Pup/jonge hond: met welke voerbeloning trainen jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

Pup/jonge hond: met welke voerbeloning trainen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 19:08

Wij hebben thuis twee jonge rottweiler (pups). De een is 6 maanden, de ander bijna 15 weken.

Met beiden ben ik de gebruikelijke gehoorzaamheid aan het trainen. Zit, af, blijf, wachten, hier etc.

Nu is de oudste niet zo fan van de frolic brokjes, ze vind ze oké maar niet zo geweldig dat ze er alles voor wil doen. Vandaag geprobeerd met kleine blokjes kaas en blokjes rodi worst. Dat werkte al een stuk beter!

Nu ik me er echter wat in verdiep ben ik erg benieuwd met welk "snoepje" jullie je hond belonen? Met name kaas lijkt mij niet ideaal.. Plus dat het niet zo fris is in de jaszak.

tesseke

Re: Pup/jonge hond: met welke voerbeloning trainen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:10

Ik train met mijn hond (tussen de 5 en 8 jaar oud) op de hondenschool met salami, hesp, kippenfilet... Hetgeen wat in de koelkast ligt en de vervaldatum nadert. Anders standaard salami. Ik laat de brokken 's ochtends dan wel weg. Voor droge koekjes doet de mijne niet zo veel, deze eet ze soms zelfs niet op.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:15

Kattenbrokjes maar meestal frolic. Een van mijn andere honden heb ik echt een tijdje verpest door steeds lekkerdere dingen te geven. Nu doet ze alles weer op Frolic.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:16

Ik gebruik salami, kaas, frikandel of knakworst. Salami en kaas alleen tijdens de trainingen op de hondenschool, zodat dat echt speciaal blijft.

Duhelo

Hier ook vleeswaren, zwanworstjes van de aldi, hesp, dergelijke dingen.
Salami en kaas eet ze niet, reguliere hondensnoepjes eet ze ook niet, droge koekjes al veel minder.
Voor de rest staat ze op rauw vlees, maar kvv of rauwe kippefilet geeft zon smurrie in je zakken ...

Edit: enkel met voerbeloningen op de hondenschool of als ik tussendoor eens écht train. Gewoon wandelen of meegaan naar de paarden is zonder voedselbeloningen

sassefras

frikandel hele kleine snippers, dat werkt altijd :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:29

Van die worsten van Prins. In kleine stukjes gesneden. Doet ie een moord voor :P

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:36

Trainertjes van Farmfood of de no-grain snacks van Profine
Gezonde belonings 'snoepjes' :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:38

Mini mini stukjes kipfilet.
Lekker mager vlees en de pup vind het heerlijk hier!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:42

Frikadellen, rodiworst en gekookte runderworst

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:49

In het begin trainde ik met frikandel blokjes, maar dat is zo'n vette stinktroep en niet echt gezond voor een hond.
Ik kreeg er een beetje (veel) moeite mee dat ik veel aandacht besteedde aan de voeding en dat dan in de training om zeep hielp met frikandellen.

Nu heb ik een voedseldroger en droog zelf kleine blokjes runder- en lamshart en in iedere portie ook een stukje goedkope zalm uit de diepvries. Door de vislucht die in de trommel overal aan gaat zitten zijn ze er gek op.
Bij drukte en geen tijd om zelf te drogen koop ik Farmfood trainers, gedroogde runderhart en momenteel zit er even hertenhart in de trommel.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:50

Mijn pup van bijna 5 maanden train ik met zijn brokken.
Als de trainingen 's avonds zijn krijgt ie zijn avond brokken op het plein tijdens gehoorzaamheid, de rest erna.
Als de trainingen 's morgens zijn, zijn het een deel van zijn ochtendbrokken en de rest erna.
Gaat heel goed zo! Maar heeft ook grote voedseldrift wat dat gemakkelijk maakt.

Het speuren word op knakworsten gedaan op het spoor en op het einde hun brokken in een pot.

Dus ja ze moeten grotendeels werken voor hun eten. Zeker gehoorzaamheid tot ze een jaar oud zijn.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:59

Trainen met voedselbeloning? Ok, ik heb een halte gemist denk ik. Wordt dat serieus gedaan? Of is dat in combi met clickertraining zoals bij de paarden? Moet er niet aan denken de hele tijd van die meurende koekjes of andere troep in mijn zak te moeten hebben.
Hier krijgt ie alleen een snoepje als ie zijn bench in moet. Verder gewoon vleesbrok voer en dat dus nooit als beloning maar gewoon omdat het zijn eten is.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:59

Ik droog zelf voor het trainen: pens (lam of geit), kipfilet, kippenhartjes, kippenmaagjes of paardenvlees.

De beste tip is afwisselen, heel veel afwisselen.
Als je zelf droogt kun je ook prins houdbare worst of rodi worst drogen, zelfs frikandel, dan zijn ze minder vet in je handen, maar hebben nog enorm veel geur.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:04

Milord schreef:
Trainen met voedselbeloning? Ok, ik heb een halte gemist denk ik. Wordt dat serieus gedaan? Of is dat in combi met clickertraining zoals bij de paarden? Moet er niet aan denken de hele tijd van die meurende koekjes of andere troep in mijn zak te moeten hebben.
Hier krijgt ie alleen een snoepje als ie zijn bench in moet. Verder gewoon vleesbrok voer en dat dus nooit als beloning maar gewoon omdat het zijn eten is.

