Op pootje van pup gestaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Op pootje van pup gestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 17:04

Hallo,

Mijn zus is daarjuist op het pootje van onze puppy gaan staan. -:(-
Hij jankte echt heel hard, kreeg hem met moeite getroost en als ik hem dan weer op de grond zette, jankte hij weer en mankte hij erg hard. ;(
Als hij gewoon stilstaat, wilt hij niet op zijn pootje steunen. Als hij loopt, dan vermijdt hij dat pootje. Hij loopt ook liever gewoon niet, gaat meestal zitten of liggen.

We hebben de pup pas een maand en ik weet niet wat ik nu moet doen... Hij is nu in zijn bench gaan liggen en is aan het slapen, maar moet ik er mee naar de dierenarts? Ik mag wel aan het pootje komen, hij trekt niet weg oid.

Alvast bedankt voor de antwoorden...

Werecat

Re: Op pootje van pup gestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:05

Als je niet weet wat je moet doen, zou ik sowieso voor de zekerheid de dierenarts bellen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:05

Ik weet dat puppys zich heel goed aan kunnen stellen. Ik zou even kijken of je het pootje nog in alle richtingen kan bewegen. En als jij denkt dat het niet goed zit, zou ik even naar de dierenarts gaan :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:06

Goh doe eens wild en bel de dierenarts bij twijfel. Sterkte. :)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:06

Even afwachten, als hij zometeen wakker wordt en weer rond gaat wandelen is er een vrij grote kans dat ie gewoon normaal loopt.
Doet 'ie dat niet, zou ik de DA bellen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:07

Niet troosten, beestje snapt dat toch niet.
Gewoon even afwachten en als het niet beter word de dierenarts bellen. Lijkt me niet zo ingewikkeld eigenlijk :o

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:07

Ik zou ook even afwachten tot hij weer wakker is. Mocht hij dan nog steeds zo manken even de DA bellen. :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:08

Voor advies zou je altijd de DA kunnen bellen. Voor nu zou ik het nog even aankijken hoe hij straks is als ie wakker wordt :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:10

Zou het nog even aankijken. Pups hebben zo'n lage pijngrens. Kan best dat ie het vergeten is als ie wakker wordt. Mankt ie nog erg, dan naar de dierenarts.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:11

je zusje heeft dat vast niet expres gedaan :p dus dat boos mannetje lijkt me overbodig.
Ik zou het gewon nog een urutje in de aten houden, en dan naar de dierenarts als hij nog mankt of als hij zich anders gedraagd

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 17:22

Zoe_97 schreef:
je zusje heeft dat vast niet expres gedaan :p dus dat boos mannetje lijkt me overbodig.
Ik zou het gewon nog een urutje in de aten houden, en dan naar de dierenarts als hij nog mankt of als hij zich anders gedraagd

Wss niet, maar het is bij haar al meerdere keren voorgevallen. Ze weet ondertussen al wel dat hij heel enthousiast komt aanlopen als je binnenkomt, maar ze let er gewoon niet op en loopt door. Vandaar dat boze mannetje...
Die eerdere keren piepte hij wel maar dat was gewoon 1 piep en klaar. Daarmee dat ik nu best ongerust ben...

Maar ik ga dan even kijken hoe hij loopt na zijn dutje. Alvast bedankt voor de reacties...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:25

Oeps, kan gebeuren. wat voor een pup is het?
Ik zou er even niet te veel aandacht aan besteden en kijken hoe de pup straks reageert

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 17:26

Het is een dwergkeesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:26

Ik zou inderdaad even kijken wat hij doet als hij wakker is.
Heb je zijn teentjes ook gevoeld? Als hij verder niet reageert zou dat nog gevoelig kunnen zijn.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:27

Ik zou inderdaad ook even afwachten tot hij wakker is, kijken hoe hij zich gedraagt en of hij goed loopt.

