rhodesian ridgeback

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annem84

rhodesian ridgeback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:15

Mijn vriend en ik zijn er over aan het denken om een rhodesian ridgeback pup te nemen. We hebben absoluut geen haast en willen ons eerst goed verdiepen. Dus ik ben dan ook op zoek naar bruikbare tips, ervaringen en eventueel goede fokkers om eens te gaan kijken.

Over ons, we wonen in een tussenwoning met tuin in een groene buurt met veel uitlaat mogelijkheden.
We werken beide 36 uur. Ik gewoon kantoortijden van 8 tot 5 en het weekend vrij.
mijn vriend is om de week het weekend vrij en elke maandag ook. Verder werkt hij voornamelijk van 2 tot 23:00 uur. Dus we overlappen elkaar mooi zodat we nooit beide lang van huis zijn.

Daarnaast wil ik op zaterdag naar puppycursus gaan.

We zijn beide opgegroeid met honden bij onze ouders en weten dus wel al wat over het houden van honden. Al zijn we ons bewust dat een ridgeback wel een moeilijker karakter heeft dan een labrador.

Ook hebben we al wel en kat in huis dus ook hoor ik graag ervaringen over de omgang met andere huisdieren. Bij jij ouder thuis hebben we ook altijd een hond en kat gehad, de kat was de baas maar verder was dat geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Annem84 op 16-11-15 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Re: rhodesian ridgeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:20

Hier al 15 jaar met ridgebacks in haar leven <3. Wereldhonden, stuk voor stuk.

Even een stipje, zal later uitgebreider reageren.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 22:33

Ok super! Ik ben heel benieuwd naar je ervaring :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:25

Het zijn de honden van mijn ouders hoor.

Heel wat jaartjes geleden wilden mijn ouders ein-de-lijk een hond en het werd een ridgeback. Ik hartstikke teleurgesteld, want ik kon ze niet en mijn droomhond was een rottweiler. Mijn vader met zijn zuid afrikaanse gekke genen weer, dacht ik...

Echt.. Wat een wereldras!

Ze begonnen er met eentje, toen die overleden was kwam er een andere en daar is een tweede bij gekomen. Alle 3 van dezelfde fokker, alle drie totáál anders qua karakter. De eerste was een goedsulletje eerste klas, waar wij waren, was de hond. Op stal was het nooit zoeken naar je hond, want die zat eigenlijk altijd op max 2 meter afstand. Vriendelijk tegen paarden, (stal)katten, andere honden, eigenlijk alles. Alleen naar mensen toe was hij afstandelijk. Je mocht hem aaien hoor en knuffelen, maar hij liet andere mensen eigenlijk nooit echt toe in zijn leventje. Op twee mensen (buiten ons gezin) na. Wel heel bijzonder om dat te zien.

De tweede is echt een stoere bink. Breed, donker, grof, prachtbeest. Door hem hebben we geleerd dat ridgebacks ook kunnen blaffen :+. Als mijn moeder alleen is en ik (of iemand) komt er 's avonds een bakkie doen, slaat hij aan. Niet lang, gewoon 1 korte, diepe blaf om te laten weten dat hij er ook nog is en dat niemand aan vrouwtje hoeft te komen. Als hij bij mij is, is hij ook zo. Als mijn vader alleen is oid, dan weer totaal niet. Geen allemansvriendje, geen knuffelaar. Maar absoluut hartstikke lief en echt niet gemeen of wat dan ook. Hij zal alleen niet zomaar op iemand af gaan. Is gek op katten die hij kent, katten die hij niet kent vindt hij erg leuk om schrik aan te jagen. In het bos zijn neus achterna lopen is zijn grote hobby. Die van ons wat minder :'). Naar ons toe een vreselijk vriendelijk beest met een klein hartje. Naar andere mensen toe een imposant dier. Jachtinstinct erg goed aanwezig. Ik heb konijnen in de tuin en die zitten afgeschermd, maar durf hem echt niet alleen los in de andere kant van de tuin te laten :n. Als ik erbij ben, is hij een en al gefixeerd op de konijnen. Ga de gok gewoon maar niet aan. Misschien is hij wel hartstikke lief met ze, geen idee hoor. Maar durf het niet aan. Naar andere honden toe over het algemeen totaal geen problemen, alleen 's avonds aan de lijn is hij een stuk meer waaks. Is wel altijd heel erg enthousiast naar andere honden toe in losloopgebieden en omdat hij dus behoorlijk flink is, vinden niet alle andere honden zijn vrolijke lompigheid leuk. Maar verder dan een snauw van de andere hond is het eigenlijk nog nooit gekomen.

