Hier even een vraagje over mijn Chihuahua x Pincher.

Even voorstellen:
Blue is nu een tijdje 1 jaar oud. Dit grijze monster heb ik meegenomen vanuit Curaçao. Het meest vrolijke (vervelend druk) hondje wat er is en heeft nooit een slecht humeur.
Nu het probleem:
Ik krijg Blue maar niet mooi op gewicht. Ze is nooit "vol" geweest en altijd wel een beetje schraal. Op het eiland was het volgens de dierenarts de bouw van haar en zal ze nooit een "dikkertje" worden.
DIT WAS IN EEN 'GOEDE' WEEK

Nu zijn we ongeveer 5 maanden terug in Nederland en blijf ik mijzelf maar ergeren aan haar gewicht.
-ruggengraatje zie je nu toch wel
-haar taille is ontzettend smal
-vacht word wat hard en dof
Hier maar weer een volledige check up gedaan bij de dierenarts. Daar was de uitslag van dat ze gezond is. Geen wormen (word netjes ontwormd), gebitje is goed en er was eigenlijk niks aan te merken op haar. En ook hier, "het zal geen dikkertje worden"
Maar om heel eerlijk te zijn. Er zit geen vet op mijn hond. Ik krijg van zoveel mensen opmerkingen dat ik mij er nog slechter door ga voelen (alsof ik slecht voor mijn hond zorg)
En voor Blue zelf, is dat ze het buiten zo koud heeft en dat ze de energie ook niet heeft om vet aan te maken en zichzelf warm te kunnen houden....Wat ik voer:
Ze heeft dag en nacht brok staan
Merk: Farmfood mini
Ze krijgt daarnaast ook 2 keer per dag vers vlees. Dat heb ik ook wel eens gevarieerd met blikvoer of zo nu en dan bakje rijst.
Haar brokken eet ze heel erg goed. Met het eten daar buiten is ze jammer genoeg wel eens erg kieskeurig....
Verder is Blue vrolijk, druk, gezond en is haar eetlust ook wel redelijk goed.
Nu de vraag aan jullie!
Wat raden jullie mij aan om toch wat vlees op haar botjes te krijgen? Of moet ik mij er maar bij neerleggen....
Alvast bedankt!

en de dierenarts ook.

).