Ik was vanmiddag de hond aan het uitlaten, (Cocker spaniel) en ik dacht, dan laat ik hem de laatste 40m nog even los. Hij snuffelt graag nog even in het gras en dan kan ik mooi op het pad blijven lopen. Had ik dus niet moeten doen. Dom dom dom.
Ik kijk om, zie ik dat hij wat aan het eten is. Ik er meteen heen natuurlijk, blijkt het een stuk snicker te zijn met verpakking en al. Ik heb het geprobeerd uit zijn bek te trekken, maar dat is me niet gelukt. Ben meteen naar huis gegaan en mijn vader gaat zo de dierenarts voor advies bellen.
Ik voel me enorm schuldig en ben verschrikkelijk bang dat het vast komt te zitten of iets dergelijks. Heeft iemand hier iets gelijks mee gemaakt? Moet ik me erge zorgen maken? Wat kan ik het best doen?
Zou even de DA bellen wat je het beste kan doen bij jou hond, maar dit was het advies wat wij toen kregen.
Heb net gelezen dat het vanaf 1,5 gr zou giftig is, wat wij 'm toen hebben gegeven was nog niet eens 1/4e daarvan, echt maar een klein beetje. We hebben ook een DA die nog van de oude stempel is, is ook weer een aantal jaren geleden dat het gebeurde. Geen idee of het toen ook al achterhaalt was.
van gras eten moeten honden vaak overgeven, is een natuurlijke reactie van de hond om gras te gaan eten als ze misselijk zijn.. Misschien kan je hem in de tuin met gras laten lopen?