Wat je zusje betreft.. Tja, kan gebeuren, maar een hondje moet ook leren voor je opzij te gaan en niet je weg te blokkeren ;) Hij leert het nu alleen op een iets pijnlijkere manier.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:29

Als ik ergens aan twijfel bel ik gewoon de da. Advies is altijd gratis ;)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:31

Ik ben ooit een keer helemaal boven op onze boomer pup gestaan :') Dacht waar is ie toch? Zet een stap en er kom een gekrijs onderweg.
Maar ze heefwer nooit last van gehad. Als ze echt niet op haar pootje wilt staan als ze wakker word zou ik de DA even bellen voor informatie. En anders zou het wel iets meevallen :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:36

vaak is het trouwens helemaal niet ernstig. Mijn moeder heeft ene keer bovenop mijn kitten gestaan (beestje rent dan ook voor iedereen zijn voeten in). Ze bleek een gekneusd rugje maar te hebben, volgende dag rnede ze weer vrolijk voor iedereen zijn voeten in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:40

kevinsky schreef:
Ik ben ooit een keer helemaal boven op onze boomer pup gestaan :') Dacht waar is ie toch? Zet een stap en er kom een gekrijs onderweg.
Maar ze heefwer nooit last van gehad. Als ze echt niet op haar pootje wilt staan als ze wakker word zou ik de DA even bellen voor informatie. En anders zou het wel iets meevallen :j

Zo heb ik ooit een pup tussen de deur gehad.. Niet hard gelukkig maar ik moest nog even wennen aan een inimini hondje..
Hij heeft er ook niks aan over gehouden gelukkig.
Ik sta nu nog wel eens per ongeluk op een pootje, kan gebeuren als ze er 'ineens' staan.. Aan de andere kant laten ze mij ook wel eens struikelen en ben ik laatst nog tegen de muur aan gevallen omdat ze me ineens te dichtbij voorbij renden en ik m'n voet niet meer kwijt kon dus het gebeurd hier wel eens van beide kanten, altijd zonder letsel gelukkig.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:44

Hmm 60 kg bijv op een iel pootje kan best wel eens flinke schade toebrengen. Ik zou het persoonlijk niet te lang aankijken.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:46

Gewoon even aankijken. Als je er aan mag zitten zal het wel meevallen hoor. Dwergkeesjes zijn den kei in aanstellen en een puppy 'troosten' helpt dat ook nog even een level omhoog. Het beste negeer je het volledig en doe je alsof er niks gebeurd is.

Als het pootje dik wordt, hij eraan gaat bijten of als hij erg timide wordt zou ik de DA bellen maar zolang hij alleen wat mankt even te tijd geven aan zijn lichaam om het zelf op te lossen. Puppy's genezen snel dus als het een kneuzing is dan is het snel weer beter.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:48

Naar de dierenarts ermee. Onze hond (toen nog puppy) kreeg is haar moeder op haar gevallen en toen had puppy ook haar poot gebroken.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 18:27

Hij liep na zijn dutje nog steeds slecht. Wou zelfs niet graag uit zijn bench komen en ging vooral zitten.
Ik heb gebeld en ik mocht langskomen. We moesten sowieso op zaterdag gaan voor zijn inspuiting, dus die heeft hij ook gelijk gekregen.
DA kwam aan zijn elleboog en hij piepte heel hard dus die is gekneusd. Gebroken dacht hij niet maar hij heeft wel pijnstilling en daarna moet het beter zijn.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:43

Agos.. let er nu dan wel op dat hij niet onwijs druk gaat doen. Want dan duurt t alleen maar langer dat genezen. Hoop dat je zus nu ook iets beter leert kijken. Foutjes gebeuren nu eenmaal. Maar keer op keer.. dan misschien pupsel weghouden bij mensen die binnen komen of zo. Ik heb 4 van die kleine dingen lopen en heus, soms bowlen we er ook mee. (niet echt natuurlijk) maar dat je er per ongeluk 1 weg zwiept met je voet. Een pup moet leren jullie in de gaten te houden. Maar dat moet ie leren. Juist niet ontwijken maar schuifelend over de grond en hem/haar weg duwen. Juist niet stil gaan staan of iets. Wijs het beestje erop dat hij aan de kant moet. Is beter voor nu en later! Geef m maar een knuffel!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:58

magda_90 schreef:
Goh doe eens wild en bel de dierenarts bij twijfel. Sterkte. :)

Ga naar de da of laat hem met rust.
Wat betreft deze pup, gewoon even aankijken, klinkt als enigszins gekneusd. En zelfs als er wat meer aan de hand is is even afwachten geen probleem.