Kat wil niet op de kattenbak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lotje_elmo

Kat wil niet op de kattenbak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 17:47

Het is heel triest...

Ik heb mijn kitten nu al best lang (sinds 2 oktober) en hij heeft altijd in een bench gezeten met kattenbak en eten en drinken erin. De bench was in een woord HUGE. hij nam zoveel ruimte in beslag dat ik besloten heb om hem in het trappenhuis te zetten. Dit ging allemaal goed. (Toen had hij nog een open kattenbak) Alleen die kattenbak werd te klein. Nu heb ik een grotere maar wel een dichte... Hij graaft en ruikt maar poept of plast niet... Als ik hem dan toch op zijn kleine zet doet hij het wel. Het is niet dat hij het buiten de kattenbak doet want hij is súper zindelijk. (4 uur in de auto) Maar ik ben bang dat hij dat ooit wel gaat doen...

Heeft iemand tips?

Goof

Re: Kat wil niet op de kattenbak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:49

En je kat woont nog steeds in de bench???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:50

Begrijp ik het nou verkeerd of zit hij de hele dag in de bench?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:50

Blaastontsteking?
Niet Fijn grit?
Twee kattenbakken per kat is de norm.

Leeft ze altijd in de banch? Dan is dat idd triest

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:54

Denk ik nu te simpel dat je misschien de grote bak ook gewoon open moet hebben? Want bij de kleine, die dus open is, gaat ie er wel op...

Ik ben ook benieuwd hoeveel je kat in de bench zit.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:57

djinnie schreef:
Denk ik nu te simpel dat je misschien de grote bak ook gewoon open moet hebben? Want bij de kleine, die dus open is, gaat ie er wel op...

Ik ben ook benieuwd hoeveel je kat in de bench zit.

Ga mee hierin, haal de bovenkant er eens af :j

En ik mag hopen dat ik het verkeerd heb begrepen, maar zit je kat áltijd in de bench?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:57

Paar druppels valeriaan op het grit doet wonderen!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:58

Sommige katten doen het nooit op een dichte bak helaas.

Verder ga ik mee met de rest, ik hoop toch niet dat jij je kat veel opsluit in een bench? Die dieren hebben uitdaging en ruimte nodig, zelfs een giga bench is veel te klein.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:58

Alle twee de bakken neerzetten naast elkaar en allebei open maken en laten. En je had van de bench (waarom zat hij daar eigenlijk in?) beter kunnen overschakelen naar een iets grotere ruimte in plaats van direct alle ruimte. Je kan het beter in stapjes doen.

En zorgen dat je fijn grit hebt zonder geur. Dus ook zonder parfum die zorgt dat je geen poep en plas ruikt.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 10:56

Nee, tuurlijk zit hij niet altijd in de bench! alleen snachts. en we hebben een keer een camera neergezet om te kijken wat hij dan deed en hij sliep alleenmaar... :')
Voor derest ook als wij er niet zijn. (Dit is bijna nooit. Moeder werkt onregelmatig vader ook ik heb bijna iedere maand ander rooster en mijn zus zit op de universiteit dus sommige dagen vrij) er is bijna altijd wel iemand thuis.

We hebben de bench weggedaan en hem in de woonkamer laten lopen dit ging allemaal goed. Alleen begon hij te graven en gooide hij al het grind uit zijn bak. Nu heb ik een grotere en dichte bak gekocht. en daar wil hij dus niet op. een open bak is dus geen optie want dan kan ik achter hem aan blijven lopen met stofzuiger...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:00

Misschien vragen naar de bekende weg, maar heb je wat grit uit de oude bak in de nieuwe gedaan? Dat wil nog wel eens helpen. Wat ook kan helpen is de nieuwe bak uitspoelen met bleek. Ik weet niet waarom, maar die lucht vinden katten prettig om de behoefte bij te doen (serieus, wordt in het pension waar ik hielp standaard gedaan). Wat ook kan helpen is voorlopig even een open bak neer te zetten, en later de kap zonder flapje te plaatsen. Dan went ze er rustig aan.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:01

Katten die veel slapen doen dat niet uit weelde, maar uit verveling. Dit gaat compleet tegen hun natuur in en de stress loopt enorm hoog op. Ze uiten dit niet door te flippen, maar door te gaan slapen. Kortom, bench eruit en een paar grote open schone kattenbakken neerzetten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:02

Om te beginnen bench de deur uit. Een kat is niet gemaakt om opgesloten te worden. Het zijn juist nachtdieren. Je hebt toch geen kat gekocht om hem bewust in een bench te doen? Arm ding.

