Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_394-familial-sharpei-fever-(fsf).phpCitaat:De ziekte FSF is langzamerhand algemeen voorkomend aan het worden binnen het Shar-Pei-ras. Om verspreiding van de ziekte een halt toe te roepen zullen er vrij drastische maatregelen genomen moeten worden in termen van uitsluiting van de fokkerij van ouderdieren van lijders. Het gebrek is autosomaal recessief hetgeen ten eerste betekent dat er onzichtbare dragers zijn en tweede dat beide ouders van een lijder zulke dragers zijn (dus niet alleen maar 1 van de twee).
SandraVerl schreef:Ik was op zoek naar een reportage over de Cavalier king charles-spaniël die ik ooit zag, maar vind hem niet terug. Die reportage toonde hoe vernietigend inteelt voor een ras kan zijn.
SandraVerl schreef:Ik was op zoek naar een reportage over de Cavalier king charles-spaniël die ik ooit zag, maar vind hem niet terug. Die reportage toonde hoe vernietigend inteelt voor een ras kan zijn.

geerke schreef:interessant...er is tien dagen geleden een pup aan komen lopen,van 7 weken(onbegrijpelijk als je weet hoe ik woon,erg afgelegen op een berg)
Twee dagen later kwam de eigenaar de berg oplopen,pup was zijn moeder gevolgd en kwijt geraakt.Zodoende op het geluid van mijn andere 7 honden afgekomen.
Pup is een brouwsel van moeder die gedekt is door haar zoon.Geen idee of dit kwaad kan.
Pup is mega schattig husky kruising,absoluut geen ras.Nu 8 weken oud en blijft...
SandraVerl schreef:Inteelt veroorzaakt erfelijke aandoeningen en veel rassen zijn daardoor gewoon stuk. Ik zou zo'n pup nooit kopen.
eponine schreef:Nee, maar inteelt versterkt wel de genetische eigenschappen, dus ook de erfelijke aandoeningen. En aangezien beide ouderdieren nog geen twee zijn.. Moet je dat risico niet willen nemen. Volgens mijn vriendin zou dit nest echter wel een stamboom krijgen?