muizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

muizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 18:34

Vanmorgen ontdekte ik dat de muis van mijn zoontje (10) was overleden.
Ik vond het zo sneu en bedenk weet je wat....ik ga gelijk naar de dierenwinkel en een nieuwe witte muis halen. Met een beetje mazzel ziet hij het verschil niet, dat scheelt weer een hoop verdriet. Hij had ze nog niet zo super lang en is zo gek met die muisjes.
Dus ik hopsa naar de dierenwinkel en duidelijk gezegd: het moet een witte meisjes muis zijn.
Dit omdat de andere twee die over zijn, ook twee meisjes zijn.

Kom ik thuis en zet hem bij de dames, en dat ging eigenlijk best goed. Af en toe gekeken en vond haar eigenlijk best over actief en maar achter de andere muisjes aanlopen.

Vanmiddag rond 15.15 toch nog maar eens kijken, jemig, wat sleept ze eigenlijk met de kont over de grond. De twijfel kwam, zou het een mannetje zijn? Op het moment dat ik me dat bedacht, zie ik hem boven op mijn andere muis kruipen.
Snel er uit gepakt....en eens even goed van achter bekeken. Even de dames bekeken en ik wist het zeker, dit is helemaal geen dame, maar een hitsige man met heel veel zin... :9

Terug naar de winkel met deze kerel. De verkoopster keek me aan en in volle overtuiging zegt ze me dat het echt geen man kan zijn. Ik laat hem van achter zien en zeg dat ik het gaatje mis...waarop ze me direct gelijk geeft. We hebben een andere uitgezocht uit een andere bak met kleurmuizen en mee genomen, nu wel gelijk onder de staart gekeken en overduidelijk een dame.

Wel gelijk op de bon laten schijven dat eventuele baby's terug bij hun gebracht. Ik ben benieuwd of ze in die vier uur tijd niet echt wat hebben gedaan. Ook een beetje dom van mezelf dat ik klakkeloos heb vertrouwd op de verkoopster. En mijn zoon....die ziet het wel helemaal zitten....in tegenstelling tot zijn moeder.

Mijn gejok, kwam dus gelijk uit omdat ik op stel en sprong terug wilde naar de winkel. Maar gelukkig was het jokken door hem gelijk vergeven, hij ziet het wel zitten, allemaal baby muisjes.

melody7

Re: muizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:44

Heel slordig van de winkel, ik hoop dat je muizen niet drachtig zijn maar het kan natuurlijk wel.

Heb je de muizen niet eerst op neutraal gebied gekoppeld, maar de nieuwe zo in de kooi gezet? Dan heb je geluk dat ze niet zijn gaan vechten..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 18:51

Nee, ik heb de aquarium lekker uit gesopt, en op de bibs van alle muisjes iets een geurtje gedaan....zodat ze allen het zelfde roken. En het leek prima te gaan....ahum zeg maar iets te goed.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:55

Hopelijk blijft het inderdaad goed gaan en heeft de man niet snel de dames gedekt! Dat het slordig is van de winkel lijkt me duidelijk, maar een gemiddelde dierenwinkel is niet altijd even deskundig en nauwkeurig helaas.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 19:22

Ik hoop ook niet dat hij gedekt heeft, mocht het toch zo zijn, kan ik gelukkig alle baby's er heen brengen.

Vond het wel een apart verhaal en kan er ook wel een beetje om lachen. Wilde het graag met jullie delen. Ik start bijna nooit een topic, heb ik ook eens een keer wat te vertellen :P

Ik wilde het "probleem" even snel oplossen. Zo zie je maar...als is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt zich wel.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:31

Ik vind t ook komisch :+
Je bedoelde het zo goed, pakt het zo uit... heerlijk. En leuk verteld ook :j
Hopelijk geen babies, hou ons maar op de hoogte...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:53

Haha, karma....je had beter niet gejokt...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:57

Hoe lang heeft de man er bij gezeten? In principe heeft een muis een cyclus van 5 dagen namelijk.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:06

Jaja, jokken leidt tot volle hokken!

Maar kunnen de drie damesmuizen ook goed met elkaar overweg?
De laatste zal sowieso wel drachtig zijn, gezien het beleid en de muizenkennis van de dierenwinkel :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:23

Bleef de dame ook zitten als ze gedekt werd?
Je kunt er inderdaad donder op zeggen dat je over 21 dagen een nest hebt. :P
Hier worden ze altijd eigenlijk vrijwel gelijk gedekt. (meeste nesten worden netjes 21/22 dagen na koppeling met de man geboren.)

Nog een kleine tip:
Volgende muisjes kun je misschien beter bij een fokker halen.
Die zijn een stuk tammer, een stuk gezonder en je krijgt goede uitleg/voorlichting. (mits het een goede fokker is natuurlijk.)

Dierenwinkelmuisjes zijn gekweekt als slangenvoer en een enkele heeft dan het geluk als huisdiertje aangeschaft te worden. Bij de leveranciers van de dierenwinkelknaagdieren. (ja echt leveranciers, je kan ze daar gewoon op aantal bestellen) wordt niet echt (zeg maar rustig echt niet) gekeken naar gezondheid en erfelijke gebreken.
Voor je zoontje ook een stuk leuker als hij leuke tamme muisjes heeft die ook nog eens een mooi poosje meegaan. (i.p.v. een paar weken/maanden uit de DW)

Als je iets wil weten of vragen hebt stuur dan gerust een PB :D
Vind het altijd leuk om mensen dingen over m'n hobby bij te brengen. ^^

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 08:54

Carr_friesje schreef:
Bleef de dame ook zitten als ze gedekt werd?
Je kunt er inderdaad donder op zeggen dat je over 21 dagen een nest hebt. :P
Hier worden ze altijd eigenlijk vrijwel gelijk gedekt. (meeste nesten worden netjes 21/22 dagen na koppeling met de man geboren.)