Klepje open en laten lopen. En dan stofzuig je maar een keer extra, so what als ie toch zijn behoefte doet?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:07

Meneer hier gaat niet op een bak met klepje.. Dichte bak is prima. Maar dat klepje moet eruit..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:07

Een kat in de bench 's nachts? :oo
Katten zijn nachtdieren!! Natuurlijk slaapt hij heel de tijd, wat moet de kat anders? Een boek lezen?
Ik kan hier echt niet bij!

Verder, twee open kattenbakken en bench de deur uit. Ben heel benieuwd hoe het dan gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:11

lotje_elmo schreef:
Nee, tuurlijk zit hij niet altijd in de bench! alleen snachts. en we hebben een keer een camera neergezet om te kijken wat hij dan deed en hij sliep alleenmaar... :')

Katten zijn nachtdieren dus als hij alleen maar slaapt in die bench is |( achter het bericht beter op z'n plaats...
Doe die bench alsjeblieft weg, dat is echt GEEN plek voor een kat.

Tip mbt de kattenbak: gooi het GEBRUIKTE grit uit zijn kleine bakje in de grote kattenbak en haal het luikje weg. Als hij zijn eigen plasluchtje er in ruikt, valt het kwartje sneller.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 11:14

sorry, maar wij zijn geen kattenmensen en de dierenarts had het geadviseerd... Dus ja dan gaan wij daar niet tegen in... ik wist serieus niet dat het zo slecht was. de bench is nu al 2 weken de deur uit...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:16

katten kunnen best in de bench. Maar niet 24 uur per dag. Ze hebben net zoals de meeste dieren beweging nodig. In dierenpensions en asiels zitten katten toch ook in de bench, en dat 24 uur per dag. En dan kan het ook. Ik zal het niet aanraden voor een dier want het is geen leuk leven. Maar over die paar uur op een dag moet men niet zeuren.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:16

Sommige katten moeten net iets langer wennen aan verandering. Je hebt nu een nieuwe bak op een nieuwe plek met een kap erop waardoor de kat niet meer om zich heen kan kijken of alles wel goed gaat. Ik zou even drie stappen terug doen en de nieuwe bak open neerzetten op de plek van de oude. Laat hem daar eens een dag of wat staan en verplaats hem dan naar de nieuwe plek (of, als daar veel ruimte tussenzit desnoods in meerdere stappen steeds een stukje verder). Als dat allemaal goed gaat kan de kap erop maar laat de klep nog even weg. Gaat dat al een paar dagen fantastisch? Mooi, dan kun je het nu proberen met klep. Ik ga ervanuit dat je wel hetzelfde grit gebruikt als hiervoor?

En ja dat kost je een paar extra dagen stofzuigen. Maar goed nieuws, stofzuigen is over het algemeen het minst erge van kittens, verder verliezen ze haar en mollen ze in hoog tempo je mooie spulletjes. Ze worden niet opgevoed geboren maar dat maakt ze gelukkig over het algemeen niet minder leuk :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:17

Waar is hij nu dan 's nachts?

Denk dat de tips voor de kattenbak meer dan voldoende zijn om het probleem op te lossen.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 11:19

Roosch schreef:
Waar is hij nu dan 's nachts?

Denk dat de tips voor de kattenbak meer dan voldoende zijn om het probleem op te lossen.

In het trappenhuis
dat betekend de gang, de overloop, de zolder met al zijn spulletjes, mijn kamer, en de trappen

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:24

eerst zeg je dat dat arme beest al die tijd in de bench zit,
en als iedereen over je heen valt,
is ie ineens los ?
en s nachts in de bench, en als iedereen weg is,
en dan is ineens de bench al 14 dagen weg..
:x

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:26

De moraalridders van bokt weer in actie. En ik vroeg me af waarom ik 4 jaar lang niet heb gebokt... Kom op, meiske is 13 en dacht dat ze het juiste deed voor het beestje. Ik denk dat het wel duidelijk is dat daar de meningen over verschillen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:27

Freggle_Edge schreef:
Katten die veel slapen doen dat niet uit weelde, maar uit verveling. Dit gaat compleet tegen hun natuur in en de stress loopt enorm hoog op. Ze uiten dit niet door te flippen, maar door te gaan slapen. Kortom, bench eruit en een paar grote open schone kattenbakken neerzetten.

Nou dan zijn die van mij doodongelukkig en vervelen zich een ongeluk. Die slapen namelijk de hele dag.
Katten staan er om bekend dat ze hele dagen kunnen luieren en slapen. Dit gaat dus echt niet op.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:34

Mijn kat wil ook niet op een kattenbak met deksel, hij vindt dat eng. Helaas is hij wel een fanatieke graver, dus elke keer een flinke bende. Nu hebben we een open bak met een hoge rand gekocht. Kat blij want geen deksel, wij blij want minder grit door het huis. :)

Deze hebben wij hier nu staan:
http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenb ... nbak/50733
Laatst bijgewerkt door Flew op 21-11-15 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt