kat ziek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

kat ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 03:14

Hallo,
ik maak me zorgen om mijn kat.
mijn kat krijgt afgewogen voer, gevoerd in een voederbal.omdat hij het anders naar binnen schrokt. Zo kan hij niet schrokken en moet hij een beetje moeite voor doen. en elke dag een klein beetje vlees.

kerst avond waren we weg. maar niet extreem lang dus normaal patroon aan gehouden. eerste kerst dag waren we de hele dag weg. dan bl ik jft de radio aan voor hem, en heb hem wat kattenmelk gegeven als extra.

2de kerst dag was ik thuis. Toen viel het op dat hij wat slomer was en hij op zijn matje lag waar hij nooit op ligt. in de nacht van 26 op 27 december heeft hij overgegeven. Dit oogden voor mij als een haar bal, heeft hij niet vaak maar komt wel eens voor. alleen sindsdien ligt hij veel op het matje waar hij eerst nooit op lag. eet hij slechter voerbak eet hij niks uit. Dus bakje gepakt. dan eet hij wel maar niet de hoeveelheid die hij normaal eet. drinken is ook minder als normaal.
Hij zoekt mij graag op. Dit doet hij altijd wel, maar vanavond lag hij in een rare houding op schoot, had zijn staart constant in beweging. Verder bewoog hij niet had wel een rare blik in zijn ogen alsof hij sliep met zijn ogen open (ogen niet weg gedraaid maar wel naar boven pupillen nog zicht baar). zijn tandvlees is wel mooi roze.
vandaag zat hij een paar keer te niezen maar vooral gezichten te trekken als of hij moest niezen.
hij is verder niet aan de diarree.

Hij heeft 22 december een vlooien kuur gehad van bolfo gold. Deze krijgt hij vaker en nog nooit raar op gereageerd. ontworpen is anderhalve maand geleden gedaan.

Nou sta ik onder bewind en die is op vakantie. Dus helaas kan ik niet zomaar naar een dierenarts rennen. morgen ga ik toch bellen om het te bespreken, als ze hem willen zien kijk ik of er iets te regelen valt of dat familie het even wil voor schieten.

De kat was er al voor ik in de problemen kwam. en is onze enigste huisdier. Na de scheiding is hij het trouwste maat je van mijn kinderen en van mijn eigen. als hij na de DA moet mag dit van de bewind altijd na overleg. Dus gelieve geen Cometaar over het feit dat ik geen kat moet hebben in mijn situatie.

Meschien heeft iemand op bokt een idee wat het kan zijn. Maar ik ga morgen sowieso bellen voor overleg. en als hij moet komen vind ik wel een manier om dat op te lossen.
wilde vooral even me verhaal kwijt.

Maureen95

Re: kat ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 03:23

Oei wat balen dat er wat met je kat aan de hand is! Niest hij heel veel? Anders zou het misschien wel niesziekte kunnen zijn. Ik zou morgen iig even de dierenarts bellen! Je weet het maar nooit :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 03:24

Ah wat lastig! Wat ik wil zeggen is dat het echt niet kan komen dat je even niet thuis was hoor!!!
Als je thuis was geweest eerste kerstdag had gewoon hetzelfde kunnen gebeuren... Dus voel je daar niet schuldig over!
Maar wat je zelf al zegt is een goede oplossing... Omdat je bewind er niet is... Even je familie vragen om voor de schieten.. Wat ze waarschijnlijk niet erg vinden omdat het omdat het om je huisdier gaat...
Ik heb er verder geen ervaring mee.. Maar wellicht zijn er bokkers die hetzelfde misschien hebben meegemaakt..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 03:29

Maureen95 schreef:
Oei wat balen dat er wat met je kat aan de hand is! Niest hij heel veel? Anders zou het misschien wel niesziekte kunnen zijn. Ik zou morgen iig even de dierenarts bellen! Je weet het maar nooit :)

nee hij heeft niet heel veel geniest over de heledag 3x maar hij zit wel vaker bekje te trekken alsof hij moet niezen.

@01San weet dat het niet komt omdat ik er 1 dag niet was, was meer als Hoe hij het toen deed durf ik niet te zeggen kan dus ook op eerste kerst dag al niet lekker zijn geweest.

familie weet hoe belangrijk hij voor ons is. me vader heeft altijd gezegt als de bewind niet mee wil werken betaal ik het want jullie hebben dat beestje gewoon nodig. Dus dat valt wel te regelen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 03:34

Nee hoor, dat gaat niemand zeggen, een huisdier is juist zo belangrijk!
En je zorgt toch goed voor hem?

Klinkt inderdaad alsof hij zich echt niet prettig voelt.
Misschien iets aan of in zijn keeltje?
Hoest hij?
Heeft hij koorts?

Raar trouwens dat er geen vervanger is voor je bewindvoerder :?

Als je naar de dierenarts moet en er zijn problemen, stuur je me maar een pb, hoor :(:)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 03:39

zijn oortjes voelen iets warmer als normaal. heb geen rectale meter meer in huis dus kan zijn temperatuur niet meten.

heb hem net maar met matje en al naar mijn slaap kamer getild. Hij staat niet eens op terwijl het normaal maar raar vind om met iets op getild te worden. nu kreeg ik enkel een flinke gaap en bleef hij liggen. nu ligt hij naast het bed hopen dat ik nog wat kan slapen. maak me echt zorgen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 03:41

Ja Shirley inderdaad wat je zegt: gek idd dat er geen vervanger is idd!!
Maar weet niet precies hoe het gaat..

