Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Er is een nieuw merk, Bravecto, dit is een tabletje dat je aan je hond geeft en 3 maanden werkt tegen vlooien. Op het moment dat je hond gebeten wordt door de vlo is deze binnen 3u dood. Dit zorgt ervoor dat de cyclus van vlo > eitjes leggen > larve > vlo doorbroken wordt.
GrumpyCat schreef:Bedankt! Die Seresto band ziet er ook niet slecht uit, maar is het sterk genoeg vraag ik mij dan af.. en hoe giftig is het? Er loopt hier regelmatig een jong kind in huis die de hond graag aait, zou dit niet schadelijk zijn voor zijn gezondheid?
Citaat:De halsband met een werkingsduur tot 8 maanden geeft continu een lage dosering van de werkzame stoffen imidacloprid en flumethrine
Citaat:Wanneer mag ik de Seresto halsband niet gebruiken?
Het gebruik van de Seresto wordt afgeraden bij pups jonger dan 7 weken en kittens jonger dan 10 weken. Ook het gebruik bij drachtige of lacterende dieren is wordt niet aanbevolen. Bij gebruik in een omgeving met kinderen is het belangrijk erop te letten dat de halsband niet aangeraakt wordt; dit kan huidklachten veroorzaken.
Valerie93 schreef:Zou voor de zekerheid ook een keertje een wormenkuur doen bij de hond.
Heb vaker gehoord dat vlooien en wormen een verband met elkaar hebben.
Misschien een allergie, waardoor je het eerder merkt? Kan vanalles zijn denk ik.