En de jongste... Sja, dat is een allemansvriendje, ligt liever op of in je dan ergens anders, knuffelkont eerste klas. Niet alleen met het gezin, maar met alles en iedereen die ook maar een glimp aandacht geeft. Deur op een kier? Meneer wurmt zich erdoor als je even niet oplet en vermaakt zich buiten prima. Totaal niet waaks aangelegd, wel heel erg op de voet van zijn "grote broer". Ziet grote broer iets uit het raam en gaat zijn staart waaks omhoog? Dan gaat die kleine dat ook doen. Alleen dan kwispelend _O-. Jachtinstinct kent hij niet. Ja, als broer wat ziet, rent hij er vrolijk mee naartoe. De konijnen in mijn tuin? Leuk, knuffelbeertjes!

Alle drie de honden zijn gewend aan huizen met katten, zij zijn allemaal later gekomen dan de katten. Toen ik op mezelf ging, nam ik een kitten voor mijn oudere kat (die oudere kon hij) en wilde heel lief komen snuffelen. Kitten was het er niet mee eens en ging in spuug-stand. Hond was helemaal beduusd :'). Zijn na een paar weken hele grote vriendjes geworden.

Dus ja...Totáál andere honden dus. Toch stuk voor stuk allemaal een hart van goud en ook echt wel met vergelijkbare punten. Ze hebben wel flink beweging nodig, met 4x een blokje om ga je ze niet blij maken. Maar zo te lezen met jullie werkschema's moet dat helemaal goed komen.

Fokker zal ik even per PB sturen.

Leuk hoor, je gaat er echt een hele leuke hond aan hebben! Heb je al enig idee wanneer een beetje?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 23:51

Dank je voor je uitgebreide antwoord en je pb-tje! Klinkt echt super als ik je zo hoor. Ook bijzonder om te horen dat ze zoveel qua karakter kunnen verschillen. Hoe gaan ze om met grote dieren zoals paarden? Heb mijn paard niet aan huis, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als hij ook mee naar stal zou kunnen.

Ik wil eerst een wat rassendagen (als die er zijn) of evenemente/keuringen of iets dergelijks bezoeken. We hebben ook absoluut geen haast. Dus op welke termijn durf ik nog niet te zeggen. Ik denk ergens komend jaar of zo. Maar ik hou je op de hoogte hoor. En ik zal ook eens met mijn vriend overleggen om eens bij de fokker die je per pb stuurde te gaan kijken. Al is dat natuurlijk wel gevaarlijk, voor je het weet ben ik verkocht haha.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:02

Hier ook inmiddels al de 2e ridgeback. Net als bij Yv_ allebei heel verschillend. De eerste was een echte alpha hond. Groot, breed en waaks. Mij en mijn vriend accepteerde hij nog, maar afstandelijk en waaks naar de rest. Als de poort per ongeluk open stond, glipte hij weg. Jachtinstinct en kon ook moeilijk los lopen. De tweede is veel socialer, niet waaks en kwispelen als er mensen komen. Luistert goed, wat onderdaniger. Ook heel fijn en makkelijk. Kan nog los in bos, konijnen boeien hem niet.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:04

Afbeelding

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:28

Ik heb er ook één. Wereldbeest. Alles is leuk. Dieren zijn leuk maar mensen, die zijn nóg leuker. Kan prima alleen zijn, loopt waar het mag altijd los, waaksheid begint een beetje te komen maar ben net verhuisd dus kan daar ook mee te maken hebben. Hij zit heel de dag voor het raam of buiten bij het hek te koekeloeren. We moesten laatst even weg, had hem op stal gelaten voor het eerst met nog een andere hond. Yaro zat buiten voor het hek toen we weg gingen. Drie uur later kwamen we terug, zat hij er nog steeds. Sukkel! Zeik nat van de regen.