Gelukkig Hanny dat je jezelf geen schuld geeft dat je die dag er niet was :)
Soms kan iemand zich daar wel schuldig over voelen...daarom wilde ik het even zeggen dat dat echt geen verschil maakt :) als je begrijpt wat ik bedoel

Sterkte ik blijf je volgen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 03:42

Probeer toch wat slapen en dan straks gelijk bellen zodra de dierenarts begint!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 03:43

Shirley schreef:
Probeer toch wat slapen en dan straks gelijk bellen zodra de dierenarts begint!

Ja kan ik alleen maar in mee gaan..
Probeer wat te slapen en anders een wekker elk uur om even je kat in de gaten te houden...
:(:)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 03:48

De wekker staat op 8 uur. Hij ligt naast me dus als hij raar gaat doen wordt ik daar wel waker van. slaap toch lichter als ik me zorgen maak is ook zo met de kids. hoewel hij nooit bij mij ligt vind hij het nu prima. meestal ligt hij bij de kinderen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 03:52

Hij weet dat hij in goede handen is!
Lekker slapen en laat je straks even weten hoe of wat?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 06:12

Speciaal voor kesrt ander plNten of bloemen in huis gehaald?
Kerstroos, amaryllis, kerstboom, hyacint : kan allergie zijn of vergiftiging door deze planten.

Beterschap voor jouw kat

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 07:15

Het kan ook een virusje zijn of inderdaad bv de planten ook de naalden van een kerstboom kunnen giftig zijn voor huisdieren.
En als je van die vleeszakjes haalt bv van felix die bestaan uit heel veel vocht.

Toen mijn kat ziek was en niet wilde eten gaf ik dit als ze dan wel wat at kreeg ze gelijk wat vocht binnen.

Hoe gaat het normaal met vuurwerk?
Word er al veel afgestoken bij jullie?
Heeft ze geen stress?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:54

Hoe is het met jullie, Hanny?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:00

Hoe is het nu? Gaat ze wel gewoon naar de kattenbak en is de ontlasting normaal?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:07

Klinkt verontrustend. Probeer zo snel mogelijk naar een DA te gaan. (Er is vast een noodnummer voor je bewindvoerder/vervanger). Bij DA's kun je vaak achteraf betalen, op rekening. In geval van nood, gewoon gaan.

Sterkte!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:10

Als je vader garant wilt staan zou ik gewoon naar die DA gaan.
Dier heeft nu toch wel medische hulp nodig.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:21

Hoe gaat het nu ts?
Je kunt altijd eenDA bellen voor advies ook' 's avonds en ' s nachts en dat is gratis.

Als je vader kan helpen zou ik verder wel met je katje naar de da gaan vandaag!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 10:09

toen ik mijn lampje uit deed besloot hij bij mij in bed te kruipen. hij heeft de hele nacht tegen me aan gelegen. we hebben een kunstboom en daar blijft hij goed uit. Verder heb ik geen anderen planten in huis gehaald. bij de kerstukjes komt hij niet die staan op een tafel waar hij nooit komt. zijn ontlasting is normaal. vuurwerk geeft hij weinig om. wordt hier ook nog nauwelijks geknald. ben net wakker. ga zo eerst even bellen. overleggen kan sowieso geen kwaad. zijn vlees slaat hij nu over die wel hij juist niet. en hij gaat vaak juist aan het braken van de hele natte vlees.
Laatst bijgewerkt door hanny_jelke op 29-12-15 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:09

Ben heel benieuwd!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 10:34

Ze willen hem toch zien. waar ik zelf niet meer aan gedacht had is dat King een hartruisje heeft. en dit kan ook duiden dat hij last heeft van zijn hartje. Hij kan vanavond om 10 over half 7 dat is een kleinere kliniek van de praktijk en is alleen in de avond uren open. anders moet hij een half uur in de auto. kan de bewind wel mailen met dan SPOED in het onderwerp zetten. Dan zou ze het tussen door lezen en beoordelen of het echt spoed heeft. heb dus ook maar even gemaild. Hopelijk krijg ik nog reactie anders gaan we gewoon er staat inmiddels een potje voor onverwachte kosten en daar vind ik dit ook onder vallen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:15

Dat vind ik ook, hoor!
Maar heb geen idee hoe dat soort dingen geregeld en beoordeeld worden :o
En anders pb je maar :(:)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 11:21

Shirley schreef:
Dat vind ik ook, hoor!
Maar heb geen idee hoe dat soort dingen geregeld en beoordeeld worden :o
En anders pb je maar :(:)

het is gewoon mijn geld, alleen de bewind zal wel mee kijken is dit echt nodig. en ik vraag nooit extra's want ja zit er niet voor niks in. maar dat maakt wel dat als ik iets echt nodig vind de bewind ook eerder zo iets heeft van nouja dan is het ook nodig. Je moet natuurlijk niet aan komen met ik wil een nieuwe dure fiets terwijl je fiets het nog prima doet. maar over het algemeen vind ze dit soort kosten geen probleem. Dus denk dat het kwa geld wel goed gaat komen. Hoop dat het met King ook mee valt en hij zich snel weer beter voelt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:23

Bedankt voor je uitleg.

En ja, dat is natuurlijk het allerbelangrijkste!
Beterschap :*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:41

Meestal doen ze daar niet moeilijk over hoor. Ken ook mensen die onder bewind stonden/staan en bij een ziek dier is het nooit een probleem.

En in feite mag je een dier ook geen medische zorg weigeren dan ben je voor de wet strafbaar. ;)

Gaat vast goedkomen. :(:)