Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
slimmerik schreef:En jij denkt dat die zgn. "particulier" er niet aan verdiend?? Als jij niet bij een broodfokker terecht wilt komen dan moet je het gewoon spelen bij de rasvereniging. Maar ja.... dan betaal je ook een eerlijke prijs voor je pup....
Het feit dat je de hond meteen kon inladen zegt al genoeg over het type verkoper. En je hebt met je pup inderdaad de broodfok gedeeltelijk in stand gehouden.
Dat ie gezond is, is mooi meegenomen inderdaad.
amies100 schreef:slimmerik schreef:En jij denkt dat die zgn. "particulier" er niet aan verdiend?? Als jij niet bij een broodfokker terecht wilt komen dan moet je het gewoon spelen bij de rasvereniging. Maar ja.... dan betaal je ook een eerlijke prijs voor je pup....
Het feit dat je de hond meteen kon inladen zegt al genoeg over het type verkoper. En je hebt met je pup inderdaad de broodfok gedeeltelijk in stand gehouden.
Dat je de pup meteen kunt meenemen wil niets zeggen of iemand een broodfokker is, wat een onzin. Op heel veel plaatsen krijg je meteen je pup mee....
Er zijn bijna geen fokkers die het nieuwe adres van hun pup gaan controleren....
amies100 schreef:bslimmerik schreef:En jij denkt dat die zgn. "particulier" er niet aan verdiend?? Als jij niet bij een broodfokker terecht wilt komen dan moet je het gewoon spelen bij de rasvereniging. Maar ja.... dan betaal je ook een eerlijke prijs voor je pup....
Dat je de pup meteen kunt meenemen wil niets zeggen of iemand een broodfokker is, wat een onzin. Op heel veel plaatsen krijg je meteen je pup mee....
Er zijn bijna geen fokkers die het nieuwe adres van hun pup gaan controleren....
slimmerik schreef:In mijn ogen ben je geen goede fokker als je je pups aan iedere betalende voorbijganger meegeeft.
slimmerik schreef:Zgn. laatste uit het nest dus waar ze ook aan willen verdienen. Melden bij de rasvereniging zou ik zeggen. En kampioenshonden??? Rijtje bekers à 2,50 op de kast? Daar trap je toch niet in?
En vergeet niet dat iedere goede fokker adviseert om de eerst volgende dag je pup bij je eigen DA te laten keuren. Heb zelfs een keer bij een DA een pup gekocht. Die me echt op het hart drukte ook bij mijn eigen DA langs te gaan om te laten keuren. Heb ik ook echt gedaan.
corine1981 schreef:Tsja, smaken verschillen.
Het is ook maar net hoe de fokkers erin staan. Ik hou meer van betrokken fokkers en vind het leuk er contact mee te houden. Wat nog steeds niet inhoudt dat zij voor mij bepalen wat ik wel en niet mag met mijn hond.
Maar wanneer je een zgn rashond ver onder de prijs koopt en zomaar mee krijgt valt het m.i. toch meer onder broodfok, pretnest of niet.
elenaMM77 schreef:maar je geeft aan dat de criteria voor jou zijn dat er geld gevraagd wordt, ruim onder de normale rasprijs, en/of dat mensen niet tig keer langs hoeven te komen..
ik geef alleen aan dat het niet altijd zo zwart wit is en/of hoeft te zijn..
broodfokkers worden idd in mijn ogen vooral in stand gehouden door mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en willens en wetens een 'zielig' geval willen redden zodat ze een 'excuus' hebben om daar een pup te halen.