Ik heb hem uit Duitsland gehaald. Het is echt m'n aller, allerbeste maat en ondanks dat hij geen moment van m'n zijde wijkt (zelfs als ik op 't paard zit blijft hij bij het hek zitten) kan hij ook rustig een aantal uren alleen zijn. Hij is nu bijna een jaar. Ik heb geprobeerd de foto's beperkt te houden hahaha. Hij ligt op dit moment heerlijk hoofd aan hoofd naast me in bed :D (bij gebrek aan beter... :+ :') ) Moet ik nog vertellen dat het topbeesten zijn :D?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:36

Toevallig heb ik mij vandaag op de wachtlijst laten zetten voor een pup. Dus ik ga even meelezen. :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:01

Mooie hond fokkertje! Waar komt-ie vandaan?

Haha die foto's van jou Nienke! Dat is echt precies zo als onze eerste :)).

Leuk Stoof, waar sta je op de wachtlijst? Is de lijst lang?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:10

Super leuk om al die verhalen over jullie honden te lezen! Stiekem ben ik helemaal verliefd geworden op het ras, maar het zal nog wel even duren voordat er bij ons een kan komen. Moet eerst mijn man nog overtuigen die geen honden gewend is.
Hoe zit het qua mentale uitdaging bij RR? Is fysiek uitdagen dmv lange wandelingen genoeg of moet je ze ook meer aan het werk zetten?
Daarnaast hoeveel en hoe lang wandelen/fietsen jullie met jullie RR? En qua alleen zitten, je hoort wel eens dat ze echte slopers zijn, is dat bij jullie ook het geval? En hoe lang zijn jullie honden gemiddeld alleen?

Even gewoon een paar vragen ter oriëntatie, dan kan ik een beetje inschatten hoe ons leven eruit moet zien voordat we wellicht ooit een RR aan kunnen schaffen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:18

Wij kochten 8 jaar geleden onze 1ste RR bij kastorshome. Ik raad iedereen Geertje en haar team aan! Haar focus ligt, met maar 1 nestje per jaar, niet op de fok, maar wel op de begeleiding van mensen met een RR. Via haar kan je trouwens aan een lijst betrouwbare fokkers komen. Bij kastor wordt er op zaterdag les gegeven, maar ze leren ook hoe mensen een soort braingames voor hun hond kunnen maken. Wij hebben nooit les genomen bij haar, maar we kunnen wel steeds met onze vragen bij haar terrecht.

Ik ben van thuis uit herders gewoon, mijn 1ste eigen hond ooit, was een Beauceron. Ghazira, onze oudste, is koppig, eigenzinnig, heeft dagen dat ze niet wil luisteren, jagen zit er niet in, ze heeft een hekel aan eekhoorns, houdt van onze kat (maar niet van vreemde), is gek van mijn paarden, is een knuffel en houdt van alle mensen en is super rustig. De droomhond voor mijn partner, die hiervoor nog nooit een hond had, maar eigenlijk niet wat ik van mijn hond verwacht. Vorig jaar kregen we de kans om de toen 1-jarige Meissi over te nemen. Ze was door onze fokker in Nederland gekocht en werd getraind als jachthond, maar Meissi kon niet wennen aan leven in een kennel en er werd dus een permanent huisje voor haar gezocht. Zij is helemaal mijn hond, liefde op her eerste gezicht. Ze voelt me perfect aan, is een enorme knuffel bij haar eigen mensen, maar meer terughoudend naar vreemden. Ze kijkt eerst even de kat uit de boom voor ze iemand anders zou benaderen. Ze is echt een popje, laat zich graag wassen door Ghazira, maar ze is echt wel eenverbale dame. Meissi is een pratertje, ze heeft zelfs een manier van tegenspreken, echt grappig. Omdat ze niet is opgegroeid met de paarden, mijdt ze hen. Ondertussen jaagt ze al minder op de kat, maar echte vrienden zullen ze nooit worden. Andere honden zal ze negeren, komen ze te dicht in haar persoonlijke ruimte, dan valt ze uit. Alhoewel ze getraind is op de jacht, is ze zeer goed te stoppen als we haar onder appèl zetten bij de eerste signalen die ze geeft.

Ik zeg niet dat de RR het ras is waar ik in de toekomst voor blijf kiezen, ik blijf toch nog wat meer verknocht aan het karakter van een herder, maar het ras heeft zeker zijn charme.

Ghazira

Afbeelding

Afbeelding

Meissi

Afbeelding

De dames

Afbeelding

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:43

Hier ook een ridgeback eigenaar.

