Siesje doodziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Siesje doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 10:49

O God het is weer zover.
Mijn hond Sies is alweer doodziek geworden.

Sies (Engelse Basset Hound) heeft hele gevoelige darmen. Toen ze net bij ons was had ze regelmatig het hele huis ondergekotst en gepoept. En dan ook nog waterige stinkende poep. Ook haar baarmoeder is daardoor ontstoken geraakt waardoor die eruit moest. Als we een dag langer hadden gewacht was ze overleden dus we waren net op tijd. Nu heeft ze al 3 jaar geen klachten meer gehad. Ze heeft wel eens dat ze wat moet overgeven of dun moet poepen maar dat is volkomen normaal. Maar sinds gisteren is ze ineens weer doodziek. Gisteren alles ondergekotst. Alle brokken eruit. En toen Mam en ik thuis kwamen ook de hele mat onder. Het poepen heb ik zelf nog niet gezien maar mam zei ook weer dat het hele dunne poep was. En net alweer. Gelukkig weet je dat als ze de mand uit kruipt dat het dan waarschijnlijk zover is. En ja hoor. Als een dolle naar de deur racen en de hond buiten laten overgeven. En yes alweer raak. 4 hoopjes gal en 1 hoopje niks (ja dus overgeven en er kwam niets uit). Het is zo zielig om haar gezicht dan te zien. En ook al ze in de mand ligt. Je kunt gewoon zien dat ze ziek is. Ze doet nu ook echt niets meer dan slapen, ontlasten, overgeven, drinken en misschien eten. Normaal is er wel eens dat ze uit haar mand komt en wil spelen. Maar nee dat nu ook niet meer. Niet eens meer bedelen onder het avond eten. Ik vind het echt sneu. En als je weet dat die honden gemiddeld 8 worden, en zij al 6 is, denk je al snel het ergste. Natuurlijk wachten we het nog even af. Als dit blijft dan gaan we zeker daar de DA. Eerst afwachten of het zo blijft. Zo dat ben ik eventjes kwijt.

Shirley

Re: Siesje doodziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:51

Zou er niet te lang mee wachten...zo droogt je hond in rap tempo uit!

Is ze al eens onderzocht op haar alvleesklier?

Beterschap :(:)

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:54

Je DA kan iig iets geven tegen de misselijkheid en de darmen wat kalmeren.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:57

Wij hebben ook altijd bassets gehad (en nu nog) 1 ervan heeft een maagzweer gehad. Dat was ook zo sneu. Maar toen zat er ook bloed in de ontlasting. Ik zou wel even naar de da gaan en niet afwachten.
Soms kan het ook in stand gehouden worden door het drinken, dan is het beter om even geen water te geven. Maar dat zou een arts moeten bepalen Hij zou in ieder geval iets kunnen geven tegen de misselijkheid. En basjes kunnen veel ouder worden hoor... 1 van onze is 11 geworden met een hartruis. Dus niet te snel opgeven!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 10:58

Shirley schreef:
Zou er niet te lang mee wachten...zo droogt je hond in rap tempo uit!

Is ze al eens onderzocht op haar alvleesklier?

Beterschap :(:)

Nee maar ze is pas net een dag ziek. En als ze vandaag al vooruitgang boekt en morgen weer beter is, dan is er niets aan de hand. Daarom kijken we het nog eventjes aan. Ik denk dat mam morgen wel gaat bellen als ze nog steeds in zo'n slechte omstandigheden is. Ik probeer haar ook zoveel mogelijk te laten drinken. Wat best lastig is want ze wil dat niet. En ik zat net bij haar en haar buik knort echt vreselijk veel. Niet normaal.

Alvleesklier is ze geloof ik niet naar onderzocht. Maar toen ze het een paar jaar terug had, waren het haar darmen die zo tegenspraken volgens de dierenarts. Ook een hoop onderzoeken enzo geweest. Ik vind het maar zielig. Ik weet zelfs niet of mam haar wel beter laat worden als dit echt lang aanhoud. Kijk ze is al 6. En ik heb mam wel eens horen zeggen. Als ze nog eens zo ziek wordt dan laten we haar inslapen. Maar goed dat wil ik helemaal niet want ik heb een enorm sterke band met haar.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:59

Je kan haar wat kippen of rundvleesbouillon laten drinken.
Ze krijgt ze toch wat zouten binnen, dat raadde onze dierenarts toen aan als ze een dagje zo spugen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:03

Gillbo schreef:
Je kan haar wat kippen of rundvleesbouillon laten drinken.
Ze krijgt ze toch wat zouten binnen, dat raadde onze dierenarts toen aan als ze een dagje zo spugen

Als we dat in huis hebben dan kan ik dat wel vragen. Als ik het zo bekijk moeten we echt niet lang wachten. Ze kwam net even naar me toe. Maar hoe ze loopt. Zo zwak. Je hart breekt ervan ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:06

Waarom wachten, hup, bellen. Straks ben je te laat.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:07

Joolien schreef:
Waarom wachten, hup, bellen. Straks ben je te laat.

