hou er niet niet zo van met al dat geknal, maar ze komen altijd weer terug. Vaak pas de volgende dag en hebben ze mogelijk de nacht in het hooi in de stal doorgebracht of op en andere veilig plek.

Dikke kans dat hij een prettig plekje heeft gezocht en morgen weer terug komt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:48

Die van ons zijn vanmiddag binnen gezet door mijn oom. Wij zijn op vakantie dus ze moeten zeker binnen. Konijnen en kippen zitten vast in het hok.

Hond ligt hier rustig te slapen, boeit hem niks.

Trouwens, rammelen met een blik met brokjes lokt onze katten altijd!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:54

Onze kat was ook alijd buiten, was als de dood voor vuurwerk en knallen.
30 december verdween hij en 3 januari kwam hij altijd terug. Enorm spannend elke keer maar binnenhouden was echt geen optie. Gelukkig is hij nu doof dus boeit het hem niet meer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 22:01

De kat zit altijd binnen dag van oud op nieuw.zou hij toch ontsnappen ja dan is dat zo,kun je niks aan doen.maar die van ons ligt nu veilig in de stal wil nu zelf ook niet naar buiten.in winter gaat honden luik altijd s,avonds dicht en s,morgens open dus de kat is van gister avond binnen morgen vroeg mag hij weer naar buiten

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:52

Hier kwam ze 2 minuten geleden binnen..... pfffff gelukkig...

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 00:53

Dat is fijn. Ik ben om kwart voor twaalf nog gaan zoeken. Toen was het eindelijk stil hier. Maar helaas zonder succes. Ik denk dat ze morgen wel weer komt. Hoop dat ze niet per ongeluk is geraakt door iets.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 00:53

Enne gelukkig nieuwjaar allemaal.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 00:55

Gelukkig nieuwjaar allemaal.

Hier is de kat nog niet binnen, verwacht hem nu ook niet meer, denk dat ie morgen ochtend wel weer voor de deur staat.