10 jaar geleden was ik al verliefd aan het ras,maar toen waren ze nog aardig aan de prijs.
Mijn toenmalige vriend wou graag een herder, dus is het een herplaats mechelse herder geworden :o lekker makkelijk om mee te beginnen :D

Ondertussen is Tycka 11 jaar en hebben we veel meegemaakt,relatie over,verhuisd en nieuwe relatie.
Mijn "nieuwe"vriend had samen met zn ex ook een hond welke wij overgenomen hadden.
Dit ging super goed,maar helaas hebben we Hummer vorig jaar door een rottig ongeluk moeten laten inslapen.
Hummer was nog maar 3 en had zichzelf een dwarslaesie gesprongen...... |(

We wouden voorlopig geen hond erbij,maar Tycka werd slechter en wij misten ook onze "speelse"hond.
Dus gingen we langzaam om ons heen kijken naar een hond wat bij ons zou passen.

Na een aantal advertenties over en weer doorgestuurd te hebben ,kwam ik op het idee om weer eens op rrin (rhodesian ridgeback in nood)te kijken.

Hier komen rr s op te staan die herplaatst moeten worden.
En daar stond hij....... <3 <3 <3
Bruno.......een 4 jarige reu
Ik was op slag verliefd en gelukkig mn vriend ook *D
Meteen gereageerd.
Al met al duurde het heel lang voordat de oude eigenaar een kennismaking wou,omdat Terschelling niet echt in de buurt lag.....Bruno komt uit duitsland.

Maar na heel wat dagen wachten kwamen ze samen naar Terschelling voor een kennismaking.
Tycka was meteen verliefd en Bruno was zo onder de indruk van alles dat die alleen nog maar kon rennen en vliegen :')

Na een strandwandeling en een middag kletsen werden wij de nieuwe eigenaar van Bruno.
Gelukkig hebben we super goed contact met zn oude eigenaar,want het was echt niet leuk om die zo verdrietig weer de boot op te zien gaan.

Bruno is heel breed,hoog en imposant,maar heeft een hart van goud.
Hij is altijd bij mij in de buurt en ligt het liefst op schoot.
Heel waaks over mij,bij mn vriend minder.
Lief tegen alle beesten,lief voor kinderen,makkelijk in huis.
Wel is hij een dief.....Hij jat alles wat los en vast zit,qua eten.....

Ik heb eerst even moeten wennen .want het is een totaal ander ras dan de herder,maar hij is zo leuk :j

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:45

Het zijn niet de gemakkelijkste honden maar ze zijn helaas wél in de mode, vooral in de paardenwereld. Het zijn honden die iemand nodig hebben met overwicht, iemand die ze opvoedt. Iemand die ze in banen kan leiden en weet hoe er mee om te gaan, de kinderen kan opvoeden er mee om te gaan, de hond kan opvoeden wanneer er een kind bij komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:09

Desiree schreef:
Het zijn niet de gemakkelijkste honden maar ze zijn helaas wél in de mode, vooral in de paardenwereld. Het zijn honden die iemand nodig hebben met overwicht, iemand die ze opvoedt. Iemand die ze in banen kan leiden en weet hoe er mee om te gaan, de kinderen kan opvoeden er mee om te gaan, de hond kan opvoeden wanneer er een kind bij komt.

Helemaal mee eens. De RR is zeker geen hond voor iedereen! Net omdat mijn partner geen ervaring met honden had, kozen wij destijds voor een teef. Hij kende de hondentaal niet en aangezien een RR reu best wel heftig kan puberen, wou ik dat risico niet nemen. Waar wij onze hond kochten, worden potentiële eigenaars echt gescreend, zij verkoopt geen honden aan mensen waar ze een slecht gevoel bij heeft. Een gezin met super drukke kinderen die een toekomstige pup als speelgoed zien, komen niet op de lijst. Mensen die enkel vallen voor de looks en totaal niet willen luisteren naar de specifieke eisen die dit ras aan zijn bazen steld, kunnen via haar geen hond kopen. Zij is internationaal nogal gekend binnen het RR wereldje en krijgt vaak telefoontjes van fokkers die lijdzaam moeten toezien hoe een door hen gefokte hond zich tot een monstertje ontwikkeld omdat eigenaars ze slecht opvoeden. Soms kan zij het, met intensieve begeleiding nog recht trekken, maar ze wordt ook geconfronteerd met honden die worden ingeslapen omdat bazen niet willen leren.
Eigenlijk vind ik het best eng om te zien dat de RR een mode hond wordt, wat voor mij een 2de reden is om mogenlijks niet bij dit ras te blijven.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:23

Bij mij op stal loopt een rhodesian ridgeback. mooi hond en zeker een lieverd. Mijn kennis die me rijles gaf had ook een rr, zij werd echter over straat gesleurd en was een heel sterke hond. Zeker lief maar brak de tent af hoor als ze een poos weg was.

