Hoe lang hond alleen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Hoe lang hond alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 11:52

Ik mag van mijn vader een hond uitzoeken als maatje en hopelijk stok achter de deur voor mn probleempjes.

Echter, ik zit nu enorm te twijfelen. Ik denk dat het MIJ veel enorm veel goed zou doen ivm eerder genoemde reden, maar de hond;

- Hij zal vier dagen de week van half 9 tot drie uur alleen zijn als mijn vader er niet is, dit is toch geen doen?
- Twee honden is volgens mij geen optie voor mijn vader, ik wil dit nog wel eventjes navragen.

Daarentegen wonen we wel in het bos, ik heb geen huiswerk of bijbaan oid dus ik kan de hele dag verder met ze ravotten. Maar goed, ik zit enorm met het feit dat de hond (of als het kan, honden, maar waarschijnlijk ziet pa dit niet zitten), zo lang alleen zitten ...

Maar wat zouden jullie dan doen?
Mijn vader werkt onregelmatig. Soms is hij heel de week thuis, soms is hij 2-3 dagen weg en heel soms heeft hij volle werkweek. Tevens gaat mijn vader met regelmaat naar het buitenland toe voor 1-2 maand.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 01-11-15 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

enamorada

Re: Hoe lang hond alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:54

Hebben jullie een tuin waar hij of zij overdag in zou kunnen rondlopen? En misschien een ander huisdier als een kat?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:55

Ik vind het te lang om een hond alleen te laten. Ik ga uit voor mijn hond max 5 uurtjes alleen en dan niet eens elke dag.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:55

Nee, niet doen :n
Het is niet eerlijk voor een hond om 7 1/2 uur alleen te zitten.. Als dat 1 dag in de week zou zijn is dat wel overkomelijk door een uitlaatservice, maar meerdere dagen per week is echt wel een beetje sneu.

2 leuke kittens uit het asiel adopteren is misschien wel erg leuk? :) Ze houden elkaar gezelschap, en het is toch een levend wezen om je heen!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:56

Persoonlijk vind ik van 8.30-16.00 voor een hond echt te lang om alleen te zijn. Hij zou toch uitmoeten onder de middag. Een hond heeft dan alleen in de avond aandacht omdat de nacht hij ook weer alleen is. Vind dat geen reden om dus daarvoor een hond te nemen.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:00

Ik zou het niet doen. Twee katten is een betere optie, die vermaken zich wel samen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 12:03

Het is 15h00 trouwens, had een foutje gemaakt.
Maar dan gaat het dus inderdaad niet :c

Poes hebben we al, maar het idee is juist met een hond dat je ermee op stap gaat en je daardoor dus geen tijd heb voor 'slechte dingen' enzo. Onze poes wil enkel naar buiten en naar binnen, eten en drinken, schone kattenbak en af en toe een aaitje ...

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:06

Heb je een tuin? Kun je daar niet iets in maken? Hok dat die droog ligt en ren voor die in kan ook om te poepen en plassen en dit elke keer schoon maken als je thuis komt?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:07

Misschien kun je in de buurt eens navraag doen voor dagopvang?
Die hebben voor langere periodes ook vaak wel een oplossing.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:12

Lijkt me eerder dat je vader zich zelf maar eens goed met jou bezig moet houden ipv te hopen dat je problemen oplossen door een hond te kopen. Afschuiven van verantwoording, buiten dat is een hond echt leuk maar misschien moet je je afvragen of een hond je echt kan helpen, als dat zo is dan kunnen jullie misschien weloverwogen voor een hond kiezen maar een hond moet niet zoveel alleen zijn, half dagje prima maar langer niet. En is je vader lang in het buitenland dan zit de hond dus de hele week alleen??

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:16

Is er geen dierenasiel bij je in de buurt? Hier bij het asiel zoeken ze bijvoorbeeld regelmatig vrijwilligers om de katten te knuffelen/wandelen met de honden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:08

dat zou 6,5 uur per keer alleen zijn??

nou dat kan heus wel hoor,pfff...als dat al niet meer kan,mijn honden zaten vroeger 5 dagen 9 uur per dag alleen...

een hond kan makkelijk 6 a 7 uurtjes alleen zijn...goed uitlaten van te voren,dan slapen ze die tijd wel lekker bij hoor :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:13

Kan prima. Laat de hond 's ochtends goed uit en zorg voor voldoende aandacht en beweging als je er wel bent. Ze slapen toch overdag ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:16

kimmie261 schreef:
dat zou 6,5 uur per keer alleen zijn??

nou dat kan heus wel hoor,pfff...als dat al niet meer kan,mijn honden zaten vroeger 5 dagen 9 uur per dag alleen...

een hond kan makkelijk 6 a 7 uurtjes alleen zijn...goed uitlaten van te voren,dan slapen ze die tijd wel lekker bij hoor :j

Meerdere honden is iets anders dan een hond alleen, het is toch een roedeldier.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:17

Een hond is een groepsdier en vindt het niet leuk om het grootste gedeelte van de week overdag alleen te zitten. Dan heb ik het nog niet over behoefte doen etc. Dan gaat het me puur om het alleen zijn van dat dier.

