jasje voor kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

jasje voor kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:05

hoi bokkers.

Voor iedereen die commentaar wilt geven over de manier van het houden van mijn kat graag geen commentaar of graag via pb, daar geef ik met alle liefde antwoord op al je vragen.

Mijn kat is een binnenkat van nu een halfjaar oud. Ze gaat graag mee wandelen aan het leibandje als ik met de hond ga wandelen. Bij Halloween is ze in de nacht 2 uur mee buiten geweest aangezien ik in de organisatie van een spel zat en ik een heks was (daar hoort een kat natuurlijk bij :+ ). Toen merkte ik al dat ze koud kreeg en heb ik haar ook lekker warm in mijn jas laten zitten.

Nu gaan we begin februari met het hele gezin ene weekje naar de belgische kust (buiten vakantieperiode, dus dan is het lekker rustig). De hond mag mee en krijgt lekker warm haar jasje (ze heeft zo'n è iets) aan. Nu denk ik dat als het wat kouder is mijn katje ook koud zal hebben, maar er worden natuurlijk geen kattenjasjes gemaakt. Nu vroeg ik mij af welk waterdicht jasje ik het best voor mijn katje kan kopen? Ze is vrij klein (2kilo 200 gram ongeveer) en erg groot zal ze niet worden, haar mama is ook een kleine poes.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben of die me iets kunnen aanraden? Liefst niets te duur (geen 100 euro ofzo), aangezien ze dit niet vaak zal dragen.

liliekska

Re: jasje voor kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:07

Lees ik het nou goed dat je je kat mee wilt nemen op vakantie?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:08

Zolang het beestje lekker kan bewegen zal ze het ook niet koud hebben, katten zijn heel flexibel dus is betwijfel of je daar prettig een jasje om kunt doen eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:11

Een kat hééft al een jasje; zijn vacht.
Of gaat het om een naaktkat?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:15

liliekska schreef:
Lees ik het nou goed dat je je kat mee wilt nemen op vakantie?

ja dat lees je goed :) ze kan dan net al ze thuis doet lekker wandelingen maken met mijn hond. Dit doet ze graag :)

Azmay schreef:
Zolang het beestje lekker kan bewegen zal ze het ook niet koud hebben, katten zijn heel flexibel dus is betwijfel of je daar prettig een jasje om kunt doen eigenlijk.

vorige week merkte ik echt dat ze koud had en kroop ze ook dankbaar tegen me aan in mijn jas. Dat flexibele inderdaad, maar ze wandelt gewoon door aan een tuigje zoals ene hond en op andere momenten moet het jasje ook niet aan dus zal ze nog vrolijk haar gekke sprongen kunnen maken.

Sonja schreef:
Een kat hééft al een jasje; zijn vacht.
Of gaat het om een naaktkat?

ze heeft inderdaad een dikke vacht, maar vorige week had ze het koud...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:23

Dat de kat aan de buitenkant koud aanvoelt, wil nog niet zeggen dat 'ie het ook koud heeft he...

Een gezonde kat kan gewoon naar buiten. Een kat aankleden is echt onnodig. Je bent ook geen beter of liever baasje als je je kat aankleedt. In tegendeel zelfs.

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:23

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:25

Afbeelding
Simpele hondentruitjes werken prima :)
Die hebben ook de jasjes, dus veel variatie te vinden :D

liliekska

Maar (ik weet niet hoe makkelijk je kat is enzo) is dat niet een beetje veel stress voor een weekje?

meisje_

Ik heb toevallig toestraks zitten kijken op een of andere chinese site aliexpres.nl/com of zo iets hebben ze jasjes en pakjes. (ik had gezocht voor n leuke kerstfoto :D).

Maar ik denk dat een kat verder geen jasje nodig heeft, die hebben t echt niet koud buiten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:35

Thincla schreef:
Leuk dat je kat zo meewandeld, zouden die van mij nooit doen jammer genoeg :+
Is een klein hondenjasje geen optie?
Iets zoals dit:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... tend/65238
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... end/457515

dankje! maar ik vrees dat 35 cm nog te lang zal zijn voor haar, maar ik ga haar morgen eens opmeten en alles bekijken wat ik vind :D

liliekska schreef:
Maar (ik weet niet hoe makkelijk je kat is enzo) is dat niet een beetje veel stress voor een weekje?

ze is super sociaal en heel flexibel in alles. Ze gaat nu ook al naar veel plekken mee en vind dit leuk (altijd vrolijk naar iedereen lopen om aandacht te krijgen). Dus ik verwacht op dt vlak totaal geen problemen, het is een erg zelfzekere kat.

Tigress schreef:
[ Afbeelding ]
Simpele hondentruitjes werken prima :)
Die hebben ook de jasjes, dus veel variatie te vinden :D

erg leuk je katje zo! zoiets bedoel ik, maar dan waterdicht :D

Sonja schreef:
Dat de kat aan de buitenkant koud aanvoelt, wil nog niet zeggen dat 'ie het ook koud heeft he...