Mam is nog niet thuis. Ik heb haar wel een berichtje gestuurd. Maar ze zal wel elk moment thuis komen

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:07

ik zou metteen naar de DA gaan als ik jou was...

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:07

Zou toch aan de bel gaan trekken bij een da.
En de bouillon is zeker een goeie tip rade wij ook aan op de Spoedkliniek, wel een verdunde bouillon
Veel sterkte met haar
Laatst bijgewerkt door dancertje op 29-10-15 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:08

Waarom wachten met naar de DA te gaan, je hond zal van een simpel infuus al een pak opknappen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:10

superauke schreef:

TS is 14 en zal op haar ouders moeten wachten en kan niet zomaar naar de DA rijden

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:11

Gillbo schreef:
superauke schreef:

TS is 14 en zal op haar ouders moeten wachten en kan niet zomaar naar de DA rijden

Ja dit dus. En ik mag het eigenlijk niet zomaar zeggen maar ik ben momenteel alleen thuis. Mam en pap zijn beide werken. Maar mam zal zo meteen wel komen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:13

Hopelijk kun je haar ervan overtuigen niet te lang te wachten!
Succes :(:)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:14

Shirley schreef:
Hopelijk kun je haar ervan overtuigen niet te lang te wachten!
Succes :(:)

Dat hoop ik ook. Bedankt :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:23

Nou mam is thuis. Ze heeft vanmorgen blijkbaar ook alle brokken eruit gegooid. Drinken doet ze wel nog heel goed. Ze heeft vanmorgen flink gedronken. Dat van die bouillon dat wist mam al. Dat zal ze ook doen. En we hebben overlegd. Als ze vandaag geen vooruitgang boekt bellen we morgen. Mam is toch van het aankijken. Ik heb het geprobeerd maar we zijn er uiteindelijk zo uitgekomen. Op dit moment ligt Sies op mijn arm :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:29

is snap niet dat mensen hun dieren zo laten liggen :/ komop, dat beestje is duidelijk doodziet, de hoeveelheid die ze spuugt is duidelijk dat ze aan snel tempo vocht verliest.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:35

Wat jammer dat ze er zo over denkt -O-

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:39

Arme Sies. Vertroetel haar maar goed! :(:)

Ik zou ook proberen om haar een heel klein beetje brokjes te geven. Als ze het eet en het blijft binnen na een uurtje of 2-3 opnieuw een klein beetje brokjes geven. Door een lege maag kunnen honden ook gal overgeven.

(Ik vind het niet nodig om dingen te gaan verwijten. TS heeft haar best gedaan zegt ze, ze gaat er alleen maar ongeruster door worden terwijl ze er niets aan kan doen.)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:40

Shirley schreef:
Wat jammer dat ze er zo over denkt -O-

Ja hé. Tja ik kan niet zomaar even de DA bellen. Sies heeft nu al een ingevallen buik achter. Ze heeft net wel liggen bedelen toen ik wortels aan het schaven was *\o/*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:41

singa schreef:
Arme Sies. Vertroetel haar maar goed! :(:)

Ik zou ook proberen om haar een heel klein beetje brokjes te geven. Als ze het eet en het blijft binnen na een uurtje of 2-3 opnieuw een klein beetje brokjes geven. Door een lege maag kunnen honden ook gal overgeven.

(Ik vind het niet nodig om dingen te gaan verwijten. TS heeft haar best gedaan zegt ze, ze gaat er alleen maar ongeruster door worden terwijl ze er niets aan kan doen.)

Doe ik ook. Ik vertroetel haar ook heel graag. Ze komt nu ook steeds bij me liggen.

Misschien moeten we dat vanavond maar eens proberen als ze beide weer brokjes krijgen. Zou oneerlijk zijn als de ene nu brokjes krijgt en de ander niet terwijl die niet ziek is :')

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:50

Het is in ieder geval goed dat ze blijft vragen om eten.

Kan je de andere hond niet even buiten laten? Of in een andere ruimte zetten? Het is ook niet eerlijk dat die een lekker gevuld maagje heeft en Sies niet :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:57

Wat sneu zeg..
Je zou ook het kookvocht van gekookte rijst kunnen geven. Eventueel met kip(penboulion).

Hopelijk knapt ze snel weer op! Beterschap :(:)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:57

lk herken dit heel goed, mijn hond heeft het zelfde gehad.
Na 100 onderzoeken kwam er allergie uit.

Hij krijgt nu Id low vet en prikken tegen allergie. Gaat een stuk beter.

Geen idee of het bij jou hond ook het geval is, maar het lijkt er veel op wat die van mij had.

Sterkte!