Denk dus inderdaad dat dit honden zijn die je goed moet opvoeden en mogelijkheid moet geven tot bewegen, maargoed dat zijn met wel met meer honden het geval ;)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:28

SandraVerl schreef:
Waar wij onze hond kochten, worden potentiële eigenaars echt gescreend, zij verkoopt geen honden aan mensen waar ze een slecht gevoel bij heeft. Een gezin met super drukke kinderen die een toekomstige pup als speelgoed zien, komen niet op de lijst.

Daar herken je een goede fokker aan.
En het feit wanneer de fokker bereid is om de hond later terug te nemen als iets niet goed verloopt waardoor hij weg moet.

Elke hond in de mode vind ik erg. Maar voor een RR zijn de consequenties echter wel zwaarder dan voor een chihuahua.

De RR´s die ik doorgaans op stal zie lopen, worden doorgaans niet uitgelaten. Nooit. Hooguit een keer aan het riempje.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:46

Mijn RR is de hele dag bij mij op stal, wordt 's ochtends en 's avonds uitgelaten en 's weekend gaan we naar het bos, de hei, het strand, het dorp in. Noem maar op. Dat vind ik persoonlijk wel écht belangrijk (en ook lekker, daarvoor heb ik immers een hond). Toen hij kleiner was ben ik ook zo veel als ik kon met 'm de hort op gegaan. Vreemde plekken, vreemde mensen, vreemde honden. Resultaat: een super sociale hond.

Bobby: RR's zijn nog steeds duur. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze 10 jaar geleden goedkoper waren. De mijne komt uit Duitsland en daar liggen de prijzen in zijn algemeenheid sowieso hoger, maar wat ik voor mijn RR betaald heb daar kopen sommige mensen een paard van. Vind ik overigens prima, zo voorkom je wel redelijk wat impulsieve aankopen denk ik.

Ik herken dat "hele moeilijke" niet, maar wellicht heb ik het getroffen. Al ben ik er nog geen 1 tegengekomen waarbij ik dacht; sodeju. Ik heb hiervoor een Grote Münsterlander gehad en mijn RR is echt een verademing na de Münsterlander. Ja, ze hebben iemand nodig die stevig in zijn/haar schoenen staat , maar dat heeft imo elke hond (elk dier, losgezien van een hamster/cavia etc ;-) ). De dingen die Gerrit noemt zijn allemaal trainbaar. Mijn hond liep ook niet van zichzelf rustig aan de riem, en nog steeds niet altijd (overrrrrrrr enthousiast) maar zulke dingen moet je trainen. Net als met elke andere hond. Alleen moet je inderdaad geen Herder met een RR gaan vergelijken (om maar iets te noemen).

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:49

Hier ook een rr gehad.

Deze had helaas wel 2 kanten en dat was niet erg makkelijk.

Daarom raadt ik ook echt een pup aan zodat je bij het begin kunt beginnen, en niet de problemen van een ander in huis haalt.

Die van mij was zeer matig (eigenlijk gewoon slecht) gesocialiseerd en dat heeft wel wat voeten in de aarde gehad.
Van mensen die op bezoek kwamen die op de vlucht moesten, tot 2 dode katten en een hond aan toe.

Naar mij als baas was alles prima, maar zeer gereserveerd.

Helaas was het slechte gedrag moeilijk te voorspellen, en ging er gewoon een knop om en was er niets mee te beginnen.
Dit heb ik op meerdere manieren geprobeerd maar ik kwam niet binnen zonder haar bij d'r nekvel te grijpen en vast te houden tot de knop weer de goede kant op stond.

Maar dit was natuurlijk niet de manier en ik heb het met veel pijn na 3 jaar opgegeven en haar in laten slapen. Dit was het beste voor haar maar ook voor alles om ons heen.

