Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SandraVerl schreef:Als die kat enkel in de schuur opgesloten zit tot ie zich thuis voelt op het nieuwe adres en daarna gewoon mag ronddolen, zie ik het probleem niet echt. Mijn kat mag ook niet binnen en zijn lievelingsplek is de voorraadplaats naast de stal waar ook geen ramen zijn. Het grootste deel van de dag ligt hij daar op mijn paardenspullen te slapen.
BKonline schreef:Ik ken genoeg mensen waarbij de katten niet binnen mogen komen omdat de eigenaren ze puur zien als muizenvangers. De katten leven op stal of in de schuur. Ze krijgen drinken, brokjes en hebben een mandje. Ik zie het probleem niet.
Tamara_089 schreef:Ik heb op mijn wei kittens in het voerhok zitten hok is 3 bij 3 met krabpalen slaapplekjes... die komen nu ook niet buiten.. alleen even als ik er ben en het is nog licht anders ook niet. (Verschil is misschien wel dat ik van het voorjaar een luikje in de deur maak dat ze naar buiten kunnen het natuurgebied in...) kittens zijn t daar niet helemaal mee eens nu maar beter dit nu dan dat ze kapot gereden worden.
Misschien een idee om eens te vragen waarom die kat daar zit en niet naar buiten mag. Een gesprek kan nooit geen kwaad. Je weet nooit wat de rede is
lifaya schreef:Met de winter in aantocht zou ik wel even een gesprek aangaan met de buren... Ik neem aan dat het geen verwarmde schuur is en dan kan het in de nachten behoorlijk koud worden... Daar zal de dierenbescherming wellicht wel iets mee kunnen tegen die tijd, want dat is gewoon sneu.
Goof schreef:lifaya schreef:Met de winter in aantocht zou ik wel even een gesprek aangaan met de buren... Ik neem aan dat het geen verwarmde schuur is en dan kan het in de nachten behoorlijk koud worden... Daar zal de dierenbescherming wellicht wel iets mee kunnen tegen die tijd, want dat is gewoon sneu.
De kat zit droog en uit de wind, dus die temperatuur is helemaal geen probleem.
Het feit dat de kat alleen zit en niet buiten komt (dus geen beweging krijgt, energie kwijt kan, aandacht krijgt etc) vind ik wel heel erg.
lifaya schreef:Goof schreef:
De kat zit droog en uit de wind, dus die temperatuur is helemaal geen probleem.
Het feit dat de kat alleen zit en niet buiten komt (dus geen beweging krijgt, energie kwijt kan, aandacht krijgt etc) vind ik wel heel erg.
als het zon schuur is als ik heb is het vreselijk koud in de winter en vreselijk warm in de zomer. niet een gezonde leefsituatie voor een dier dat nietnaar buiten kan