Nee, ik zou de hond voorop stellen en het niet doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:18

Mijn hond zit door de week overdag 2x 4 uur alleen. Iedere keer als ik binnenkom ligt ie languit op de bank te ronken. Dus zo'n probleem vindt ie het volgens mij niet.

Daarnaast krijgt hij genoeg beweging en gaan wij minimaal twee keer per week naar de club voor training.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:20

Ik vraag me meer af hoe jou situatie over 5 jaar zal zijn. Natuurlijk is dat lastig in te schatten, ik weet ook niet hoe oud je bent. Maar misschien moet je wel ook gaan werken of krijg je meer huiswerk, een ander uren rooster en wat als je uit huis gaat? Een hond gaat meestal meer dan 10 jaar mee en als je al uit huis bent en weet hoeveel je werkt en of je daarmee genoeg verdient is t toch wat beter in te schatten of de situatie zo zal blijven.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:23

Een uitlaatdienst inschakelen of iemand uit de buurt die met je hond wil lopen? Je hond is dan iig lekker weg geweest en is niet de hele tijd alleen.

Het klinkt leuk een hond om jou bezig te houden, maar lukt dat je ook als je hond bananen in de oren heeft of als jij slechter in je vel zit? Honden zijn niet alleen maar leuk, het zijn levende wezens met hun eigen buien.. Denk niet alleen wat die hond voor jou moet zijn maar ook aan wat jij de hond kunt bieden om gelukkig en tevreden te zijn.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:25

Als je geen pup neemt maar een oudere hond kan het best. Ik werk zelf savonds in de horeca 5 dagen in de week 5/6/7 uurtjes. En dan is mijn hond ook gewoon alleen thuis. Ga meestal tussen 7 en 8 savonds de deur uit. En dan hebben we smiddags lekker gewandeld en gespeeld en heeft ze eten gehad. En dan ligt mevr prinsheerlijk de hele avond te maffen op mijn bed tot ik thuis kom. En als ik is een andere dienst heb passen mijn ouders op.

Dus misschien is er een buurvrouw die hem tussen de middag even uit kan laten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:50

zelfs met 1 hond vind ik 6,5 uur echt wel overkomelijk,zeker als er heel veel met ze gedaan wordt.

alleen snap ik TS niet helemaal, jouw vader werkt maar je zegt zelf de hele dag met de hond bezig te kunnen zijn :
Citaat:
ik heb geen huiswerk of bijbaan oid dus ik kan de hele dag verder met ze ravotten

wat is dan het probleem?? dan is er toch iemand gewoon thuis?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:52

6,5 uur voor een volwassen hond moet kunnen. Wij hadden een hele makkelijke hond, die kon ook 3-4 dagen zo lang alleen zijn en overige dagen ook een paar uur. Heb het dan wel over een volwassen hond, hij sliep ook het grootste deel van de dag.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:15

dat maakt max 7 uur per dag alleen, 28 uur per week.
Als je het zo kan doen dat de hond buiten kan (of je maakt een buitenkennel) is dit zeker wel doenbaar hoor.
toen ik nog mijn vorig werk had was ik van woe-zat weg van 8.00 tot 19-20 uur (werk en paarden).
vriend was meestal rond 17 uur thuis en op zaterdag, op donderdag kwam de poetsvrouw en op woensdag mijn schoonmoeder, dus zat ze alleen van
woe 8-12 14-17
don 11-17
vrij 8-17
dus daar zaten soms ook wat langere dagen tussen. Ideaal? nee. doenbaar? absoluut ...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:22

Tja.. dat die honden lekker liggen te slapen kan ook zijn omdat ze gewoon niks anders te doen hebben..

Ik zou zelf 2 dagen per week langere tijd alleen wel de max vinden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:26

honden slapen gewoon veel,zelfs hier met 8 honden in huis liggen ze de tijd dat ik niets met ze onderneem bovenal te : slapen....

en slapen overdags geeft helemaal niets,maar vind wel als je lang weg bent dat je dan daar buiten dan veel met een hond moet doen,en een hond voor die tijd dat ze alleen zijn niet opsluiten in een kooitje welke als ruimte voor konijnen nog te klein bevonden wordt...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:01

Inderdaad, ze slapen veel maar wat mij zorgen baart is het feit dat papa een hond wil kopen om te zorgen dat zijn dochter niet in de problemen komt. Daar moet die hond niet voor zorgen maar de ouders.