Nog een kleine tip:
Volgende muisjes kun je misschien beter bij een fokker halen.
Die zijn een stuk tammer, een stuk gezonder en je krijgt goede uitleg/voorlichting. (mits het een goede fokker is natuurlijk.)

Dierenwinkelmuisjes zijn gekweekt als slangenvoer en een enkele heeft dan het geluk als huisdiertje aangeschaft te worden. Bij de leveranciers van de dierenwinkelknaagdieren. (ja echt leveranciers, je kan ze daar gewoon op aantal bestellen) wordt niet echt (zeg maar rustig echt niet) gekeken naar gezondheid en erfelijke gebreken.
Voor je zoontje ook een stuk leuker als hij leuke tamme muisjes heeft die ook nog eens een mooi poosje meegaan. (i.p.v. een paar weken/maanden uit de DW)

Als je iets wil weten of vragen hebt stuur dan gerust een PB :D
Vind het altijd leuk om mensen dingen over m'n hobby bij te brengen. ^^

Ja de dame bleef met stil zitten met een lange rug en alle vier de pootjes op de grond. Normaal als ze zitten, hebben ze een beetje een bolle rug en houden ze de voorpootjes in de lucht. Ik ben toen wel gelijk met de hand de kooi in gegaan en rende ze beide de andere kant op. Dus of het gelukt is weet ik niet, maar ik weet natuurlijk niet of ze ook hebben "het" hebben gedaan in de 4 uurtjes voor afgaand.

De andere komen ook bij een kweker vandaan, waren afgekeurde muisjes. Ik dacht het probleem even snel op te lossen, door snel een andere witte muis te halen. De witte was gewoon een tam gemaakte voedermuis. Ik wilde snel zijn en de dierenwinkel was voor de hand liggend.

Mochten de dames zwanger zijn, dan zal ik dat hier melden en uiteraard misschien advies vragen, wat te doen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 09:15

Shirley schreef:
Jaja, jokken leidt tot volle hokken!

Maar kunnen de drie damesmuizen ook goed met elkaar overweg?
De laatste zal sowieso wel drachtig zijn, gezien het beleid en de muizenkennis van de dierenwinkel :D

Daar had ik ook al aan gedacht, maar toch maar de gok genomen. Deze laatste kwam uit de hokjes uit de winkel, de witte kwamen van achter. Die stonden daar ik kweekbakken te wachten op iemand die ze koopt om te voeren aan slangen e.d.

Vanmorgen lagen ze alle drie samen in het huisje. Dus lijkt heel goed te gaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:54

We horen het wel als het zo ver is *\o/* Afbeelding

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 12:21

Nu een kleine ander halve week verder, ik begin te twijfelen of één muis zwanger is. Ze lijkt wat ronder en voller te worden, maar niet extreem. Echt een buik is het (nog) niet. Het lijkt meer dat de buik wat ronder is bij de grond dan aan de zijkanten. Iemand enig idee hoe rond de buik zou moeten zijn op bijna de helft van de zwangerschap?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 12:22

p.s ik zal vanmiddag even een foto maken, dan mogen jullie wel gokken of madam kindjes krijgt of niet.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 13:26

sorry, de foto komt morgen avond of vrijdag, ik heb mijn camera bij mijn ouders laten liggen :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:27

Ik kan wel een vergelijkingsfoto voor je maken? Heb een paar dames zitten die dragend zijn.. :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 13:51

o ja zou je dat willen doen? De muis zou op vrijdag 4 december waarschijnlijk zijn gedekt.
Dus nu zo'n 12 dagen zwanger zijn als ze gedekt zou zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:52

Zal eens een foto maken :P
Geen probleem hoor :)

Edit;
Makkelijker gezegd dan gedaan haha. Deze muis kan vanaf 1 dec gedekt zijn. Vanaf 1 dec zit de man er bij namelijk

Afbeelding

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:23

12 dagen zal je er nog niet zo heel veel aan zien. (tenzij het een kleine muis is haha)
Als ze echt drachtig is zal je het vanaf een dag of 14/17 echt beginnen te zien als bobbeltjes langs haar flanken.

Ik weeg mijn dames hier altijd voor ze bij de man gaan, en dan na een week ga ik ze elke dag wegen. Zo heb je snel in de gaten of ze drachtig zijn.
Al gaat dat bij een oepsnestje natuurlijk niet vanaf het begin. Maar je kunt nu nog wel beginnen met elke dag wegen. Als ze elke dag 1/2g aankomt kun je er vanuit gaan dat ze drachtig is.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 14:27

De foto lijkt wel een beetje op mijn muis, het zelfde ronding van onder de buik.

Ze heeft een volle zuster bij haar en daar vergelijk ik haar mee, die lijkt een minder bolle buik van onder te hebben. Maar als het nog niet te zien is met deze draagtijd zal ik het wel tussen mijn oren zitten.

Ik ga in ieder geval even wegen, dat is ook een super tip. Bedankt

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 21:23

Vrijdag zou ze moeten bevallen als ze zwanger zou zijn, maar ik denk dat het gelukkig goed is gegaan.
Ze is wel een volle stevige muis, maar ik denk niet dat ze zwanger is. Ze lijkt niet echt aan te komen, het voordeel is wel van het vaak wegen en kijken, dat ze van tam naar mega tam is gegaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:55

Dat is wel ideaal inderdaad!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:07

Vraag me toch af uit welke dierenwinkel de muis komt?? Toevallig uit Rotterdam?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:21

Een volle, stevige muis <3