Ik train al zeker 15 jaar met voedselbeloning. En daarnaast stembeloning. Het normale eten is standaard, maar als ze moeten "werken" dan krijgen ze een extra'tje. Jij werkt toch ook voor je baas omdat je dan een beloning krijgt (jouw loon) en niet alleen voor een complimentje? Mijn honden "werken" voor hun extra'tje en krijgen complimentjes (stembeloning). Ik straf ook bijna niet, is niet nodig. Als ze iets doen wat niet mag, leid ik af en kan ik belonen, want ze doen dan iets wat goed is.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:23

Ik train dus alleen met stembeloning en een aai over zijn bol. Vindt ie geweldig. Je ziet hem groeien bij elke keer dat ik zeg dat ie een knap baasje is. Waarom dan nog voedsel erbij geven? Ik krijg dan een beetje het idee dat ze het dan doen voor het snoepje ipv dat ze blij zijn dat de baas blij is.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 20:25

Ik ben dus ook op zoek naar een gezond iets op te geven. Had al gelezen dat er best veel mensen zijn die zelf (orgaan)vlees drogen. :j

Heb nu eerst een bestelling gedaan bij zooplus met wat graanvrije trainingsbrokjes. Ben benieuwd wat ze daar van vind.

Milord, ik beloon ook zeker met stem, ook met een speeltje maar dat vind ik niet handig op een plek met veel honden. Ik merk bij mijn honden dat ze door een snoepje een stuk gemotiveerder zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:35

Milord schreef:
Ik train dus alleen met stembeloning en een aai over zijn bol. Vindt ie geweldig. Je ziet hem groeien bij elke keer dat ik zeg dat ie een knap baasje is. Waarom dan nog voedsel erbij geven? Ik krijg dan een beetje het idee dat ze het dan doen voor het snoepje ipv dat ze blij zijn dat de baas blij is.

Het is een hond, geen mens... Blij zijn dat de baas blij is :+

Voor sommige honden werkt iets anders ook, wat jij noemt kan voldoende zijn, maar lang niet altijd. Een andere hond doet weer graah wat voor speelgoed.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:38

Wij trainen met Frolic, doet hij veel voor en een brokje kan je makkelijk in 4 stukjes breken :D

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:40

Frolic, sperciebonen, stukjes appel. Als het echt wat nieuws of moeilijk is beloon ik met pasta (al gekookt). Heb een goldenretriever die daar echt gek op is. Hij jat ook de appels van de fruitschaal dus daar beloon ik ook mee.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:44

Milord schreef:

dat wil ik net vragen....is trainen niet mogelijk zonder eten?
Ik train mijn honden niet echt,ze moeten soms komen als ik ze roep.(ze komen het terrein ook niet af)maar het enige wat ze dan krijgen is een aai of knuffel.Dan zijn ze helemaal blij!
Ik word altijd een beetje draaierig van die honden die alleen maar naar je handen kijken wanneer die richting hun mond gaat :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:45

Mijn blije stem (clicker-woord) komt eerst en daarna volgt de voedselbeloning.

Een clicker-woord is een woord dat je gebruikt op dezelfde manier als een click bij clicker training. Bij mijn hond is dat een heel blije "goed-zo" en ik merk dat ik die in het rijden ook al bij mijn paard gebruik als zij een nieuwe oefening goed doet, of probeert goed te doen.

En daar krijg je dus zulke blije hondjes van, hier is ze net 1 jaar en was ze voor het eerst naar hoopers. Het click-woord zit nog dicht op de beloning(zie mijn gezicht en hand met voertje). Nu, bijna een jaar later, laat ik de beloning in mijn voertas tot het click-woord is gezegd.

Afbeelding

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:48

Bij ons op de training had iemand een soort deodorant stick... Er zit een soort runderbouillon in. Werkt er makkelijk. Beloning is 1 of meerdere likken eraan.
Geen vieze stukjes of brokjes in je zak

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:08

die deodorant sticks hadden we ook in de winkel, maar ik kan me voorstellen dat, als je hem wat te ver uitdraait hond er wel een stuk uit bijt :D

KWestie van het niet trainen met voer: dat moet je bekijken van hond tot hond.
Mijn cavalier vroeger nam geen snoep aan buitenshuis, nou, die beloonde ik met stem en als ze iets heel goed deed een aai of een knuffel. Beest werd inderdaad dubbel zo groot als ik zei hoe flink ze wel niet was. Heb daar uiteindelijk mijn b-brevet mee behaald met 83 %. Helaas stopte de hondenschool dan en heb ik niet meer verder getraind.

Mijn tsjechoslowaakse wolfhond is het type dat enkel werkt als ze er iets mee kan verdienen, en dan bij voorkeur een zwanworst :D
Als ik daar teveel druk opzet steekt ze haar middelteen uit en geeft ze er de brui aan. En zolang ze lekker haar best doet voor dat worstje, mij goed hoor, hond tevreden, ik tevreden :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:09

Wij gebruiken geen voerbeloning, maar werken met geduld. Vooral herhalen (en daarmee bedoel ik dat de aanwijzing steeds op dezelfde manier gaat en niet tot het oneindige door blijven gaan. In kleine stapjes dus) en als iets eenmaal niet mag, mag het de andere keer ook niet. Stoppen als het goed gaat, maar dat lijkt me logisch. ;)