Misschien beetje raar topic, maar ik ga het toch proberen..
Ik heb een voliere met parkieten, onanderen een oud koppeltje welke ik een goed tehuis heb gegeven. (8+)
Nou gaan wij in januari verhuizen en de nieuwe bewoners van ons huidige huis wouden de voliere niet overnemen, dus deze hebben wij verkocht.
Echter kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om dit oude koppel weg te doen, dus heb een kooi aangeschaft en ze in huis genomen.
We roepen 3 jaar "dit word birdies laatste winter, de oude opa is echt op.." en elke winter kwam hij fluitend door, echter nou is hij afgelopen week toch overleden
Hij is geschat zo'n 10 jaar geworden wat echt oud is, maar zijn vrouwtje welke nooit van zijn zijde geweken is, leeft nog wel, zij is ook al 8+,maar nog goed fit.
Ze zit alleen nog maar op de bodem sinds birdie overleden is en chiept ook niet meer
We willen proberen een vriendje voor haar te zoeken een oude man van 8+ (of 6+ als dat niet lukt) engels of Australische maakt niet uit.
Het mannetje mag uit een opvang komen, maar ooj particulier, als hij maar oud is en gezond.
Uiteraard, wanneer 1 van beide opnieuw overleid zullen wij weer opzoek gaan naar een nieuw maatje en zo. In deze cirkel Blijven zitten. Maar als wij op deze manier oudjes een fijne oude dag kunnen geven is ons dat helemaal waard!

en met avond eten moest hij echt in de kooi want de tafel was niet veilig. Aso was hij soms wel!