Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Buitenlandse honden zijn net zo makkelijk of moeilijk als honden in Nederland. Het zijn ook lang niet altijd straathonden geweest. Het zijn vaak wel honden die weinig geleerd hebben, dus alle basiscommando's zul je ze zelf aan moeten leren en ze zijn ook niet altijd zindelijk.
Dani schreef:Ik heb ook even in je profiel gespiekt, en ik ben benieuwd of je zelf je hond op die foto's ook aan de zware kant vindt? Zo nee, zoek dan voordat er een volgende hond komt even wat informatie over gezond gewicht voor een hond. Er kan natuurlijk een prima reden voor zijn overgewicht zijn (medicijnen, foto's die enorm vertekenen, wat dan ook) maar als je je er niet bewust van bent dan is het goed om daar iets meer over te leren.
Wat een feest zal het zijn als 'ie in de rui is, haha. Ik probeerde het al zo voorzichtig mogelijk te formuleren, maar wilde het toch even aanstippen omdat er best veel mensen zijn die het echt niet weten. 
MorganeR schreef:Over vriend/andere mensen in huis gesproken, ik moet mijn ouders nog even overhalen... Vooral mn moeder ziet het extra werk niet zo zitten. Al zie ik het verschil tussen een of twee honden niet echt haha.