De andere rr die ik ken zijn wel goed gesocialiseerd en zijn zoals hier boven al beschreven ;)

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:04

M'n ouders hebben ook een ridgeback, ze heet Nala en is zes jaar oud. Gefokt bij Ringerike ridgebacks. Vanaf pup af aan zo'n enorme lieverd en zo makkelijk! Ze houdt van aandacht, heeeeeel veel aandacht. Zet je haar in de auto dan gaat ze echt zitten alsof je haar rond rijdt als de koningin van Nederland. :') Wandelen of rennen langs de fiets vindt ze heerlijk, maar de hele dag slapen en chillen vindt ze minstens net zo fijn. Ze is enorm lui, vinden wij haha. Heerlijk, echt zo'n huishond. Pak haar in in een deken en ze probeert vooral om niet te bewegen. Is er één zonnestraal te vinden in het hele huis of in de tuin, dan ligt ze daar in. Jachtinstinct is minder ontwikkeld, wij snappen dat, want RRs jagen op leeuwen en niet op klein grut. Onze Nala is een schat, een diva en een verwende aap tegelijk. Ben super gek op haar en ze maakt ons elke dag weer blij. Moeilijk karakter? Nee. Moeilijk op te voeden? Nee. Eenkennig? Nee.

Succes met je keuze! :D

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:11

SandraVerl schreef:
Wij kochten 8 jaar geleden onze 1ste RR bij kastorshome. Ik raad iedereen Geertje en haar team aan! Haar focus ligt, met maar 1 nestje per jaar, niet op de fok, maar wel op de begeleiding van mensen met een RR. Via haar kan je trouwens aan een lijst betrouwbare fokkers komen. Bij kastor wordt er op zaterdag les gegeven, maar ze leren ook hoe mensen een soort braingames voor hun hond kunnen maken. Wij hebben nooit les genomen bij haar, maar we kunnen wel steeds met onze vragen bij haar terrecht.

Hier ben ik ook gaan kijken, is echt een dame met bakken ervaring met de RR. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:15

Ben gek op de ridgeback, heb er zelf geen maar mijn tante fokt ze en moet zeggen dat ze er altijd geweldige karakters tussen heeft ook wat werkwilligere dan van sommige lijnen.

Ik volg de pups altijd op de voet en help met foto's en karakter bepaling en de meeste zijn met heel verschillende huizen en opvoeding toch erg gelijk kwa karakter. Waaks waar nodig, actief, licht eenkennig en zeer speels ook op latere leeftijd.

Ik vind het geweldige honden maar ze passen niet in mijn beeld van een hond voor mij, ik werk met honden en vraag een bepaalde werkwilligheid en please de meeste willen met je samen echt wel wat doen maar als ze er voor zich zelf niets uithalen doen ze het ook niet graag.

Mijn tante haar kennel heet ''an african treasure''

Dit is een door haar gefokte dekreu

Afbeelding

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:18

Hier ook een RR. Wat een wereldhond! Kinga is een reu van 7 jaar en het grootste kroelmonster dat ik ken. Een heerlijk lui zachtgekookt eitje. Meneer houdt ook wel van rennen en kent een hele hoop trucjes, maar het allerliefst ligt hij gezellig naast me voor de houtkachel.

Hij is een knappe hond met een nette streep en mooie vacht. Leert snel, maar kan ook wel eens flink eigenwijs zijn. Hij is wel erg gevoelig voor suiker e.d. geen idee of dat normaal is.

Ik vind het zo jammer dat we hem niet kunnen aanbieden als fokhond. Hij is een hond uit duizenden met een mooie stamboom, maar heeft geen shows gelopen...
voordeel daarvan is wel dat het ras in stand blijft. De fokker waar hij vandaan komt is inmiddels gestopt helaas.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:21

_enna_ schreef:
. Moeilijk karakter? Nee. Moeilijk op te voeden? Nee. Eenkennig? Nee.

Succes met je keuze! :D

Jouw hond misschien niet. Maar dit ras is voor andere mensen vaak wél moeilijk op te voeden. En ze zijn in het algemeen eenkennig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:24

Ja moeilijk opvoeden persoonlijk nee maar wel moet het bij je passen dat dit geen hond is waar je bijv druk op zet of echt wil africhten. Rr zijn honden die enkel iets doen als het hun ook uitkomt past dat niet bij je neem geen rr
Vind ze ook geen moeilijke karakters hebben, maar daarin is dat net als de eenkennigheid wel erg fok/lijn afhankelijk