Mijn man (1m95 en struis gebouwd) heeft zijn handen vol aan haar als ze besluit dat die andere hond aan de overkant van de straat dringend van dichtbij bekeken moet worden, maar voor mij is het fysiek simpelweg onmogelijk om haar tegen te houden. Daarom durf ik eigenlijk niet goed in mn eentje met haar op pad, omdat als er wat zou gebeuren, ik niet kan garanderen dat ik haar bij mij kan houden.Ik kan me echter niet voorstellen dat ik de enige ben met zo'n reus en bijhorend probleem, dus ik ben benieuwd hoe dat er bij jullie aan toe gaat

Even tussen haakjes: alle basiscommando's zitten er goed in en worden regelmatig geoefend, maar op momenten dat ze afgeleid is, is het quasi onmogelijk om haar aandacht terug te vragen. Het is een duitse dog, en geen duitse herder, dus die will to please is zo'n beetje afwezig helaas.
Maak hier alsjeblieft geen "je bent een slechte baas want anders zou je via cursus X of gedragsgoeroe Y er wel voor zorgen dat je hond luistert" topic van. Ik ben gewoon oprecht benieuwd hoe andere mensen het aanpakken
), maar ik ken iemand die ook een enorme Duitse Dog heeft (70 kg
), en die is ook nog eens niet zo lief voor andere honden. Ze kan hem redelijk onder controle houden met een Halti. Geen idee of het wat voor je is, maar wie weet?
)