Een gezonde kat kan gewoon naar buiten. Een kat aankleden is echt onnodig. Je bent ook geen beter of liever baasje als je je kat aankleedt. In tegendeel zelfs.

het gaat niet over beter baasje ofzo, maar vorige week trillde ze echt, toen ze een minuutje of 5 in mijn jas zat stopte ze ook met trillen. Dus ik vermoed dat dit echt wel oud was

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:36

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:36

ik heb wel een truitje te koop, maar niet waterdicht..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:37

Ik heb een kat met een dun velletje die het snel koud heeft. Kruising Sphynx x Cornish Rex

Wat ik heb gedaan is een oude paardrij sok gepakt, voet eraf geknipt, gaten voor de poten en aantrekken maar.

Mijn kat vind het heerlijk! Hij slaapt, speelt en loopt als een malle rond te rennen in zijn jas! :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:39

spicegirl schreef:
ik heb wel een truitje te koop, maar niet waterdicht..

kun je me een pb met foto en maten sturen misschien? :)

Ik heb gewoon een beetje bang dat als het dan begint te regenen ze het net kouder krijgt door een jasje dat nat wordt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:42

Ik zal even kijken, we hebben namelijk ook een regenjasje voor dr. Geen foto ervan nog, dus ik google even met je mee :)

Ik vind het dr ook zo schattig staan _O- Minoes heeft chronische niesziekte waardoor zij meer last heeft van de kou in de winter :(:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:45

Tigress schreef:
Ik zal even kijken, we hebben namelijk ook een regenjasje voor dr. Geen foto ervan nog, dus ik google even met je mee :)

Ik vind het dr ook zo schattig staan _O- Minoes heeft chronische niesziekte waardoor zij meer last heeft van de kou in de winter :(:)

aww wat zielig :(:)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:49

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:51

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:57

Als jou kat het koud heeft dan betekend dat dat je je kat te lang stil laat zetten.
Ben sowieso geen voorstander van een kat "uitlaten" maar goed. Onze katten liepen altijd mee als ze dit zelf wilde en dit ging zonder riem of wat dan ook, en dat doen eigenlijk alle katten hier uit de buurt.
Je moet niet vergeten dan een week in een totaal andere omgeving + een ander huis wel stress op kan leveren. Maarja als je het aanwent zal ze het ook sneller toelaten. Met onze kat die we nu hebben zouden we het in ieder geval niet hoeven doen, die zien we dan de hele week niet meer.

De vacht van een kat is water afstotend van zichzelf, uiteraard niet voor stortregen. Maar je kat mee naar buiten nemen in de stortregen vind ik dan ook wel erg sneu. Katten hebben een pesthekel aan stortregen, laat staan als je ze verplicht om binnen te zijn.

Als je dan toch perse een jasje wilt zou ik gewoon een truitje doen, als het regent neem je de kat gewoon niet mee naar buiten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 22:06

KellyR schreef:
Als jou kat het koud heeft dan betekend dat dat je je kat te lang stil laat zetten.
Ben sowieso geen voorstander van een kat "uitlaten" maar goed. Onze katten liepen altijd mee als ze dit zelf wilde en dit ging zonder riem of wat dan ook, en dat doen eigenlijk alle katten hier uit de buurt.
Je moet niet vergeten dan een week in een totaal andere omgeving + een ander huis wel stress op kan leveren. Maarja als je het aanwent zal ze het ook sneller toelaten. Met onze kat die we nu hebben zouden we het in ieder geval niet hoeven doen, die zien we dan de hele week niet meer.

De vacht van een kat is water afstotend van zichzelf, uiteraard niet voor stortregen. Maar je kat mee naar buiten nemen in de stortregen vind ik dan ook wel erg sneu. Katten hebben een pesthekel aan stortregen, laat staan als je ze verplicht om binnen te zijn.

Als je dan toch perse een jasje wilt zou ik gewoon een truitje doen, als het regent neem je de kat gewoon niet mee naar buiten.

tuurlijk neem ik haar niet mee naar buiten in stortregen, maar aan de begische kust ishet weer nogal wisselvallig en als we dan aan de andere kant van de dijk zijn moet ze dus wel een stukje door de rregen :)

De linkjes ga ik even bekijken

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 22:09

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:42

Geen tips voor een jasje maar vergeet je de rabies enting niet voor je hond en kat? Is verplicht minimaal 21 dagen voor vertrek!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:44

prijs 20 euro.
is nieuw,
uit de VS.
helaas de verkeerde maat gestuurd,
maatje L
(ruglengte dacht ik 28 cm, maar moet ff checken voor de zekerheid )
en te groot voor mn NAAKTkatten ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 03-11-15 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt